اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اینها مورچگانند یا کارشناس ارشد باربری در جهان؟



اینها مورچگانند یا کارشناس ارشد باربری در جهان؟

مورچه ها همیشه بارهای سنگین تر و بزرگتر از خود حمل می کنند و این رازی است سر به مهر که البته خدادادی است.

یک جهان انسان

 

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

 

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

 

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

 

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

 

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

 

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

 

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف

حمل اثاثیه با موتور ,باربری به اشکال مختلف


اما باربران در سراسر دنیا نیز فوت و فن خاص خود را برای حمل بار و اثاثیه دارند.
با هم گوشه ای از زندگی روزانه آنها را می بینیم.(جای موتورسواران بازار تهران خالی است)

منبع تصویری: رویترز

khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
حضور علیرضا زعیم کارشناس ارشد روابط بین الملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات دستور فرمانده ناجا برای انهدام باند بزرگ کلاهبرداری/ سرکرده باند خودش را کارشناس ارشد بانک مرکزی معرفی می‌کرد + عکس



 

چندی پیش اعضای باند بزرگ کلاهبرداری که با معرفی خودشان به نام نزدیکان مسئولان کشوری و لشکری از افراد ورشکسته کلاهبرداری می کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نرخ ارز یکی از متغیرهای کلیدی اقتصاد به شمار می‌رود، تأثیری که کارکرد نرخ ارز در دیگر کارکردها می‌تواند داشته باشد به مراتب بیشتر است.حفظ ارزش پول ملی، جلوگیری از واردات و کمک به تولید داخل از مهمترین اثرات نوسان نرخ ارز است ،با افزایش نرخ ارز، صادرات غیرنفتی افزایش می‌یابد.
 
در این رابطه گفتگویی داشتیم با سرهنگ منفرد جانشین پلیس آگاهی ناجا که در ادامه می خوانید:
 
 * عوامل تاثیرگذار بر نوسانات ارزی را بفرمایید ؟
"افزایش مقدار تقاضا"، "کاهش مقدار عرضه" را عوامل تاثیرگذار در نوسانات نرخ آزاد دلار و همچنین  افزایش حساسیت به مسائل بین‌المللی از دیگر عوامل اصلی نوسانات دلار است.گروهی از دلالان سعی می‌کنند با ایجاد شایعات و تحرکات درجهت ایجاد نوسان و کسب سود از آن برای خود استفاده کنند.نبودن برداشت واحد در مورد سیاست‌های ارزی بین مسوولان می‌تواند یکی از عوامل ایجاد شایعه و بروز نوسانات باشد.
 
* نقش بانک مرکزی در نوسانات  ارزی و حاشیه های ایجاد شده در پایان سال چه تاثیری در روند  تولید دارد؟
بانک مرکزی به‌عنوان "سیاست‌گذار ارزی" و "دیده‌بان بازار ارزی" ماموریت‌هایی را به عهده می گیردکه با انجام آنها،درچنین مواقعی از شدت نوسان‌ها بکاهد و فضای روانی بازار را مدیریت کند.از جمله گفته می‌شود که "کنترل فضای روانی"، "هدف‌گذاری محدوده مجاز قیمت ارز" و "اصلاح ساختار بازار" سه ماموریتی است که سیاست‌گذار پولی می‌تواند در جهت کنترل نرخ ارز در آنها به ایفای نقش بپردازد.بدیهی است هر چه دامنه نوسانات ارزی و ثبات قیمتها وجود داشته  باشد،تولید از برنامه ریزی و رونق بهتری برخوردار خواهد بود.
 
*در ارایه سیاست های بانک مرکزی آیا نقش دلالان پررنگ تر  می شود ؟
در این بین نقش دلالان و نوسان‌گیران ارزی پررنگ‌تر از گذشته شده و به‌نظر می‌رسد فعالیت دلالان  در صورت غفلت سیاست‌گذاران روز‌به‌روز بیشترشود؛چراکه کارشناسان معتقدند نوسانات نرخ ارز هم طرف تقاضا و هم طرف عرضه اقتصاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به همین دلیل تغییرات نرخ ارز به‌عنوان یکی از متغیرهای اثرگذار در اقتصاد مطرح است.و دلالان با ترفندهای خاص ودامن زدن به شایعات تلاش می نمایند با افزایش دامنه نوسانات ارزی منافع بیشتری راکسب نمایند و هر چه نظارتها و سیاستگذاریها کم فروغ تر باشد، نقش دلالان پررنگ تر می شود.
 
 *شما به عنوان جانشین پلیس آگاهی نیروی انتظامی اصلاح ساختار بازار در این بازه از سال را چطور ارزیابی می کنید؟
 ساختار کنونی بازار ارز با چالش‌هایی مواجه است البته این موضوع تا حدودی به این دلیل است که در سال‌های گذشته بازار آزاد ارز ازسوی دولت چندان نظارت نمی شده .با وجود اینکه در حال حاضر این بازار تحت نظارت و کنترل حداقل نزد دولت برخوردار شده، ولی مکانیسم‌های لازم برای تبدیل این بازار به یک بازار کارآمد  هنوزکامل  نشده است.

