اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت مردودی به دوره ابتدایی



اخبار,اخبار اجتماعی مردودی  مدارس  ابتدایی

براساس مصوبه جدید این شورا اگر دانش‌آموزی در دو درس ریاضی و فارسی توصیف «نیازمند تلاش بیشتر» را کسب کند، با نظر شورای مدرسه مشمول تکرار پایه می‌شود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:‌ براساس مصوبه جدید این شورا اگر دانش‌آموزی در دو درس ریاضی و فارسی توصیف «نیازمند تلاش بیشتر» را کسب کند، با نظر شورای مدرسه مشمول تکرار پایه می‌شود.
 
احمد عابدینی در گفت وگو با تسنیم با بیان این که اجرای ارزشیابی توصیفی تا دو سال آینده تمدید شده است، افزود: به دلیل اهمیت دو درس فارسی و ریاضی به عنوان دروس پایه، در آخرین جلسه شورا مقرر شد اگر دانش آموزی در این دو درس توصیف «نیازمند تلاش بیشتر» را کسب کند، باید یک بار دیگر در امتحان شهریور مورد بررسی قرار بگیرد.

در صورتی که دانش آموز در شهریور بار دیگر، توصیف نیازمند تلاش بیشتر را کسب کرد، پرونده وی در شورای مدرسه بررسی می شود که با تصمیم گیری معلم و اعضای شورای مدرسه ممکن است دانش آموز مشمول تکرار پایه شود.

به گفته وی، ضعف در دو درس فارسی و ریاضی به این علت باید رفع شود که اگر دانش آموزی فارسی را به خوبی نیاموزد برای فراگرفتن دیگر دروس دچار مشکل می شود و درس ریاضی نیز در ارزیابی های بین المللی دارای اهمیت است.

 اخبار اجتماعی  -  تسنیم 


ویدیو مرتبط :
مقایسه دوره ابتدایی با دوره دکتری در ایران !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت مجدد قانون تجدیدی به دوره ابتدایی


مدیرکل دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون تجدیدی و مردودی در دوره ابتدایی از امسال اجرایی می شود.

خبرگزاری صدا و سیما: مدیرکل دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون تجدیدی و مردودی در دوره ابتدایی از امسال اجرایی می شود.

صادق صادق پور افزود: دانش آموزان دوره ابتدایی که در دو درس پارسی و ریاضی،" عبارت نیاز به تلاش بیشتر" در کارنامه آن ها درج شود تجدید شناخته می شوند و باید در شهریور امسال دوباره این دو درس را امتحان دهند.

وی گفت: طبق مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش در صورتی که دانش آموز در امتحان نوبت شهریور نیز نتواند نمرات توصیفی خیلی خوب، خوب و یا قابل قبول را کسب کند و نمره توصیفی نیاز به تلاش بیشتر را دوباره دریافت کند مردود شناخته شده و باید پایه تحصیلی را دوباره تکرار کند.

صادق پور افزود: پیش از این همه دانش‌آموزان دوره ابتدایی با هر نمره توصیفی به پایه بالاتر راه پیدا می کردند که افت تحصیلی آن‌ها را سبب می شد.

وی تاکید کرد: با اجرای این قانون 50 هزار دانش آموز پایه اول دبستان امسال نیاز به تکرار پایه دارند.

گذراندن دوره پیش دبستانی، اختیاری است


مدیرکل دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره گذراندن دوره پیش دبستانی نیز گفت: گذراندن این دوره برای ورود به دبستان کاملا اختیاری است و هیچ مدیری حق الزام اولیاء برای ثبت نام در دوره پیش دبستانی برای ورود به دبستان را ندارد و با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.

صادق پور همچنین درباره شهریه مدارس هیئت امنایی گفت: این شهریه برای کلاس های فوق برنامه و کاملا اختیاری است، بنابراین پرداخت نیز در مدارس هیئت امنایی کاملا اختیاری و الزام به آن غیرقانونی است.