اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یك هفته آینده واریز مرحله دوم یارانه‌های نقدی تا 28بهمن پرداخت معوقات بازنشستگان تا پایان سال در قالب سهام



بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یك هفته آینده

وزیر رفاه با اعلام اینکه پایگاه اطلاعاتی آمار طی یك هفته آینده مجدد باز خواهد شد، گفت: کسانی که تاکنون در این زمینه اقدام نکرده‌اند، پس از بازگشایی سایت آمار می‌توانند ثبت‌نام کنند.

 

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، صادق محصولی افزود: ‌اطلاعات این دسته پس از راستی آزمایی به سایت رفاه http://refahi.ir منتقل و این افراد پس از انتشار اطلاعیه در اسفندماه می توانند شماره حساب خود را ارایه کنند، البته به این افراد مبلغی بابت سال 89 تعلق نخواهد گرفت و واریز یارانه این افراد از ابتدای سال آینده خواهد بود.

 

وی درباره کسانی که تغییر وضعیت داشته اند، نیز اظهار كرد: این گروه هم به محض باز شدن سایت آمار می توانند اصلاحات لازم را وارد و مانند گروه های دیگر در اسفند ماه شماره حساب خود را اعلام کنند.

 

به گفته محصولی، کسانی که پرونده شان در سایت آمار کامل و تعداد اعضای خانوار آنان درست ثبت شده، در صورت بروز مشکل باید به بانک مراجعه کنند، اما اگر تعداد افراد خانوار نسبت به تعداد واقعی آن در سایت آمار درست ثبت نشده باشد، باید اصلاح لازم پیش از مراجعه به بانک صورت گیرد.

 

وزیر رفاه گفت:‌ كسانی كه قبل از 21 مهر ماه شماره حساب خودشان را در سایت رفاهی اعلام كردند یارانه‌ها به حسابشان واریز شد.

 

وی با بیان اینكه امكان انصرف از دریافت یارانه ها در سایت رفاهی فراهم می شود، گفت: بین 12 تا 15 درصد از مردم اعلام حساب نكرده اند كه اقدام بسیار پسندیده‌ایست.

 

 

واریز مرحله دوم یارانه‌های نقدی تا 28 بهمن

 

وی در عین حال گفت: بانک‌ها حق ندارند بواسطه طلب‌هایی که از مردم دارند، از حساب یارانه‌ها برداشت کنند.

 

وزیررفاه زمان پرداخت بعدی یارانه های نقدی را پیش از 28 بهمن ماه اعلام و میزان پرداختی را همان مبلغ 89 هزار تومان به ازای هر نفر برای دو ماه بیان كرد.

 

پرداخت معوقات بازنشستگان تا پایان سال به صورت سهام

 

اجرای بسته های حمایتی تامین اجتماعی از 22 دی

 

وی همچنین با اشاره به بسته‌های حمایتی وزارت رفاه برای گروه های آسیب‌پذیر پرداخت و از اجرای بسته های حمایتی تامین اجتماعی از امروز چهارشنبه 22 دی ماه خبر داد و گفت: 1200 میلیارد تومان برای اجرای این بسته در نظر گرفته شده است.

 

گفت: در بخش درمان یکی از کارهای بزرگی که به کمک وزارت بهداشت صورت گرفته، آغاز نظام ارجاع به پزشک خانواده یا سیستم ارجاع بوده که در سه استان به صورت آزمایشی در حال اجراست.

 

محصولی بیمه ایرانیان را به عنوان اقدامی دیگر یاد کرد كه براساس آن افراد فاقد دفترچه بیمه درمانی با مراجعه به خدمات درمانی و پرداخت مبلغ چهارهزار تومان به صورت ماهانه، دفترچه بیمه درمانی دریافت می‌کنند.

 

وی با بیان اینكه تا كنون سه میلیون نفر برای این بیمه مراجعه داشته اند، گفت: كسانی كه نتوانند این چهار هزار تومان را پرداخت كنند با مراجعه به نهادهای حمایتی مانند كمیته امداد و بهزیستی از تخفیف بیشتری بهره مند می شوند.

