اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازخوانی سخنان عجیب و غریب رهبر لیبی



 

 بازخوانی سخنان عجیب و غریب رهبر لیبی

 

معمر قذافی رهبر لیبی از زمان کودتای مشهور خود علیه ملک ادریس سنوسی در سال 1969 میلادی تاکنون تلاش می کند تا به عنوان یک رهبر متفاوت مطرح شود؛ چه در رفتارهای سیاسی و چه در سخنرانی هایش که عادت کرده از چارچوب های پروتکل سران خارج شود.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، مهمترین مکان ظهور متفاوت قذافی نیز اتحادیه عرب و نشست های آن بود که توانسته لقب قهرمان همیشگی این نشست ها(!) را برای خود حفظ کند.

وی در نشست سران کشورهای عربی در شرم الشیخ قبل از حمله نظامی آمریکا  به عراق در هنگام سخنرانی ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی  وارد صحبت های او شد و سیاست های ریاض را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

اصولا در هر نشست سران کشورهای عربی، همه خبرنگاران منتظر شاهکار یا شیرین کاری قذافی می ماندند و همیشه هم پیش بینی آنها به واقعیت می پیوست. در یکی از نشست ها، در هنگام سخنرانی سران، سیگار برگ روشن می کند. در نشست دیگری پس از آغاز جلسه، نشست را ترک می کند چرا که سران دیگر کشورها، ایده ها و افکارش را تایید نمی کنند.

وی در سخنرانی های اخیر خود هم عبارت ها و جملاتی را به کار برد که با تعجب بسیاری روبه رو شد.

جهان هیچگاه سخنرانی مشهور قذافی در نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2009 در نیویورک و پاره کردن منشور سازمان ملل متحد و پرتاب آن به سمت جایگاه هیئت رئیسه را در میان خنده سران دیگر کشورها و دیپلمات ها فراموش نمی کند.

قذافی در نشست سران کشورهای عربی در سال 2009 میلادی در شهر دوحه، قذافی به صورت ناگهانی وارد سخنرانی یکی از سران کشورهای عربی شد و هنگامی که با درخواست امیر قطر به عنوان رئیس جلسه برای توقف صحبت های خارج از دستور مواجه  شد  به شدت برآشفته شد و تعدادی از القاب خود را این گونه اعلام کرد: ارشدترین رئیس و رهبر کشورهای عربی، شاه شاهان آفریقا و امام المسلمین.

قذافی در سفر خود به ایتالیا از تمایل خود برای تبلیغ دین اسلام در این کشور خبر داد و گفت که می خواهد در باب اسلام سخنرانی کند اما شرط کرد کسانی که پای سخنانش می آیند فقط باید دختران زیبارویی باشند که قدشان حداقل 170 سانتی متر باشد! و چنین هم شد و قذافی پس از سخنرانی برای دختران قد بلند ایتالیایی به هر کدامشان یک جلد قرآن با 200 یورو پول داد.

وی پیش از این پافشاری کرده بود باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، اصالتا عرب و نام اصلی اش" ابو عمامه" است.

بیشتر سخنرانی های قذافی، پیشنهادات مختلف وی برای حل مسائل و بحران های منطقه ای و بین المللی هستند. مثلا او برای بحران اشغال فلسطین، پیشنهاد کرد کشور فدرالی به نام اسراطین با حضور یهودیان و فلسطینیان تشکیل شود. این نام نیز از ابتدای اسرائیل و انتهای فلسطین گرفته شده است.

قذافی برای اکثر مشکلات سایر نقاط دنیا هم از جمله کردها، دوکره، ایرلند شمالی، تبت در چین و ... راه کار هایی را مطرح کرده است.

وی همچنین دموکراسی را اینگونه تعریف می کند: "دیمونه الکراسی" یعنی ماندگاری صندلی ها.

قذافی در سال 1975 کتابی را با عنوان "کتاب سبز" تالیف کرد که شامل تمامی افکار و ایده های شخصی وی است. این کتاب پایه و اساس هر فعالیت و اقدامی در لیبی است.

قذافی در یکی از سخنرانی هایش خطاب به معترضین گفته بود: هر اندازه می خواهید می توانید تظاهرات و تجمع کنید اما وارد خیابان ها و میادین نشوید .... در لیبی می مانم تا زمانی که بمیرم یا اینکه عزرائیل مرا همراهی کند. .. آنهایی که در تظاهرات ها و تجمعات کشته شدند بسیار پشیمان خواهند شد.

