اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باراک اوباما: ایرانی ها سرانجام متوجه شده اند که طرح جایگاه حداکثری برای شیعیان در عراق به شکست منجر می شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی , باراک اوباما

 

اخبار سیاست خارجی - در گفتگو با نیویورک تایمز،
باراک اوباما: ایرانی ها سرانجام متوجه شده اند که طرح جایگاه حداکثری برای شیعیان در عراق به شکست منجر می شود/این درس بزرگی برای هر کشوری است!

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که امریکا برای آموزش و تسلیح کادر شورشیان سوری با دشواری مواجه است.

به گزارش انتخاب، وی گفت: مسئله ی مهمی که اکنون باید روی آن تمرکز کنیم اقلیت سنی در مسئله عراق و اکثریت سنی در مسئله سوریه است، در واقع تا زمانیکه فرمولی جهت حل مشکلات این گروه ها نداریم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

اوباما اضافه کرد: ما با گروهی به نام داعش در عراق و سوریه مواجه هستیم که جذابیت اندکی برای اهل تسنن دارند.

وی افزود: آنها در حال پر کردن یک خلا در عراق هستند اما مسئله اصلی برای ما، مقابله نظامی با این گروه نیست بلکه چگونگی گفتگو با اکثریت سنی در آن منطقه است.

رئیس جمهور امریکا سپس با در پاسخ به این سئوال که آیا ایران در این زمینه مفید ظاهر شده است؟ گفت: فکر می کنم ایرانی ها سرانجام متوجه شده اند که قائل شدن جایگاه حداکثری برای شیعیان در عراق در طولانی مدت به شکست منجر می شود و این به هر حال درسی بزرگ برای هر کشوری است. همه صددرصد همه چیز را می خواهند و برنده و فاتح همه غنایم را می خواهد، اما یک چنین دولتی محکوم به شکست است و در هم شکسته خواهد شد.

وی افزود: تنها کشوری که در این زمینه خوب عمل کرده ،تونس است چراکه احزابش اصل نه غلبه نه پیروزی را اتخاذ کرده اند. در واقع به همین است که این کشور به کمک خارجی نیاز ندارد.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
باراک اوباما "happy" را می رقصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح ترور «باراک اوباما» خنثی شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

طرح ترور «باراک اوباما» خنثی شد

مأموران پلیس «اف‌بی‌‌آی» در اقدامی طرح توطئه ترور رئیس‌جمهور آمریکا با یک سلاح «اشعه‌ ایکس» را خنثی کردند.

به گزارش شبکه «ای بی سی نیوز»، پلیس «اف بی آی» توطئه ترور «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که هدف یک سلاح اشعه ایکس قرار گرفته بود را خنثی کرد.

بر اساس این گزارش، «گلندون اسکاتا کراوفورد»، 49 ساله و «اریک جی فیت»، 54 ساله، چند ماه گذشته را صرف ساخت یک دستگاه پیچیده اشعه ایکس کردند که از خود میزان مرگباری اشعه تولید می‌کند که می‌تواند از راه دور منفجر شود.

اف بی آی اعلام کرد که مظنونان مذکور در صدد بودند تا سلاح‌ خود را در یک کامیون پنهان کنند و کارشناسان پلیس اف بی آی اعلام کردند که این سلاح بسیار مرگبار است.

در حالیکه این توطئه خنثی شده است، کراوفور مدعی شد که اهداف بالقوه آنها یک شخصیت سیاسی و یک سازمان اسلامی بوده است.

منابع آشنا به این تحقیقات، چهره سیاسی را «باراک اوباما» اعلام کردند و برخی گزارش‌ها همچنین حاکی از آن بود که کراوفورد بعد از حادثه بمب‌گذاری در نزدیکی خط پایان ماراتن «بوستون» که به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر منتهی شد، در یک پیام متنی نوشت: سیاست‌های اوباما به بروز چنین حادثه‌ای منجر شده است./فرارو