اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت تریلیاردری که "مه آفرید انگشت کوچک او هم نیست"



بازداشت تریلیاردری که "مه آفرید انگشت کوچک او هم نیست"

 انتخاب به  نقل از یک منبع آگاه ، خبر از بازداشت مجدد "م . ز" داد. از این فرد به عنوان کسی یاد می شود که  "مه افرید انگشت کوچک اوست"

مه آفرید, برخورد با مفسدان اقتصادی

 این منبع مطلع با اشاره به عزم جدی قوه قضاییه برای برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: این فرد بر خلاف مصوبات شورای پول و اعتبار درباره ذی نفع واحد، عمده سهام یک بانک را در اختیار داشت که با ورود دستگاه های نظارتی با یک صورتجلسه به واگذاری سهام خود در بانک اقدام کرده است.

"م . ز" در سال های 89 و 90 از بازداشت چندباره ی او خبر داده بود ، گرچه او این اخبار را تکذیب کرده بود ، اما ظاهراً پرونده ی قضایی وی تکمیل شده است.

وی  كه هم اكنون با سرمایه ای حدود 12000 میلیارد تومان، به جز 54 درصد از سهام دو بانک که ظاهراً واگذار شده است، بخشی از سهام یک شرکت خودروسازی و بخشی از سهام یک شركت هواپیمایی و... را در اختیار دارد و در همین حال حداقل 1200 میلیارد تومان به شبكه بانكی كشور بدهكار است. این در حالی است که وی تا ابتدای دهه 80، تنها یک سوله 500 متری داشته است.

"م . ز" پیشتر در گفت و گویی جنجالی اشاره کرده بود که "من تاكنون از هیچ رانتی برای بهره بردن از تسهیلات استفاده نكرده ام و كاملا بر اساس قوانین موجود كار كرده ام."

نکته ی عجیب آنکه وی گفته بود "هنوز بانک مرکزی نگفته بدهی ات را تسویه کن"

این فرد مالک دهها شرکت بزرگ سرمایه داری ، فولادسازی و.... است.

این در حالی است که بخش نظارتی بانک مرکزی که این روزها با ضعیف کشی سعی می کند نقش خود را در مبارزه با تخلفات اقتصادی پررنگ نشان دهد تاکنون هیچگونه اقدام عملی درباره این گونه موارد انجام نداده است.

به گزارش «انتخاب» ؛ قابل ذکر است ، پیش از این مقامات ارشد قضایی از بازگشایی پرونده های قضایی مشابه با اختلاس سه هزار میلیاردی خبر دادند که ظاهراً این مورد یکی از پرونده های جنجالی مذکور است..../انتخاب


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مه آفرید 2 بازداشت شد


در رابطه با یكی از بزرگ‌ترین ویژه‌خواری‌هایی كه تاكنون در كشور رخ داده، «م. ز» یكی از بزرگ‌ترین بدهكاران سیستم بانكی كشور به علت عدم پرداخت تسهیلات دریافتی مدتی است كه در بازداشت به‌سرمی‌برد.

ملت ما: یكی‌از نقاط قوت درباره مبارزه با مفاسد سیاسی و اقتصادی، اطلاعاتی است كه درحوزه عمومی منتشر و موجب جلوگیری از به‌وجود آمدن محیط رانتی می‌شود.

 رانت در ادبیات مبارزه با فساد، اصطلاحا به بهره‌برداری از مناسبات ساختاری و سیاسی برای پیشبرد منافع اقتصادی اطلاق می‌شود.

در محیط رانتی، شركت‌ها برای افزایش منافع خود، ناگزیرند كه به افرادی خاص در ساختار قدرت كه در توزیع رانت نقش موثری دارند، نزدیك شده تا بتوانند به نحو احسن از این حامیان تاثیرگذار استفاده كرده و به این ترتیب محیط رقابت اقتصادی سالم را آلوده كنند.


از سوی دیگر قوه قضاییه كه در نوك پیكان برخورد با مفاسد اقتصادی قرار دارد نیز هر بار روی مفاسد كلان دست گذاشته با هجمه‌های سنگین از سوی دست‌های فاسد روبه‌رو شده است تا جایی كه در همین پرونده برخورد با فساد گروه آریا حتی كار به افشاگری‌های تقلبی درباره اقوام نزدیك ریاست قوه قضاییه رسید، اما خوشبختانه ریاست دستگاه قضا در اجلاس سالانه قوه قضائیه در جوار حرم مطهر رضوی با قاطعیت خط بطلانی بر طراحان این پروژه كشید و به صراحت اعلام كرد: «این قوه نه خطوط قرمز خیالی می‌پذیرد نه برای كسی حتی اگر برادرش هم باشد مصونیتی قائل است.

 در رابطه با یكی از بزرگ‌ترین ویژه‌خواری‌هایی كه تاكنون در كشور رخ داده، «م. ز» یكی از بزرگ‌ترین بدهكاران سیستم بانكی كشور به علت عدم پرداخت تسهیلات دریافتی مدتی است كه در بازداشت به‌سرمی‌برد. وی  بدون ایفای تعهدات، اقدام به گشایش اعتبارت اسنادی بالغ بر 600 میلیارد تومان كرده است.

گفتنی است این شخص برخلاف مصوبات شورای پول و اعتبار درباره ذی‌نفع واحد، عمده سهام یک بانك را در اختیار داشت كه با ورود دستگاه‌های نظارتی با یك صورتجلسه به واگذاری سهام خود در بانك اقدام كرده است.

این در حالی است كه بخش نظارتی بانك مركزی كه این روزها با ضعیف‌كشی سعی می‌كند نقش خود را در مبارزه با تخلفات اقتصادی پررنگ نشان دهد تاكنون هیچگونه اقدام عملی درباره این گونه موارد انجام نداده است.


و نكته آخر؛ از آنجا كه رسانه‌ها براساس رسالت رسانه‌ای خود باید با حضوری جدی و جهادی وارد عرصه شده و در راستای دغدغه‌ای كه مقام معظم رهبری در دیدار كارگزاران حج از آن یاد كرده و یكی از برجسته‌ترین ضربات مفسدین اقتصادی را كم رنگ كردن آرزوهای مردم و بی‌اعتمادی به نظام عنوان كردند، به تصفیه فضای آلوده‌ای كه رانت‌خواران و ویژه‌خواران به‌وجود آورده‌اند بپردازند.