اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این مسیر با بازی آنها شروع شداما...



 

 

 

این مسیر با بازی آنها شروع شداما...

 

لاریجانی در واكنش به بی‌توجهی غرب به بیانیه تهران:

این مسیر با بازی آنها شروع شد اما توسط آنان خاتمه نمی‌یابد


پیشنهاد مبادله سوخت آمریكا توخالی بود/ هرچه آمریكا مقاصد درونی خود را روشن‌تر بیان كند، وحدت همه گروه‌ها در مبارزه با آنان قوی‌تر خواهد شد/كسانی كه هم راستا با آمریكا ماجراجویی بپردازند نزد ملت بی‌آبروتر خواهد شد.

لاریجانی تاكید كرد كه مردم ایران با حمایت از مواضع رهبری در 14 خرداد در پیروزی از سلوك امام (ره) در مقابل شگردهای استكبار پایداری می‌كنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز طی نطقی اظهار داشت: آمریكا مدتها بود كه در بحث‌‌های علنی و غیرعلنی موضوع تبادل سوخت هسته‌ای ایران را پیگیری می‌كرد و نهایتاَ اوباما طی نامه‌های جداگانه به رئیس‌جمهور برزیل و نخست وزیر تركیه تقاضای وساطت آنها را برای تحقق این موضوع مطرح كرد.
لاریجانی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس با حضور جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در هفته‌های گذشته، خاطرنشان كرد: بر اساس سخنان ایشان، آمریكا این باور را القاء می‌كرد كه این بحث در چارچوب تعهد رفتار تعاملی سازمان می‌یابد به نحوی كه مسیر تقابلی كنار گذاشته شود هرچند كه این یك ادعای توخالی بود.
وی افزود: من در مذاكراتم با رئیس‌جمهور برزیل و در سفر به تركیه به نخست وزیر تركیه عرض كردم كه هیچ اعتمادی به این پینشهاد وجود ندارد و در منطق آمریكا نوعی فریبكاری نهفته است و دلایل آن را نیز برای آقایان توضیح دادم. اما آنها مصر بودند كه به آنها تركیه و برزیل اعتماد كنیم و به هر نحو آنان براساسنامه‌های اوباما بر سیر پینشهادی خود تاكید داشتند و سرنوشت كار همان شد كه در بیانیه تهران آمد.
رئیس فراكسیون اصولگرایان خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی به احترام دو كشور برزیل و تركیه نشان داد چنانچه طرف مقابل در آنچه مدعی است صادق باشد، در چارچوب بیانیه آمادگی حل و فصل موضوع را دارد.
لاریجانی ادامه داد: حال در تحلیل این واقعه جهان ملاحظه می‌كند كه در فاصله كمتر از یك ماه از بیانیه تهران، امریكا با دستپاچگی به شورای امنیت متوسل شد تا قطعانه‌ای موذیانه‌ای علیه ایران صادر شود.
رئیس مجلس با طرح این سوال كه آیا این كار به اندازه كافی رفتار فریبكارانه آمریكا را نشان نمی‌دهد؟، ادامه داد: مقام معظم رهبری انذار داده بودند كه در این دست دراز شده، پس زمینه چدنی را در لفافه مخلفین می‌توان دید.
وی ادامه داد:البته عده‌ای به ظاهر تحت تاثیر حرفهای آنها فریفته شدند. اكنون برزیل و تركیه و بسیاری از كشورها دریافتند كه آنچه اوباما در نامه خود مدعی بود، صرفا نوعی بازیگری فرصت طلبانه بود. البته ایران دراین طریق مكر آنان را روشن كرد. در این آزمون، ملت‌ها رفتار آمریكا را در خصوص دو پدیده ملاجظه كردند كه آمریكا چگونه در كمك رسانی به مردم مظلوم غزه و رفتار مسبوعانه رژیم صهیونیستی از حق وتو خود استفاده كرد اما خلاف همه وعده‌های دروغین خود در مورد موضوع هسته‌ای ایران از اهرم شورای امنیت بهره جست و رفتاری تبهكارانه نسبت به مسلمانان از خود به ظهور رساند.
رئیس قوه مقننه معتقد است كه آمریكا می‌داند این آخر ماجرا نیست و این مسیر با بازی آنها شروع شد اما توسط آنان خاتمه نمی‌یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه در سالگرد انتخابات پرشور ایران كه با حضور 40 میلیون نفر ایرانی برگزار شد، سخنان مضحك اوباما و مویه‌های وزیر خارجه آمریكا نسبت به مسائل داخل ایران تماشایی‌تر است، یادآور شد: آنها گفته‌اند كه بی‌صبرانه در انتطار روزی هستند كه ایرانی‌ها بتوانند آزادانه حرف بزنند و آن را چرخش تاریخ به سمت عدالت نامیدند.
نماینده مردم قم اضافه كرد: ملت ایران بر طریق اصحاب حكمت از این سخنان نارس و مداخله جویانه راه خود را نشان دادند.
وی خطاب به دولتمردان آمریكایی افزود: مطمئن باشید مردم سرافراز و انقلابی ایران محكم‌تر از گذشته در مقابل دسایس هسته‌ای و مكر شما در مسائل داخلی خواهند ایستاد و با حمایت از مواضع شفاف رهبر معظم در 14 خرداد در پیروی از سلوك حضرت امام (ره) الگوی جدیدی از پایداری ملی در مقابل شگردهای استكبار را به ظهور خواهند رساند.
این نمایندده مجلس گفت: در این سیر هرچه آمریكا مقاصد درونی خود را روشن‌تر بیان كند، وحدت همه گروه‌ها در مبارزه با آنان قوی‌تر خواهد شد. كسانی كه هم راستا با آمریكا ماجراجویی بپردازند نزد ملت بی‌آبروتر خواهد شد كه فتنه‌ها در پارس بر نمی‌خیزد.
پس از سخنان لاریجانی نمایندگان فریاد مرگ بر آمریكا سر دادند و رئیس مجلس و در پاسخ به ابراز احساسات نمایندگان گفت: این هم گوشه‌ای از احساسات مردم ایران است كه نمایندگان در مقابل مكر استكبار نشان دادند و ما متشكریم...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
مریپوزا بازی شروع شد بیاین شروع میکنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیدصالحی: گلزنی را از بازی با تراکتور شروع می‌کنم/ دایی همیشه الگوی من بوده است