 

به همین دلیل و در نبود نهادهای تخصصی، زمینه برای نقش‌آفرینی افراد غیرمتخصص در معاملات بزرگ بازار و قیمت‌گذاری ارز مهیا شده است. یکی از نتایج این روند این بوده است که دلالان و افراد بدون داشتن صلاحیت، جو بازار را در اختیار بگیرند و عامل افزایش بی‌ثباتی در بازار شوند.و تلاش های دولت برای ثبات و کنترل قیمت ارز کم اثر نموده یا کار او را مضاعف نمایند که به لطف خدا در حال حاضر بانک مرکزی به اوضاع تسلط خوبی دارد.
 
* با توجه به توضیحات فوق  در خصوص نوسانات ارز و بازار دلالی که در این بین به وجود می آید ، آیا پرونده ای در این خصوص کشف شده که منجر به برگرداندن پول بیت المال به بدنه دولت شده باشد؟
نوسانات ارزی در سالهای اخیر زمینه مناسبی را برای سودجویی برخی افراد شیاد فراهم كرده است. این افراد با ترفندهای مختلف طعمه های شان را به دام می اندازند و به بهانه های گوناگون از آنها كلاهبرداری های ارزی می كنند. بله ، به تازگی كارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند اعضای باند بزرگ كلاهبرداری ارزی كه وانمود می كردند افراد با نفوذی هستند را شناسایی و دستگیر کنند. هرچند هنوز تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه دارد،اما بررسی های اولیه نشان می دهد این افراد تاكنون میلیاردها تومان كلاهبرداری كرده اند.
 
*چطور شد كه پلیس از فعالیت این باند كلاهبرداری آگاه شد؟جزییات بیشتری در خصوص این پرونده در جهت آگاه سازی مردم بگویید که در دام چنین شیادانی نیفتند.
یكی از نهادهای دولتی كشور در خصوص فروش پالتهای ارز كه مبالغ آن قابل توجه بود گزارشی تهیه كرد. بر اساس این گزارش فروشندگان ادعا می كردند همه اقداماتشان قانونی و با مجوز رسمی بانك مركزی است و از طرفی هم خودشان را از وابستگان برخی از ارگانها یا مسوولان بلند پایه كشور معرفی می كردند. بعد از بررسی های اولیه سردار احمدی مقدم، فرمانده محترم ناجا به پلیس آگاهی دستور داد تحقیقات جامعی در این باره انجام شود.

 

اخبار,اخبارحوادث, کلاهبرداری


*چه چیز زمینه فعالیت این شبكه كلاهبرداری را فراهم كرده بود ؟
مشكلات اقتصادی و نوسانات ارزی در سالهای اخیر یكی از زمینه های بروز چنین كلاهبرداری هایی است. در برخی موارد شاهد هستیم افراد شیاد با معرفی خود به عنوان نزدیكان مسوولان كشوری و لشكری افراد مختلف را فریب می دهند و در این میان بسیاری از افراد هم در چنین دام هایی گرفتار می شوند و اموالشان را از دست می دهند. كلاهبرداری ارزی اخیر نیز چنین شرایطی داشت. در این مورد با توجه حساسیت های ویژه پرونده همكاری نزدیكی بین نیروی انتظامی و قوه قضاییه وجود داشت و زوایای پنهان پرونده به طور كامل كشف شد.
 
*در پشت پرده این باند كلاهبرداری چه افرادی وجود داشتند و چطور نقشه شان را عملی می كردند؟
سركرده این باند كه خودش را یكی از كارشناسان بلند پایه بانك مركزی معرفی می كرد، یكی از كلاهبرداران سابقه دار بود كه 14فقره سابقه كیفری در پرونده اش به ثبت رسیده است و پرونده های متعددی در دادسراهای كشور دارد. او برای رسیدن  به مقاصد خود از افرادی استفاده كرده بود كه به خاطر نوسانات ارزی و مشكلات اقتصادی ورشكسته شده و سعی در جبران كسری ورشكستگی خودشان داشتند.
 
*اعضای این باند چه ویژگی خاصی داشتند ؟
در این باند 11نفره كه همه آنها دستگیر شده اند، یك ویژگی خاص وجود داشت.بیشتر آنها سن بالا و ظاهری بسیار موجه داشتند كه بیشتر طعمه های شان با دیدن چهره آنها به سادگی فریب می خوردند. آنها معمولا خودشان را كارشناسان و بازنشستگان ارگان های مختلف معرفی و ادعا می كردند، می توانند به سادگی ارز تهیه كنند. آنها برای جلب توجه طعمه های شان با جعل اسناد بانك مركزی و ساختن مهرهای شعبات مختلف و پرینت های جعلی كه نشان می داد موجودی بسیار بالایی در بانكها دارند برای طرف های مقابل دام پهن می كردند.
 
