اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت جیب‌برهای بین‌المللی در تهران


با انتقال سارقان به كلانتری آنان ضمن قبول بزه انتسابی عنوان كردند كه به صورت باندی در ایستگاه‌های اتوبوس مستقر شده و در حین سوارشدن به اتوبوس‌های «بی. آر. تی» از شلوغی استفاده و راه مسافران را سد می‌كردند.

ماموران كلانتری 103 گاندی باند جیب‌برهای بین‌المللی را دستگیر كردند.

با مراجعه مردمیانسالی به كلانتری در تاریخ پنجم شهریور ماه سال‌جاری پرونده‌ای تحت عنوان «سرقت» پیش روی ماموران گشوده شد.

این فرد با بیان اینكه در میدان ونك پیرمردی از من سوالی در مورد میدان رسالت پرسید به ماموران گفت كه هنگامی كه در حال جواب‌دادن به سوال این پیرمرد بودم كه پیرمرد دیگری از من سوال دیگری مطرح كرد و پس از مدتی مشاهده كردم كه مبلغ همراهم كه 850 هزار تومان بود به همراه اسناد و گوشی تلفنم به سرقت رفته است.

با ثبت این شكایت ماموران دستگیری و شناسایی این سارق یا سارقان را در دستوركار خود قرار دادند و تحقیقات ماموران ادامه داشت تا این‌كه موارد مشابه دیگری در مورد سرقت در اتوبوس‌های «بی. آر. تی» به كلانتری ارجاع داده شد.

بررسی كارآگاهان در حالی برای شناسایی جیب‌بران حرفه‌ای میدان ونك ادامه داشت كه هر روز تعداد شاكیان و مالباختگانی كه برای دادخواهی به كلانتری مراجعه می‌كردند افزایش می‌یافت.

تلاش ماموران كلانتری برای واكاوی زوایای پنهان این پرونده ادامه داشت تا این‌كه سرانجام ماموران كلانتری در بیست و سوم شهریور ماه با اجرای طرح در ایستگاه‌های اتوبوسرانی سه عضو این باند سارقان حرفه‌ای را دستگیر كردند.

با انتقال سارقان به كلانتری و در تحقیقات بیشتر مشخص شد كه سارقان به اسامی «ابوالقاسم» 67 ساله، «غلام‌علی» 57 ساله و «یعقوب» 36 ساله هر سه دارای سوابق متعدد جیب‌بری بودند كه بارها از سوی ماموران كلانتری گاندی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده بودند.

همچنین در بازرسی بدنی از متهمان مبالغ زیادی وجه نقد كه به صورت حرفه‌ای در لباس این افراد جاسازی شده بود كشف و ضبط شد.

با انتقال سارقان به كلانتری آنان ضمن قبول بزه انتسابی عنوان كردند كه به صورت باندی در ایستگاه‌های اتوبوس مستقر شده و در حین سوارشدن به اتوبوس‌های «بی. آر. تی» از شلوغی استفاده و راه مسافران را سد می‌كردند.

متهمان در ادامه اعترافات خود با بیان اینكه پس از سرقت اموال مالباختگان اموال را به عضو دیگر باندشان تحویل می‌دادند معترف شدند اموال مسروقه را در اتوبوس میان اعضای باند دست به دست كرده تا فرد مالباخته در صورت هوشیاری نتواند اطرافیان خود را متهم به سرقت كند.

سارقان دستگیرشده علاوه بر وجود سوابق متعدد دارای سوابق سرقت و جیب‌بری در كشورهای تركیه، یونان و ... هستند كه در تهران نیز داخل اتوبوس‌های «بی. آر. تی» آزادی، انقلاب و ولی‌عصر(عج) سرقت‌های متعددی را انجام می‌دادند.

در حال حاضر متهمان به همراه پرونده تشكیل شده در اختیار كارآگاهان پایگاه سوم آگاهی تهران قرار دارند.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
قانون به دنبال جیب برهای آزاد راه تهران- پردیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری باند جیب برهای بین المللی در تهران



 

 دستگیری باند جیب برهای بین المللی در تهران

 

ماموران كلانتری ۱۰۳ گاندی باند جیب برهای بین المللی را دستگیر كردند.به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با مراجعه مردمیانسالی به كلانتری در تاریخ پنجم شهریور ماه سال جاری پرونده ای تحت عنوان «سرقت» پیش روی ماموران گشوده شد.

این فرد با بیان اینكه در میدان ونك پیرمردی از من سوالی در مورد میدان رسالت پرسید به ماموران گفت كه هنگامی كه در حال جواب دادن به سوال این پیرمرد بودم كه پیرمرد دیگری از من سوال دیگری مطرح كرد و پس از مدتی مشاهده كردم كه مبلغ همراهم كه ۸۵۰ هزار تومان بود به همراه اسناد و گوشی تلفنم به سرقت رفته است.

با ثبت این شكایت ماموران دستگیری و شناسایی این سارق یا سارقان را در دستوركار خود قرار دادند و تحقیقات ماموران ادامه داشت تا این كه موارد مشابه دیگری در مورد سرقت در اتوبوس های «بی. آر. تی» به كلانتری ارجاع داده شد.

بررسی كارآگاهان در حالی برای شناسایی جیب بران حرفه ای میدان ونك ادامه داشت كه هر روز تعداد شاكیان و مالباختگانی كه برای دادخواهی به كلانتری مراجعه می كردند افزایش می یافت.

تلاش ماموران كلانتری برای واكاوی زوایای پنهان این پرونده ادامه داشت تا این كه سرانجام ماموران كلانتری در بیست و سوم شهریور ماه با اجرای طرح در ایستگاه های اتوبوسرانی سه عضو این باند سارقان حرفه ای را دستگیر كردند.

با انتقال سارقان به كلانتری و در تحقیقات بیشتر مشخص شد كه سارقان به اسامی «ابوالقاسم» ۶۷ ساله، «غلام علی» ۵۷ ساله و «یعقوب» ۳۶ ساله هر سه دارای سوابق متعدد جیب بری بودند كه بارها از سوی ماموران كلانتری گاندی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده بودند.

به گزارش ایسنا، همچنین در بازرسی بدنی از متهمان مبالغ زیادی وجه نقد كه به صورت حرفه ای در لباس این افراد جاسازی شده بود كشف و ضبط شد.

با انتقال سارقان به كلانتری آنان ضمن قبول بزه انتسابی عنوان كردند كه به صورت باندی در ایستگاه های اتوبوس مستقر شده و در حین سوارشدن به اتوبوس های «بی. آر. تی» از شلوغی استفاده و راه مسافران را سد می كردند.

متهمان در ادامه اعترافات خود با بیان اینكه پس از سرقت اموال مالباختگان اموال را به عضو دیگر باندشان تحویل می دادند معترف شدند اموال مسروقه را در اتوبوس میان اعضای باند دست به دست كرده تا فرد مالباخته در صورت هوشیاری نتواند اطرافیان خود را متهم به سرقت كند.

به گزارش ایسنا، سارقان دستگیرشده علاوه بر وجود سوابق متعدد دارای سوابق سرقت و جیب بری در كشورهای تركیه، یونان و ... هستند كه در تهران نیز داخل اتوبوس های «بی. آر. تی» آزادی، انقلاب و ولی عصر(عج) سرقت های متعددی را انجام می دادند.

در حال حاضر متهمان به همراه پرونده تشكیل شده در اختیار كارآگاهان پایگاه سوم آگاهی تهران قرار دارند.... / خبرگزارى ایسنا