قذافی پس از آغاز خودسوزی ها در تونس و دیگر کشورهای عربی، دستور داد هر فردی اقدام به خودسوزی کند به 5 سال زندان محکوم خواهد شد.

وی درباره زنان هم عبارت ها و جملات عجیب و قریبی دارد. از جمله گفته است: زن حق کاندیداتوری دارد چه مونث باشد چه مذکر. وی در جای دیگری نیز گفت: فرق زن و مرد این است که زن مونث است و مرد مذکر.

رهبر لیبی قبل از این هم در سخنرانی عمومی گفته بود: من دیکتاتور نیستم که سایت فیس بوک را فیلتر کنم اما آنکه وارد این سایت شود را بازداشت می کنم.

وی در یکی از سخنرانی هایش برای بهینه سازی مصرف برق هم گفته بود: اگر برق نبود ملت مجبور می شد درتاریکی برنامه های تلویزیونی را مشاهده کند.

هر چند در تحلیل شخصیت قذافی به اختلاف نظرهایی وجود دارد اما همه در عجیب بودن وضعیت وی اتفاق نظر دارند. تعجبی که از 40 سال پیش تاکنون ادامه دارد.../عصر ایران



ویدیو مرتبط :
آدمهای عجیب و غریب، حرکات عجیب و غریب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان عجیب شکارچی رهبر القاعده :نمی دانم واقعا به بن لادن شلیک کردم یا نه؟!



سخنان عجیب شکارچی رهبر القاعده در گفتگوی جنجالی با «CBS»

نمی دانم واقعا به بن لادن شلیک کردم یا نه؟! / ابهام جدید؛ زنی که جاسوس CIA بود...

شب گذشته افسر سابق نیروی دریایی آمریکا که گفته می‌شود اولین کسی بود که به بن‌لادن شلیک کرد، برای نخستین بار به مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه کانال CBS پرداخت. پخش این مصاحبه که با تهدیدات پنتاگون علیه این افسر نیروی دریایی همراه بود سئوالات جدیدی را درباره کشته شدن بن‌لادن به وجود آورد.این افسر نیروی دریایی آمریکا توضیح می‌دهد که چگونه اولین گلوله را به بن‌لادن شلیک می‌کنند در حالی‌که هنوز نمی‌دانستند کسی که به آن شلیک می‌کنند واقعا بن‌لادن هست یا نه؟!

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سایت «فردا»: با فرارسیدن ۱۱ سپتامبر دوباره رسانه‌های آمریکا پر شده‌اند از گزارش‌هایی درباره ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱. البته سالگرد ۹/۱۱ امسال با سال‌های گذشته یک تفاوت اساسی دارد. همزمان شدن یازدهمین سالگرد این حادثه با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باعث شده دو کاندیدای اصلی ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما و میت رامنی، ‌‌نهایت بهره‌برداری سیاسی از این حادثه را داشته باشند.

جمهوری‌خواهان آمریکا و نماینده آنها میت رامنی با استناد به حادثه یازده سپتامبر «تامین امنیت ملی» را شعار اصلی خود قرار داده و اوباما، نماینده حزب دموکرات را به بی‌توجهی به امنیت ملی متهم می‌کنند. کار‌شناسان معتقدند پس از پایان جنگ سرد، پاسخ به حملات یازده سپتامبر به مهم‌ترین شعار آمریکا در حوزه امنیت ملی تبدیل شده است.

البته اکنون خود آمریکایی‌ها هم به این نتیجه رسیده‌اند که محدود کردن مرزهای امنیت ملی به یک کشور مثل افغانستان و یک شخص مثل اسامه‌بن‌لادن کار بسیار بیهوده‌ای است. شاید به همین دلیل باشد که رامنی در آخرین سخنرانی‌های انتخاباتی خود از تهدیدهای جدید علیه امنیت ملی این کشور نام برده و روسیه را بزرگ‌ترین تهدید آمریکا معرفی کرده است.

به نظر می‌رسد استیصال نماینده جمهوری‌خواهان آمریکا در متهم کردن سایر کشورها به تهدید علیه امنیت ملی به جایی رسیده که اکنون تنها دستاویز او برای به دست آوردن رای مردم توسل جستن به احساسات کهنه آمریکایی‌ها نسبت به دوران جنگ سرد است.