مصاحبه جدید سیدمهدی سیدصالحی,بازی‌های لیگ برتر,وضعیت پرسپولیس

سیدصالحی: گلزنی را از بازی با تراکتور شروع می‌کنم/ دایی همیشه الگوی من بوده است

سیدمهدی سیدصالحی مهاجم بلندقامت پرسپولیس شرایط این تیم را در آستانه بازی‌های لیگ برتر مناسب توصیف می‌کند.

به گزارش  خبرآنلاین؛تیم او در اولین هفته باید در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتورسازی برود و در این میان تقابل سیدصالحی با تیم سابقش جالب توجه خواهد بود. او در مورد شرایط پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می‌دهد.

 

وضعیت فعلی پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنی؟

ما شرایط خوبی داریم و در این مدت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. دایی در مورد تمرینات بدنسازی و تاکتیکی تفکرات خوبی داشت و حالا آماده می‌شویم تا لیگ شروع شود. فقط باید به هماهنگی برسیم که این موضوع نیازمند زمان است.

 

می‌گویند پرسپولیس تمرینات سخت بدنسازی را پشت سر گذاشته و خیلی به بازیکنان فشار آمده است؟

بدنسازی ما خیلی خوب بود و در اردوی سرعین و رامسر روی کارهای بدنی به خوبی کار کردیم. امیدوارم این تمرینات در بازی‌ها تاثیر خودش را نشان دهد.

 

خیلی‌ها معتقدند پرسپولیس امسال ستاره نگرفته و شاید دچار مشکل شود، نظر تو چیست؟

پرسپولیس بازیکنان بزرگی دارد و دایی امسال تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را استفاده خواهد کرد. من حرف خودم را نمی‌زنم ولی آنهایی که به پرسپولیس آمده‌اند بازیکنان خوبی هستند. امیدوارم خدا همه ما روسفید کند.

