اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت والدین به خاطر چاقی فرزند!


پلیس نورفوک در شرق بریتانیا یک زوج را به ظن سوءرفتار و اهمال نسبت به فرزندشان بازداشت کرده است.

خبرآنلاین: پلیس نورفوک در شرق بریتانیا یک زوج را به ظن سوءرفتار و اهمال نسبت به فرزندشان بازداشت کرده است.

گاردین نوشت: پسر یازده ساله این زوج با حدود یک متر و نیم قد، بیش از ۹۵ کیلو وزن دارد و ضریب توده بدنی (BMI) او بیش از ۴۱ است که تقریبا دو برابر ضریب توده بدنی یک فرد سالم با مشخصات جسمی اوست. پلیس می‌گوید کوتاهی والدین این کودک زمینه‌ساز اضافه وزن او بوده است.

پلیس از والدین او در ارتباط با کوتاهی‌شان در مراقبت از فرزند، بازجویی و بعد به قید وثیقه آزادشان کرده است. گزارش شده که آنها گفته‌اند فرزندشان همیشه اضافه وزن داشته است.

پیش از آن که پلیس در این زمینه پرونده‌ای تشکیل دهد، مسئولان مدرسه این پسربچه در ارتباط با اضافه وزن شدید او با بخش‌های ارائه‌دهنده خدمات اجتماعی تماس گرفته بودند. گزارش شده که او بعد از آن که در کلاس آموزش شنا در مدرسه‌اش زمین خورد، نمی‌توانست خودش به تنهایی و بدون کمک گرفتن از کسی بلند شود.

در نهایت، پزشکانی که او را در یک بیمارستان معاینه کردند، پلیس را در جریان وضعیتش قرار دادند.

مقامات پلیس گفته‌اند که مداخله در چنین سطحی "بسیار به ندرت" و تنها زمانی رخ می دهد که دیگر اقدامات برای حمایت از کودک موفقیت‌آمیز نبوده است.

یک سخنگوی پلیس گفت: "وقتی با موضوع حساسی مثل اضافه وزن و اهمال در مراقبت از کودکان روبه‌رو هستیم، ماموران در بخش ویژه‌ای از پلیس، با والدین و نهادهای ارائه‌دهنده خدمات اجتماعی و بهداشتی در ارتباط نزدیک هستند تا از حل و فصل مسائل مطمئن شوند."


ویدیو مرتبط :
ارتباط چاقی والدین با چاقی بچه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاجره والدین برابربا چاقی کودکان



 

 کودکانی که والدین‌شان با هم مشاجره می‌کنند، چاق‌ترند

 

محققان آمریکایی می‌گویند احتمال چاق شدن در کودکانی که مادران‌شان در معرض خشونت‌های خانگی قرار دارند، بیشتر است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه تحقیقات پژوهشگران دانشگاه بوستون نشان داده است خشونت‌های خانگی تاثیر زیادی بر چاقی کودکان دارند و کودکانی که مادرشان از سوی پدر تحت خشونت‌های فیزیکی قرار می‌گیرد در 5 سالگی چاق‌تر از سایر کودکان هستند.

 

محققان به منظور یافتن رابطه‌ای که بین چاقی و خشونت خانگی وجود دارد، 1595 کودک را بین زمان تولد تا 5 سالگی زیر نظر گرفتند و اطلاعات مربوط به زندگی شخصی و خانوادگی آنها را جمع‌آوری کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد در 5 سالگی 9/49 درصد کودکان شاهد خشونت خانگی هستند که از این میان 5/16 درصد دچار چاقی می‌شوند و در کودکانی که مادران‌شان تحت خشونت از سوی پدر قرار دارند احتمال چاقی در 5 سالگی 80 درصد بیش از سایر کودکان است.

منبع:سلامتیران