اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باج رسمی آمریکا به طالبان:خروج از فهرست تحریم ها!



 

 

 

اباج رسمی آمریکا به طالبان:خروج از فهرست تحریم ها!

 

امریکا اعلام کرد آماده است تا اسامی گروه دیگری از اعضای طالبان را از فهرست تحریم های سازمان ملل متحد خارج کند .

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد: فیلیپ کرولی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به  خبرنگاران گفت : وزارت خارجه امریکا در گذشته نیز از تغییر در فهرست طالبان که با تحریم های سازمان ملل متحد روبرو هستند موافق بوده است و بدون شک تعدیل بیشتر در این فهرست امکانپذیر است .

شبه نظامیان طالبان از زمان حمله تحت فرماندهی امریکا به افغانستان در سال 2001 ، پیوسته حملات مرگباری را علیه دولت افغانستان و نیروهای خارجی مستقر در این کشور انجام داده اند .

برخی مقامات در افغانستان می گویند شورشیان طالبان در 33 استان از 34 استان این کشور فعال هستند و این مسئله نشان می دهد افغانستان در مقایسه با یک دهه گذشته خطرناکتر شده است .

این در حالی است که بعد از واقعه 11 سپتامبر ، ارتش آمریکا برای از بین بردن طالبان و القاعده به افغانستان حمله کرد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
فهرست جدید تحریم های آمریکا علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: قرار دادن شرکت‌ها در فهرست تحریم‌های ایران ادامه می‌یابد/ باور کنید...



اخبار,دامه تحریم های جدید علیه ایران


اخبار سیاست خارجی- واشنگتن: قرار دادن شرکت‌ها در فهرست تحریم‌های ایران ادامه می‌یابد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد واشنگتن قرار دادن نام شرکت‌ها در فهرست تحریم‌ها را ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که گفت‌وگوهای کارشناسی 4 روزه وین درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به پایان رسیده است.

ماری هارف درباره این مذاکرات گفت: «باور کنید پیشرفت حاصل شد.»

وی درباره قرار گرفتن چندین شرکت در فهرست سیاه تحریم‌های ایران گفت که به ایران درباره این موضوع اخطار داده شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این تحریم‌ها باعث دشوارتر شدن گفت‌وگوهای کارشناسی وین نشدند گفت که این مذاکرات در هر صورت دشوار بود.

وی افزود که واشنگتن همواره گفته است که قرار گرفتن شرکت‌ها در فهرست تحریم‌ها ادامه خواهد یافت.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که اتحادیه اروپا درباره برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها برنامه‌ریزی می‌کند.

یک خبرنگار از ماری هارف پرسید که چرا با اقدام قرار دادن شرکت‌ها در فهرست تحریم به ایران بهانه عدم اجرای توافق ژنو را می‌دهند که او در پاسخ گفت: «بهانه‌ای در کار نیست. ما به صراحت گفتیم که این کار را انجام می‌دهیم و ایرانی‌ها هم در حالی که این را می‌دانستند توافقنامه را امضا کردند.»

این مقام آمریکایی همچنین درباره لوینسون، شهروند آمریکایی ناپدید شده در ایران که مأمور سیا از آب درآمد گفت که او برای 6.5 سال ناپدید شده بود و این همیشه اولویت دولت بوده که او را پیدا کند.

وی افزود که آمریکا تمام اقدامات لازم برای بازگرداندن وی به جمع خانواده‌اش را انجام خواهد داد. ماری هارف گفت که با ایرانی‌ها در حاشیه مذاکرات 1+5 و نشست مجمع عمومی سازمان ملل دباره موضوع لوینسون صحبت شده است.

اخبار سیاست خارجی - فارس