 

وزیر رفاه گفت: تامین لوازم منزل و گازكشی به منازل محرومان و تهیه 70 هزار جهیزیه برای مددجویان از دیگر اقدامات وزارت رفاه بوده است.

 

به گزارشایسنا، محصولی در ادامه سخنان خود در یك برنامه تلویزیونی، با بیان اینكه 300 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش قرار می گیرند، اضافه كرد: كمك 37 درصدی دولت برای بیمه به مربیان مهد كودك ها ،كاركنان مراكز نگهداری و توانبخشی، هنرمندان، روزنامه نگاران و نویسندگان ، صیادان، لنج داران، زنبورداران و اصناف كم درآمد اختصاص می یابد.

 

محصولی گفت: در مجموع دو میلیون و 306 هزار خانوار با جمعیت بیش از هشت میلیون تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اینكه یك میلیون نفر نیز تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند افزود: مبالغی نیز برای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص خواهد یافت.

 

وزیر رفاه افزود: با حمایت دولت قانون بیمه قالیبافان، رانندگان، باربران، خادمان مساجد و كارگران ساختمانی اجرا شده است و بیش از یك میلیون و 600 هزار خانوار به بیمه شدگان اضافه شده اند.

 

وی افزود: صنوف كم در آمد مانند رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و 50 درصد حق بیمه آنان را دولت پرداخت می كند.

 

وی اظهار كرد: اقداماتی در خصوص پرداخت یک هزار میلیارد تومان پرداخت مطالبات بازنشستگان قبل از سال 1379 انجام شده است، دوهزار میلیارد تومان هم معوقات مربوط به تطبیق قانون مدیریت خدمات کشوری هفته گذشته در دولت مصوب و بنا داریم قبل از اتمام سال به صورت سهام به بازنشستگان ارایه کنیم.

 

محصولی گفت: پرداخت های بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی به مراكز درمانی و بهداشتی در كل كشور به روز شده است.

 

به گفته وی ضریب نفوذ در بخش بیمه های اجتماعی برای شاغلان از 60 درصد در سال 84 به 80 درصد رسیده است كه بزودی نیز تا 90 درصد افزایش خواهد یافت.

 

وزیر رفاه محصولی در ادامه نقش مردم را در اجرای هدفمندی یارانه ها بسیار شاخص و ارزشمند دانست و گفت: همراهی مردم با دولت مهرورز و عدالت گستر باعث شد این قانون آغاز خوبی داشته باشد.

 

به گزارش ایسنا، وی در خاتمه اظهار كرد: آینده بسیار روشن و شفافی از اجرای این قانون داریم و امیدوارم با اجرای این قانون به سمت تورم صفر پیش برویم./ایسنا


ویدیو مرتبط :
واریز یارانه نقدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واریز یارانه نقدی مرحله ششم در هفته آینده





واریز یارانه نقدی مرحله ششم در هفته آینده

 

یارانه نقدی مرحله ششم در هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها، قرار است که یارانه مرداد ماه تا چهارشنبه هفته آینده ۱۲ مرداد ماه پرداخت شود.

مبلغ یارانه نقدی هر نفر بدون تغییر نسبت به ماه های گذشته، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر نفر است. از این مبلغ ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان مربوط به یارانه انرژی و پنج هزار تومان مربوط به یارانه نان است.

براساس آمارهای به ثبت رسیده در سایت مرکز آمار ایران، متقاضیان دریافت یارانه نقدی به بیش از ۷۴ میلیون نفر رسیده است. در همین حال، براساس اطلاعاتی که در سامانه وزارت رفاه و تامین اجتماعی به ثبت رسیده است، حدود ۷۲.۵ میلیون نفر یارانه نقدی می گیرند.

از زمان ثبت اطلاعات در مرکز آمار ایران تا ثبت آن در سایت رفاهی برای دریافت یارانه مدتی طول می کشد و اختلاف آمار به این دلیل است. آخرین برآوردها نشان می دهد که در حال حاضر جمعیت ایران از مرز ۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گذشته است...... / خبرگزارى مهر