*چه عاملی باعث می شد مالباختگان به سادگی فریب كلاهبرداران را بخوردند؟
این افراد به خاطر طمع زیاد و رسیدن به پول های كلان فریب خورده و از طرفی به دلیل پوشش افراد كلاهبردار و دفتری  بسیار شیك كه از قبل طراحی كرده بودند هیچ وقت فكر نمی كردند كه همه این مسائل نقشه ای برای كلاهبرداری از آنها است. از سویی بعد از انجام كلاهبرداری هم مالباختگان چون فكر می كردند كلاهبرداران واقعا افراد بانفوذی هستند جرات شكایت و پیگیری پرونده را نداشتند.

 

به همین دلیل سعی می كردند به ارتباط شان با اعضای این باند ادامه دهند تا بتوانند بخشی از سرمایه از دست رفته شان را به دست آورند. یكی از نمونه های ظاهر سازی متهمان این بود كه آنها برای فریب طعمه های شان تعداد زیادی از چمدانهای حمل پول را در اتاق رییس باند طراحی كرده و یكی از این چمدانها را با دلارهای اجاره ای پر كرده و به مراجعان و متقاضیان نشان می دادند. اگر متقاضی درخواست اخذ ارزها را می كرد ادعا می كردند ارزها امانت است و مربوط به درخواست كننده های قبلی است و به این شیوه مبالغ هنگفتی از متقاضیان دریافت و ملكهای آنها را به نام افراد دیگری كه به ظاهر هیچ گونه نسبت و مراوده ای با آنان نداشتند واگذار و پول فروش ملك را به این افراد می دادند.
 
*چه چیز باعث می شد مالباختگان از متهمان شكایت نكنند؟
اگر مالباختگان كه زندگی خود را باخته بودند تهدید به شكایت می كردند متهمان افراد ورزیده و قوی هیكلی را در دفترشان داشتندكه با استفاده از آنها مالباختگان را تهدید می كردند و با نشان دادن مدارك جعلی آنها را از تهدید و از انجام شكایت منصرف می كردند.اما مهم ترین نكته ظاهر سازی متهمان بود به  طوری كه وقتی با فردی قرار صحبت می گذاشتند و صدای اذان می آمد ،سریع جلسه را ترک و به ظاهر وضو می گرفتند و می گفتند وقت نماز است و من با یکی از مسولان نظام جلسه دارم. آنها  با  این روش در پوششهای مختلف اعم از خیر بودن، هیئتی بودن و كمك به ایتام استفاده می كردند. حتی در مواردی از لباس روحانیت جهت فریب مردم نیز  استفاده می کردند.
 
*كلاهبرداران چطور نقشه شان را عملی می كردند؟
ماجرا از این قرار بود كه آنها برگه هایی را به طعمه های شان نشان می دادند كه ثابت می كرد آنها می توانند مبالغ زیادی ارز از خارج کشور وارد کنند. آنها برای تایید این برگه ها فردی را كه از نظر اطلاعات حقوقی و بانكی بسیار مسلط بود را در جلسه ای به عنوان یكی از مسوولان بانكی معرفی می كردند و با صحنه سازی تلاش می كردند اعتماد طعمه شان را جلب كنند.

 

به این ترتیب مبلغ مورد نظر را دریافت می كردند و در ادامه به مشتری شان وعده و وعید می دادند.  سر دسته باند به نام "الف-ن" هم در كل كشور به عنوان فردی که  چندین سابقه اتهامی از جمله جعل ،كلاهبرداری ،سوءاستفاده از عناوین مختلف و در واقع جعل عنوان داشت برای فریب مشتری ها از سربرگ بانك مركزی به عنوان تعهد نامه رسمی استفاده می كرد. در اسنادی كه از این افراد كشف شده نامه هایی به دست آمده كه نشان می دهد آنها مبالغی بالای هزار میلیارد تومان در حساب بانك مركزی وجه رایج دارند. اماهمه این نامه ها و چك ها جعلی و برای فریب مردم  بود.
 
 *با توجه به این پرونده به افرادی كه نیاز به تهیه ارز دارند چه توصیه ای می كنید؟
 پیشنهادم به این عزیزان این است حتما باید از صرافی هایی كه مجوز رسمی از مراجع ذی صلاح دارند و شناخته شده هستند این معاملات انجام شود و به هیچ عنوان از افراد شخصی که شناختی از آنان ندارند خرید انجام ندهند و فریب ظاهر و ارزان بودن ارزهای پیشنهادی را نخورند و فریب هیچ کدام از افرادی که خود را وابسته به ارگان یا سازمانهای دولتی معرفی می نمایند را نخورند چون تنها متولی خرید و فروش قانونی ارزهای رایج درکشور از بانکهای رسمی و یا صرافی های مجاز می باشد و اینگونه اقدامات به کسی دیگر محول نشده . در صورت نیاز و سیاست بانک مرکزی از طریق رسانه های جمعی و ملی به اطلاع همه مردم خواهد رسید و مسایلی که به عنوان پرونده مطرح گردید به دلیل هوشیاری مردم علی الخصوص تجار شریف و محترم به عنوان نمونه مطرح که الحمدا... با اقدامات اطلاعاتی و تلاشهای شبانه روزی همکارانم شناسایی و دستگیر و تسلیم مقام قضایی گردیده و زندانی شده اند.


 اخبارحوادث -  باشگاه  خبر نگاران