اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اینجا گیلان، سیل همه جا هست!



  بارندگی های دو روز گذشته در شمال ایران موجب راه افتادن سیل در بسیاری از شهرها شده است. گزارشهای رسیده از شهرهای مختلف استان گیلان حکایت از سیل و آبگرفتگی معابر دارد.

به گزارش ایسنا؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: تیم‌های امدادی هلال‌احمر گیلان در شهرستان‌های آستارا، لنگرود، املش و لاهیجان با ارائه خدمات حمایتی به 73 منزل مسکونی در جریان آبگرفتگی وارد عمل شدند.

علیرضا خصوصی با اعلام آمادگی امدادگران هلال احمر در پی بارندگی شدید در استان گفت: تیم‌های امدادی ویژه سیلاب در شهرستان‌های آستارا، املش (آبگرفتگی سطح شهر و معابر)،لنگرود (لیلاکوه) و لاهیجان (رانش کوه در روستاهای سراش و دوزک سو) که بیشترین بارش را داشته به 73 خانوار که منازلشان دچار آب گرفتگی شده بود امداد رسانی کردند.

تلاش برای رفع آبگرفتگی ها در رودسر
فرماندار شهرستان رودسر گفت:برای رفع مشکل آب گرفتگی در راههای روستای و شهری این شهرستان اقدامات لازم در حال انجام است.

امیر جانبازی گفت: در پی بارندگی های اخیر برخی از مناطق روستایی از توابع شهرستان رودسر از جمله کولکاسرا و سفلی دچار آبگرفتگی شدند. اقدامات لازم در حوزه روستایی با اکیپ راهداری دهیاران در حال انجام است.

جانبازی گفت: برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی توسط حوزه های شهری و روستایی رودسر در حال انجام است، به محض قطع شدن بارش باران تمام راهها باز خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت رودخانه های رودسر گفت: به دلیل انجام لایه روبی هایی که در گذشته انجام شده است،در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص طغیان رودخانه به ما گزارش نشده است.

بارش 137 میلی‌متری باران و آب‌گرفتگی منازل و معابر عمومی آستارا
در پی‌بارش 137 میلی‌متری باران در شهرستان مرزی بندر آستارا، برخی از منازل و معابر عمومی این منطقه در غرب استان گیلان دچار آب‌گرفتگی شد.

پس از تقویت جریان‌های خنک شمالی و تداوم فعالیت سامانه بارشی و تشدید بارش‌ها در سواحل دریای‌خزر، که منجر به طغیان رودخانه‌های مرداب و خواجه کری شهرستان آستارا شد، بخش‌هایی از منازل مسکونی و معابر عمومی این بندر مرزی دچار آب‌گرفتگی شد.

هم اکنون ده‌ها منزل مسکونی در خیابان‌های شالیزار، کشاورز، ساحل، پورزاهدان، شهید رجایی، شریعتی شرقی، خلیل آباد، شهید رستمیان و کوچه‌ها و معابر این خیابان‌ها را آب گرفته و تعدادی از خودروهای متوقف شده در حاشیه خیابان‌های مذکور در آب فرو رفته‌اند.

پس از شروع بارش این سامانه که از ظهر دیروز (24 مهرماه) آغاز شده است و هم اکنون (25 مهرماه) نیز ادامه دارد، 137 میلی‌متر باران در ایستگاه سینوپتیک شهرستان به ثبت رسیده است.

بارش برف پاییزی در جاده‌های کوهستانی گیلان
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت:بارش اولین برف پاییزی، جاده‌های كوهستانی استان گیلان را سفید پوش كرد.

سرهنگ مهیار رستگار  گفت: بارش برف كه از صبح امروز در مناطق كوهستانی استان آغاز شد سبب سفید پوش شدن جاده‌های كوهستانی استان شده است.

وی افزود:محورهای اسالم به خلخال، پونل به خلخال از صبح روز جاری شاهد بارش برف بوده اما با این وجود تا این لحظه هیچ‌كدام از راه‌های اصلی و فرعی مهم استان مسدود نبوده و تردد در تمام جاده‌ها جریان دارد.

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 




اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , سیل  در  گیلان

 
 اخباراجتماعی  -   ایسنا


ویدیو مرتبط :
سیل در ماسوله ی گیلان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینجا متروی تهران است، 8 روز پس از سیل


27 فروردین بارش شدید باران باعث آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل میانرود شد و سیلاب به تونل خط 4 مترو تهران نفوذ کرد و 4 ایستگاه فعال به همراه 2 رام قطار را به طور کامل زیر آب فرو برد.

خبرآنلاین: 27 فروردین بارش شدید باران باعث آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل میانرود شد و سیلاب به تونل خط 4 مترو تهران نفوذ کرد و 4 ایستگاه فعال به همراه 2 رام قطار را به طور کامل زیر آب فرو برد.

 تصاویری که می بینید، 4 اردیبهشت 91، 8 روز پس از ورود آب به حط 4 متروی تهران گرفته شده است.



در تونل شرایط عجیبی حاكم بود به‌طوری كه آثار گل و لای ناشی از سیلاب در قسمت‌های مختلف آن دیده می‌شد. البته مسئولان ایستگاه گفتند؛ بخشی از این گل و لای حاصل عملیات حفاری و بدنه‌سازی تونل است.



آثار گل و لای و زباله‌های راكد در قسمت‌های مختلف تونل ها به وضوح دیده می‌شود. یعنی مسیل میان‌رود مدت‌هاست كه دست نخورده باقی مانده و لایروبی نشده است.



گل و لای باقی مانده از سیلاب ، همراه با شن و ماسه شسته شده از كف مسیل تا حدودی گام برداشتن عادی را از انسان سلب می‌كرد.



ورودی كارگاه در ضلع جنوب غربی و در محدوده فاز دوم شهرك اكباتان قرار دارد. در روزهای گذشته هزاران مترمكعب آب و گل با استفاده از پمپ‌های فشار قوی از این محل تخلیه شده است.



در روز حادثه شبكه برق رسانی خط فعال نبود كه در غیر این حادثه‌ای سهمگین‌ را رقم می‌زد.



مسیر دالان تاریكی است كه هر دوسمت آن ریل گذاری شده و سیستم تغدیه قطارها مانند سایر ایستگاه‌ها با رنگ زرد از وسط ریل‌ها می‌گذرد. در روز حادثه شبكه برق رسانی خط فعال نبود كه در غیر این حادثه‌ای به مراتب سهمگین‌تر از قبل را رقم می‌زد.



در فاصله 300 متر باقی مانده تا ایستگاه ارم سبز کیسه‌های پلاستیکی ، لاستیک مستعمل و بطری در هر دو سمت مسیر ریلی خودنمایی می‌کرد که حکایت از انباشت نخاله در جریان آب مسیل میانزود داشت. این شرایط در انتهای تونل و شیب متصل به سکوی ایستگاه ارم سبز بسیار مشهود بود.



در روز حادثه از مدخل ورودی ایستگاه 33 مترمكعب آب هر ثانیه به تونل می‌ریخت و به سرعت شیب زمین را به سمت جنوب، جایی كه ایستگاه‌های آزادی، استاد معین و حبیب اله در آنجا واقع شده است طی می‌كرد.