از طرف دیگر اوباما که در مدت ریاست جمهوری‌اش موفق به کشتن اسامه‌بن‌لادن شده اکنون می‌تواند با قدرت بیشتری در برابر اتهامات جمهوری‌خواهان بایستد. اگرچه او هم در حال حاضر از سوی لابی‌های صهیونیستی تحت فشار شدیدی برای موضع‌گیری در برابر ایران به عنوان تهدید علیه امنیت ملی قرار گرفته است. نخست‌وزیر اسرائیل بار‌ها از اوباما خواسته است که «خط قرمز» خود درباره ایران را مشخص کند. خط قرمزی که از نظر اسرائیل به معنی «برخورد نظامی» است!

مصاحبه‌ای که به‌تازگی از قاتل اسامه‌بن‌لادن منتشر شده، دست آمریکایی‌ها را در سیاست‌های خارجی این کشور رو کرده است. گفته های تازه قاتل بن لادن از یک طرف احتمال کشته نشدن بن‌لادن را مطرح می کند که در این صورت او بار دیگر به بزرگ‌ترین نقطه ضعف آمریکا تبدیل می‌شود و از طرف دیگر روایت قاتل بن‌لادن از کشتن رهبر سابق القاعده نشان از سیاسی‌کاری آمریکا در پیگیری ماجرای یازده سپتامبر دارد.

شب گذشته افسر سابق نیروی دریایی آمریکا که گفته می‌شود اولین کسی بود که به بن‌لادن شلیک کرد، برای نخستین بار به مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه کانال CBS پرداخت. پخش این مصاحبه که با تهدیدات پنتاگون علیه این افسر نیروی دریایی همراه بود سئوالات جدیدی را درباره کشته شدن بن‌لادن به وجود آورد.

این افسر که با نام مستعار «مارک اوون» شناخته می‌شود در این مصاحبه آشکار کرد که ماموران آمریکایی به‌جای تلاش برای دستگیری بن‌لادن به او شلیک کرده‌اند چون از جایی که آنها بن‌لادن را می‌دیدند، دست‌هایش مشخص نبوده و این امکان وجود داشته او مسلح باشد!

این در حالی است که پنتاگون روایت را به شکل دیگری نقل کرده بود. به گفته پنتاگون، افسران نیروی دریایی آمریکا زمانی به بن‌لادن شلیک می‌کنند که او تلاش می‌کند مسلح شود و به طرف آنها شلیک کند. به همین دلیل اوون به‌خاطر آشکار کردن اطلاعات طبقه‌بندی شده از سوی پنتاگون تهدید شده است.

پیش تر کارشناسان مسائل بین الملل در پاسخ به برخی از منتقدان که خواستار دستگیری بن لادن شده بودند، بیان کردند که دستگیری بن لادن به مصلحت آمریکا نبوده و نیست!اوون در توصیف صحنه شلیک به بن لادن می‌گوید: «اگر ما سرمان را برمی‌گرداندیم بن‌لادن به‌راحتی می‌توانست مسلح شود! همچنین ما نمی‌توانستیم دست‌هایش را ببینیم. ممکن بود یک نارنجک دستی یا چیز دیگری زیر لباسش پنهان کرده باشد!»

این افسر نیروی دریایی آمریکا توضیح می‌دهد که چگونه اولین گلوله را به بن‌لادن شلیک می‌کنند در حالی‌که هنوز نمی‌دانستند کسی که به آن شلیک می‌کنند واقعا بن‌لادن هست یا نه؟!

او همچنین می‌گوید پس از اینکه اولین گلوله شلیک می‌شود افسری که پشت سر او قرار داشته، دومین گلوله را نیز به جسم در حال حرکت خالی می‌کند. وقتی مجری از اوون می‌پرسد که آیا مطمئن است که شخصی که به او شلیک کرده، خود بن‌لادن است یا نه؟! او می‌گوید که خودش او را تشخیص نداده اما همه آنها می‌دانستند که او اسامه بن‌لادن است!

این افسر همچنین در این مصاحبه از زنی یاد می‌کند که بیشترین کمک را در انجام این ماموریت به افسران آمریکا کرده است. این زن از ماموران سازمان اطلاعات آمریکاست که برای مدت ۵ سال به‌دنبال بن‌لادن بوده و محل مخفی شدن بن‌لادن را او پیدا کرده است./فردانیوز