اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازدید پسر مبارک از اهرام جنجال آفرید



اخبار,اخباربین  الملل,جمال مبارک

حضور «جمال مبارک» پسر دیکتاتور سابق مصر در منطقه تاریخی اهرام ثلاثه جنجال آفرین شد.

به گزارش مهر،‌ «جمال مبارک» پسر «حسنی مبارک» دیكتاتور سابق مصر ظهر روز شنبه از منطقه تاریخی اهرام در حومه قاهره پایتخت مصر دیدار كرد. خبر رفتن «جمال مبارک» به این منطقه تاریخی فورا در رسانه های مصر به طور گسترده منتشر شد و در پی آن گمانه زنی های زیادی در این مورد مطرح شد.

در همین رابطه موجی از اعتراضات علیه او و این اقدامش در فضای مجازی و صفحات سایت های اجتماعی منتشر شد. مخالفان این اقدام اعلام کردند با توجه به اینكه پرونده محاكمه «جمال مبارک» هنوز به پایان نرسیده،‌ او حق رفت و آمد آزادانه را نداشته لذا حضور وی در منطقه اهرام هم غیر قانونی است.

اما گروهی دیگر از كاربران مصری كه گویا از هواداران دیكتاتور سابق مصر به شمار می روند، معتقدند كه بازدید «جمال مبارک» از منطقه اهرام اقدامی غیر قانونی نیست.


 اخبار  بین  الملل  -  مهر 
 


ویدیو مرتبط :
سکانسی که جنجال آفرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازرسی‌ برهنه بدنی جنجال آفرید



 بازرسی‌ برهنه بدنی,مسلمانان شهر دترویت ,باورهای مذهبی

 

بازرسی‌ برهنه بدنی جنجال آفرید

گروهی از مسلمانان شهر دترویت که صرفا به دلیل باورهای مذهبی مکررا مورد بازرسی برهنه بدنی قرار گرفته‌اند، از سه سازمان "گمرک و حفاظت مرزی"،‌ "اداره امنیت حمل و نقل" و "اف بی آی" آمریکا شکایت کردند.

 

آفتاب: به نقل از روزنامه آمریکایی "بوستون هرالد"، گروهی از مسلمانان شهر "دترویت" به دلیل اینکه به خاطر پیشینه مذهبی اشان در مرز کانادا و آمریکا ثبت مشخصات شده، مورد اتهام قرار گرفته، دست بند زده شده و هدف بازرسی های تهاجمی برهنه بدنی قرار گرفته اند، روز جمعه گذشته علیه دولت آمریکا اقامه دعوی کردند.

 

طرح دعوی این مسلمانان از دولت واشنگتن به نمایندگی از طرف چهار مرد مسلمان آمریکایی در منطقه دترویت توسط شورای روابط اسلام – آمریکا ارائه شده است؛ این شکایت بعد از آن مطرح می شود که این شورا شکایت هایی را در این رابطه در اداره حقوق مدنی وزارت امنیت داخلی آمریکا در سال گذشته میلادی طرح کرد اما این اداره اعلام کرد که مجوز قانونی برای رسیدگی به این شکایات را ندارد.

 

در این دادخواست آمده است که این چهار مرد مسلمان آمریکایی که یکی از آنها امام جماعت یکی از مساجد بزرگ در ایالت "میشیگان" آمریکا بوده است، بارها در طول چندین سال گذشته بازداشت و دستبند زده شده و مورد بازرسی های برهنه بدنی و بازجویی های چند ساعته قرار گرفته اند؛ بر اساس متن این دادخواست گاهی اوقات ماموران آمریکایی اتومبیل این افراد را با اسلحه محاصره کرده است و سوالاتی درباره اینکه این چهار فرد به کدام مسجد می روند و یا اینکه چند بار در روز نماز می خوانند، پرسیده اند.

 

در ادامه این دادخواست آمده است: این پرسش ها و رفتارها باعث تحقیر مسافران مسلمان آمریکایی می شود و به اشتباه و صرفا بر اساس باورهای مذهبی، به آنها انگ تهدید خشونت می زند.

 

این دادخواست علیه سه سازمان فدرال آمریکا از جمله "گمرک و حفاظت مرزی"،‌ "اداره امنیت حمل و نقل" و "اف بی آی" طرح شده و در آن اعلام شده که حقوق اساسی این چهار مسلمان آمریکایی نقض شده است.

 

خبر طرح این شکایت در شرایطی گزارش می شود که "کن هاموند" یکی از سخنگویان دفتر محلی اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اعلام کرده است که این سازمان به شدت ثبت مشخصات بر اساس نژاد و یا مذهب را ممنوع اعلام کرده است.

 

به گزارش فارس،بر اساس خبر منتشر شده در این روزنامه آمریکایی، شکایت مسلمانان دترویت از دولت آمریکا جدیدترین پرونده ای است که در رابطه با سوء استفاده ماموران آمریکایی از قدرت در گذرگاه های مرزی آمریکا و کانادا مطرح شده است؛ سه شکایت دیگر نیز در طول سال گذشته میلادی در دادگاه فدرال آمریکا مطرح شده است که شامل شکایت زنان غیرمسلمان کانادایی می شود که آنها نیز اعلام کرده اند که مورد بازرسی های برهنه و تهاجمی بدنی قرار گرفته اند./آفتاب