اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازتاب شکستن محاصره دو شهر شیعه‌نشین سوریه/ جنجال بر سر اتهام تقلب در انتخابات آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل, خبرهای بین الملل ,مذاکرات صلح سوریه

تعویق مذاکرات صلح سوریه در ژنو به درخواست نماینده سازمان ملل، بازتاب شکسته شدن محاصره دو شهر نبل و الزهرا در سوریه، تأکید روسیه بر حفظ مواضع خود در قبال سوریه، جنجال بر سر اتهام تقلب در انتخابات مقدماتی آمریکا و سخنرانی اوباما در مسجدی در آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز مطالب مربوط به مذاکرات سوریه، یکی از مهمترین محورهای توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی را تشکیل داده است. مهمترین مطلب در این زمینه، اعلام خبر تعویق این مذاکرات به درخواست نماینده سازمان ملل است. به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، مذاکرات صلح سوریه در ژنو، روز چهارشنبه به دلیل به توافق نرسیدن هیأت های دولت دمشق و معارضین بر سر شرایط آغاز این مذاکرات، به تعویق افتاد. استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت که مذاکرات تا 25 فوریه (سه هفته دیگر) به تعویق می افتد. وی در اظهارات خود، خواستار پایان یافتن حملات هوایی روسیه و ارتش سوریه علیه مواضع شورشیان و نیز برداشته شدن محاصره شهرها شد. وی همچنین گفت، از روسیه و آمریکا خواسته گام های لازم برای آغاز مذاکرات را بردارند.

این در حالی است که همزمان، اخباری از پیشروی های ارتش سوریه علیه گروه های شورشی و تروریستی منتشر شده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ارتش سوریه و متحدانش توانستند، محاصره سه ساله دو شهر شیعه نشین در شمال غرب این کشور را بشکنند و به این ترتیب، مسیر اصلی معارضین به سمت ترکیه را قطع نمایند. دو شهر شیعه نشین نبل و الزهرا که جمعیتی بالغ بر 60 هزار تن دارند، از طریق مناطقی به ترکیه متصل می شوند که تحت کنترل کردهاست و کردها اجازه برخی دسترسی های معارضین به ترکیه را از این مسیر داده بودند. بر اساس اعلام منابع خبری سوری و لبنانی، محاصره این شهرها پس از آن شکسته شد که نیروهای ارتش توانستند از طریق مناطقی که در جریان عملیات حلب آزاد شده بود، به سمت این دو شهر پیشروی کنند.

از سوی دیگر، روزنامه «هافینگتون پست» از اصرار روسیه بر مواضع خود در قبال سوریه خبر داده است. به نوشته این روزنامه، با وجود در جریان بودن تلاش ها برای آغاز مذاکرات صلح سوریه در ژنو و با وجود درخواست های نماینده سازمان ملل و همچنین ایالات متحده از مسکو برای متوقف کردن حملات هوایی خود در جریان مذاکرات، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت، کشورش هیچ برنامه ای برای متوقف کردن عملیات خود در سوریه ندارد. لاوروف در کنفرانسی خبری در پایتخت عمان گفت: «حملات هوایی روسیه متوقف نخواهد شد، تا زمانی که ما واقعاً سازمان های تروریستی همچون جبهه النصره را شکست دهیم. من نمی دانم که چرا این حملات باید متوقف شود».

در میان دیگر موضوعات، جنجال بر سر اعتراض برخی نامزدهای انتخابات مقدماتی آمریکا به نتایج انتخابات در آیووا، بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته «نیویورک تایمز»، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تد کروز، نامزد هم حزبی خود را متهم کرده که پیروزی را در ایالت آیووا «دزدیده است». وی در مطلبی در صفحه توئیتر خود، کروز را به تقلب در انتخابات متهم کرده و گفته به همین دلیل، یا باید انتخاباتی جدید برگزار و یا آرای کروز باطل شود. وی همچنین نوشته: «تد کروز در آیووا پیروزی را به دست نیاورد، بلکه آن را دزدید». در مقابل، کروز اظهار داشته، اخلاق دونالد ترامپ به این شکل است که وقتی بازنده می شود، انگشت اتهام را به سوی دیگران نشانه می رود.


حضور اوباما در یک مسجد آمریکایی و سخنرانی وی، از جمله دیگر موضوعات مهم و و مورد توجه امروز است. «ان بی سی نیوز» می نویسد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در جریان نخستین حضور خود در یک مسجد آمریکایی در دوران ریاست جمهوری اش، خواستار تساهل  و وحدت میان مذاهب شده و از همه آمریکایی ها خواسته از متوسل شدن به تعصب ضد اسلامی خودداری کنند. وی گفته: «حمله به اعتقادات یک نفر، حمله به اعتقادات همه ماست». اوباما از مسلمانان حاضر در مسجد مذکور در بالتیمور به دلیل ایستادن در مقابل اقدامات افراط گرایانه داعش و دیگر گروه های تروریستی تقدیر کرده است. وی همچنین به تبعیض ها و فشارهایی که علیه مردم مسلمان در آمریکا وجود دارد و آن ها می بایست پاسخگوی اقدامات افراط گرایانه دیگران باشند، اشاره کرده است.

 

اخبار  بین الملل  -  تابناک


ویدیو مرتبط :
محاصره شهر مسیحی نشین معلولا توسط ارتش سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاصره 2 شهر شیعه نشین سوریه شکسته شد (+عکس و نقشه) / واکنش دمشق به خبر شکست محاصره «نبل و الزهراء»



محاصره شهرک های نبل و الزهرا شکسته شد.

به گزارش میزان، المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد نیروهای مردمی و ارتش سوریه توانستند محاصره نبل و الزهرا را بشکنند.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه محاصره سه ساله تروریست را بر دو شهرک نبل و الزهراء در ریف شهر حلب را شکستند.

شکستن محاصره نبل و الزهراء بعد از درگیری های شدید و پیشروی ارتش سوریه در ریف شهر حلب صورت گرفت.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

واکنش دمشق به خبر شکست محاصره «نبل و الزهراء» حلب

یکی از وزرای کابینه سوریه در واکنش به خبر شکسته شدن محاصره شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهراء در حلب، به مذاکرات صلح در ژنو کنایه زد.

به گزارش فارس، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه، اولین مقام سوری بود که به خبر شکسته شدن محاصره چهارساله نبل و الزهراء در حلب واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری سانا، الزعبی گفت که شکسته شدن محاصره از این دو شهرک، تأکید می‌کند که گفت‌وگوی سوری-سوری در سوریه است نه در کشوری دیگر.

مقصود الزعبی از کشوری دیگر، مذاکراتی است که قرار است در ژنو میان هیئت دمشق و هیئت معاران خارج‌نشین سوریه انجام شود که تاکنون به دلیل اختلافات داخلی معارضان، انجام نشده است.

محاصره تروریست‌ها بر شهرک‌های نبل و الزهراء عصر روز چهارشنبه در پی عملیات ارتش سوریه و مقاومت شکسته شد؛ عملیاتی که از دو روز قبل آغاز شده بود.

سال گذشته در ماه فوریه نیز ارتش سوریه در عملیاتی تلاش کرده بود که این محاصره را بشکند، اما سال گذشته موفق نبود.

 

اخبار بین الملل - میزان،فارس