اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت نام«مبارک»به مترو مصر + عکس



اخبار بین الملل - بازگشت نام«مبارک»به مترو مصر

بر اساس این گزارش، نام این ایستگاه تا قبل از انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ «مبارک» بود اما پس از انقلاب به نام «شهدا» تغییر پیدا کرد.

بر پایه این گزارش، در آوریل ۲۰۱۱ به دنبال انقلاب مصر یک حکم قضائی مبنی بر حذف اسم مبارک و خانواده وی از تمامی تاسیسات و خیابان‌های عمومی صادر شد و نام ایستگاه مذکور مترو که یکی از سه ایستگاه پر ازدحام است به دلیل تجلیل از مقام شهدای انقلاب به نام «شهدا» نام گرفت.

این در حالی است که با گذشت ۳ سال از انقلاب مصر، سایت رسمی شرکت مترو در جدیدترین نقشه تشریحی خطوط مترو و با وجود اینکه این نقشه بروز شده است، اما نام مبارک را به جای «شهدا» بر این ایستگاه قرار است.

 

 اخبار بین الملل - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
پایکوبی مردم مصر-سرنگونی مبارک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسنی مبارک دوم در راه انقلاب مصر / عکس


درگیریهای شدید در میدان التحریر امروز بار دیگر از سرگرفته شد و نیروهای امنیتی مصر با گاز اشک آور به معترضان حمله ور شده اند.

درگیریهای شدید در میدان التحریر امروز بار دیگر از سرگرفته شد و نیروهای امنیتی مصر با گاز اشک آور به معترضان حمله ور شده اند.

 نیروهای امنیتی مصر از گاز اشک آور برای بیرون کردن تظاهرات کنندگان از میدان التحریر استفاده می کنند.

این در حالی است که الیوم السابع مصر پیشتر از بازگشت آرامش نسبی پس از توافق تظاهرات کنندگان با نیروهای امنیتی برای توقف درگیریها خبر داده بود.