 

بازی با تراکتور برای تو یک بازی خاص است؟

من سال خوبی در تراکتورسازی داشتم و از هواداران این تیم تشکر می‌کنم ولی الان بازیکن پرسپولیس هستم و نهایت تلاشم را برای این تیم انجام خواهم داد. اگر در ترکیب اصلی باشم تلاش می‌کنم تا بهترین بازی را انجام دهم.

 

فکر می‌کنی به تراکتور گل بزنی؟

هیچ چیز معلوم نیست و همه چیز دست خدا است. من امیدوارم گلزنی‌هایم را از بازی با تراکتور شروع کنم و باید طوری بازی کنم که دایی راضی باشد. او همیشه برای من الگو بوده و امیدوارم بهترین بازی‌ها را انجام دهم. من هر کجا که رفتم با قلب بازی کردم.

 

کار کردن با دایی چطور است، کمی در مورد خصوصیات فنی و اخلاقی او صحبت می‌کنی؟

یکی از خصوصیات‌های مهم دایی این است که در بین بازیکنان انگیزه زیاد ایجاد می‌کند و شما دیدید که در تیم ملی هم جوان‌های زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرد. نکته مهم دیگر این است که او به بازیکنان اعتماد به نفس خاصی می‌دهد.

دایی خودش یک برند است و همیشه شخصیت محکمی دارد که فقط تشنه برد است. او جو خوبی را در تیم ایجاد کرده و همه با هم رفیق هستند. در ضمن دایی فقط به آنهایی بازی می‌دهد که آماده باشند و در پرسپولیس هیچ کس از فیکس بودن خود مطمئن نیست.

 

علی دایی سرانجام انصاری‌فرد را نخواست. در این مورد چه صحبتی داری؟

من بازیکن هستم و این مسائل به من مربوط نمی‌شود. با این حال باید بگویم که انصاری‌فرد بازیکن خوبی است و برایش آرزوی موفقیت دارم.

 

خیلی‌ها معتقدند استقلال و سپاهان از پرسپولیس قوی‌تر هستند. نظر تو چیست؟

به نظر من اسم‌ها در زمین فوتبال بازی نمی‌کنند و از همه مهمتر این است که به معنای واقعی یک تیم باشیم. اگر با هم اتحاد داشته باشیم می‌توانیم همه تیم‌ها را ببریم. شما در این سال‌ها دیدید که خیلی از تیم‌ها بازیکنان خوبی داشتند ولی نتیجه نگرفتند.

 

راستی امسال علی دایی قصد دارد از چه سیستمی استفاده کند؟

ما با چند سیستم بازی کردیم و حالا دایی در طول بازی‌ها در این مورد قطعا تصمیم خودش را می‌گیرد.

 

ظاهرا عباس‌زاده و یونس شاکری دو مهاجم جدید پرسپولیس خیلی آماده هستند؟

آنها بازیکنان آینده‌داری هستند که می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند. این دو بازیکن خیلی با انگیزه تمرین می‌کنند و می‌توانند خیلی زود پیشرفت کرده و جزو مهاجمان خوب ایران شوند.

 

آخرین‌باری که به تیم ملی دعوت شدی، به دلیل مشکلات شخصی انصراف دادی. فکر می‌کنی کروش دوباره تو را دعوت کند؟

زمانی که انصراف دادم واقعا مشکل داشتم و حتی نتوانستم در تبریز بمانم. روزی من این بود که آن زمان همراه با تیم ملی نباشم و حتی آن زمان از سرمربی تیم ملی تشکر کردم. اگر لیاقت داشته باشم قطعا به تیم ملی دعوت می‌شوم و به جام جهانی می‌روم. لباس تیم ملی مقدس است و حتی تدارکات تیم ملی شدن هم باعث افتخار است.

 

در مورد بیانیه تراکتور صحبت کن.آنها معتقدند لوپز نگذاشت تو آقای گل شوی؟

لوپز همه پنالتی ها را خودش زد و تونی اولیویرا هم دوست نداشت من پنالتی بزنم.اگر من پنالتی ها را می زدم آقای گل می شدم.

خبرآنلاین