اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت جاسبی آمدن ناطق نوری



اخبار,اخبار دانشگاه,رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی

 

 اخباردانشگاه - بازگشت جاسبی آمدن ناطق نوری

اگر چه 21 اسفند سومین اجلاس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد در سال 92 بود و ریاست آن را آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی بر عهده داشت اما نخستین جلسه بود که عضو جدیدی در آن حضور داشت و آن عضو کسی نبود غیر از حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری!

  او با حضور در این جلسه همچنین خبر داد که به سمت خروج از سکوت و فعالیت‌های آرام گام گذاشته است و این میسر نمی‌شد جز با تدبیر آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی که پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات، ماموریت دیگری برای خود تعریف کردند و آن هم به عرصه فعالیت کشاندن نیروهای قدیمی و دلسوز انقلاب است.

 

ترکیب جلوس در اجلاس هیات موسس دانشگاه آزاد به این شکل بود که در سمت چپ ناطق‌نوری، سیدحسن خمینی و در سمت راست او، عبدا... جاسبی دیگر عضو هیات موسس که به تازگی حکم دریافت کرده است حضور داشت و در سمت راست جاسبی هم آیت‌ا... هاشمی نشسته بود.

 

جاسبی سال‌ها ( سال61 تا دی90) ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده داشت اما بر اساس برخی تنگ‌نظری‌‌های جناح منتقد آیت‌ا... هاشمی او میز ریاست را به فرهاد دانشجو واگذار کرد و اکنون که دولت تدبیر و امید بر سر کار است هیات موسس این دانشگاه که تمام اعضای آن را طیف میانه‌رو تشکیل می‌دهند خواستار حضور جاسبی و بازگشت او به دانشگاه آزاد شده‌اند. به هر حال جلسات هیات موسس دانشگاه آزاد از این پس جلساتی خواهد بود که دیگر منافع جناحی و حزبی جایگاهی در آن ندارد و تمام اعضا به پیشرفت دانشگاه می‌اندیشند.

 

جلسه 21 اسفند هم به­ریاست آیت­ا... هاشمی رفسنجانی و با حضور اعضای هیأت مؤسس جنابان آقایان حجت­الاسلام والمسلمین علی­ اكبر ناطق نوری، حجت­الاسلام والمسلمین سید­حسن خمینی ، دکتر عبدا... جاسبی، حجت­ الاسلام والمسلمین دکتر محسن قمی و دکتر حمید میرزاده، ساعت 16 در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد.

 

دراین جلسه گزارش دبیرخانه در مورد كارایی و رتبه­ بندی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سال1391 و مقایسه با سال­های89 و 90 مطرح و هیأت مؤسس از كاهش عملكرد و كارایی علمی و پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سال91 نسبت به سال­های89 و 90 اظهار تأسف كرد و مقرر شد این گزارش به شورای­ عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

 

همچنین در این جلسه به استناد بند2 ماده10 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، آقای دکتر عبدا... جاسبی به ­عنوان عضو هیأت امنای دانشگاه انتخاب شد. در پایان جلسه تقویم جلسات هیأت مؤسس در سال 1393 به تصویب رسید.

اخبار دانشگاه - آرمان 


ویدیو مرتبط :
صحبت های شنیدنی ناطق نوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابراهیمی: ناطق نوری حاضر به بازگشت نشد



عضو شورای مركزی جامعه روحانیت مبارز تصریح كرد كه ناطق نوری در مقابل درخواست آنان برای بازگشت به این تشكل روحانی جوابی نداده است.

 

حسین ابراهیمی نماینده بجنورد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد دلایل كناره گیری علی اكبر ناطق نوری از فعالیتهای سیاسی، گفت : نظر ما بر كنار گذاشتن كسی نیست، بلكه اتفاقا كناره گرفتن از امور امری مذموم است، زیرا مقام معظم رهبری همواره فرموده اند كه خواص باید اظهار نظر كرده و از سكوت خودداری كنند كه این امر در مورد آقای ناطق نوری هم صدق می كند.

وی یادآور شد: ناطق نوری یك فرد با سابقه و دارای مسئولیت های گوناگون از جمله ریاست مجلس بوده است و همچنین در دوره ای برای وحدت اصولگرایان كار تشكیلاتی می كرد و از قبل انقلاب نیز در جامعه روحانیت مبارز فعالیت داشت.

عضو شورای مركزی جامعه روحانیت مبارز افزود : بنده یكی از اعضای كمیته این جامعه بودم كه برای برگرداندن آقای ناطق نوری به منظور دیدار وی به جلسات جامعه روحانیت رفتیم، ولی او حاضر به بازگشت نشد و جوابی به ما نداد.

گفتنی است، ناطق نوری، حسن روحانی و آیت الله امامی كاشانی از سال گذشته در جلسات جامعه روحانیت مبارز شركت نمی كنند.../ایلنا