اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازنده‌ها طلبکار شده‌اند



استیضاح وزیر علوم


  بازنده‌ها طلبکار شده‌اند

یکی از اشتباهات روحانی این بود که دوستان خود را از یاد برد و ستادهایی که در استان‌ها برای او فعالیت داشتند را تعطیل کرد. انحلال ستادهای استانی باعث شد دوستان وفادار رئیس‌جمهور با درهای بسته مواجه شوند و امروز احزاب بازنده طلبکار روحانی هستند.

در مجلس ششم زمانی که رئیس‌جمهور وقت پس از استعفای مصطفی معین، دکتر فرجی‌دانا را به مجلس معرفی کرد مجلس به این اقدام اعتراض داشت زیرا فرجی‌دانا را شخصیتی علمی- آکادمیک می‌دانست تا شخصیتی سیاسی.

 

دکتر فرجی‌دانا از مجلس ششم نتوانست رای اعتماد بگیرد زیرا آن زمان مجلس انتظار داشت فردی که به جای «معین» معرفی می‌شود باید مانند او شخصی سیاسی باشد.

 

شخصیت علمی و آکادمیک فرجی‌دانا از کسی پوشیده نیست و امروز متعجبیم که مجلس نهم این چهره علمی، خوشنام و فاخر دانشگاهی را به عنوان چهره‌ای سیاسی می‌شناسد. البته برخی نمایندگان در آغاز به کار وزارت فرجی‌دانا، از مسیر اعتدال خارج شده و گاهی به‌طور احساسی و بر اساس تفکر جناحی با مسائل دولت برخورد می‌کنند.

 

زمانی که مجلس نهم پس از رای اعتماد به یک وزیر حتی فرصت 10روزه برای کار به او نمی‌دهد از همین ابتدای کار معلوم است که قصد همراهی مدنظر دولتی‌ها را ندارد. از یاد نباید برد برخی حرکت‌ها که مجلس نهم در چند ماه گذشته با دولت روحانی داشته نشانه آن است که قصد تعامل به معنای دولتی‌ها را ندارد.

 

اسناد و آماری که وجود دارد نشان از آن دارد که اکثریت مجلس به روحانی رای نداده‌اند و مدارک مستندی وجود دارد که نمایندگان مجلس در ستادهای انتخابات رقیبان روحانی فعالیت می‌کردند و حتی برخی در حوزه‌های تبلیغاتی به سخنرانی علیه روحانی پرداخته‌اند.

 

زمانی که اکثریت مجلس با پیروزی روحانی موافق نبوده‌اند این مخالفت‌ها طبیعی است و هرچه جلوتر می‌رویم نمود بیشتری پیدا می‌کند. رئیس‌جمهور در طول چند ماه گذشته بارها فراجناحی بودن خود را اعلام و تاکید کرده است که از اصلاح‌‌طلبان و اصولگرایان در امور کشوری استفاده خواهد کرد اما ما می‌بینیم که منتقدان روحانی اکنون طلبکار هستند و برای او خط و نشان می‌کشند!

 

یکی از اشتباهات روحانی این بود که دوستان خود را از یاد برد و ستادهایی که در استان‌ها برای او فعالیت داشتند را تعطیل کرد. انحلال ستادهای استانی باعث شد دوستان وفادار رئیس‌جمهور با درهای بسته مواجه شوند و امروز احزاب بازنده طلبکار روحانی هستند.

 

چنین امری در هیچ کجای جهان مرسوم نیست و چهره‌ای خنده‌دار به خود می‌گیرد که احزاب بازنده سهم‌خواهی کنند. اما متاسفانه در کشور ما جناح بازنده سهم‌خواه و طلبکار شده است و تفکر بازنده در قالب رسانه‌های عمومی، مطبوعات، مجلس، تشکل‌های دولتی، هیات‌های عزاداری و... حلقه خود به دور روحانی را تنگ می‌کند.

 

اکنون دولت جدید در اوضاع سخت مربوط به شرایط اقتصادی کشور و مذاکرات بین‌المللی توسط جناح بازنده تحت فشاراست.

 

حزب بازنده تصمیم گرفته است که سیاست‌های خود را پیش ببرد و تحلیل می‌کند که دولت روحانی قبل از پایان 4 سال اول خود، دولتی کارآمد معرفی نخواهد شد.

 

منتقدان تمام تلاش خود را در این جهت به کار بسته‌اند که بتوانند شکست سیاست‌های دولت را قبل از پایان یافتن 4ساله اول ریاست جمهوری اعلام کنند تا بتوانند دولت روحانی را تنها دولت بعد از انقلاب بدانند که فقط یک دوره چهارساله بر سر کار بوده است. بنابراین دولت روحانی باید بسیار هوشیار باشد و در این اشتباه سهوی خود که دوستانش را از خود دور کرد بازنگری کند.

 

باید ستادهای زمان تبلیغات ریاست جمهوری را دوباره احیا و فعالیت احزاب تدبیر و امید و اعتدال و توسعه و اصلاح‌طلبی از سر گرفته شود؛ به میدان بیایند و حمایت خود را از هاشمی، روحانی و خاتمی اعلام کنند تا بتوانند پیروزی سیاسی‌ای که رخ داده است را تکمیل کنند.

/روزنامه آرمان

 


ویدیو مرتبط :
طلبکار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خر طلبکار



 

 

خر طلبکار

 

 

دوستان ملا که خرش را به اندازه خودش مي شناختند ، متوجه شدند که روز به روز ضعيف تر

 

مي شود . روزي به ملا گفتند : ملا ، مگر به خرت غذا نميدهي که اينقدر ضعيف شده ؟

 

ملا گفت : چرا ، شبي دو من جو از من جيره مي گيرد.

 

دوستانش گفتند : پس چرا اينقدر لاغر شده ؟

 

ملا نصرالدين گفت : هي بسوزه پدر نداري . بيچاره خرم جيره يک ماهش را از من طلبکاراست

 

خر طلبکار