اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اینجا پایان زندگی نیست!


مادران کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت مؤسسه خیریه محک، با برپا کردن مراسم افطاری، فضای سرشار از آرامش و عشق را برای کودکانشان به ارمغان آوردند.

خبرگزاری ایسنا: این برنامه که همزمان با شب قدر و با همیاری داوطلبان و یاوران مؤسسه خیریه محک برگزار شد، با مراسم دعا و نیایش و آرزوی بهبودی برای فرزندان محک همراه بود.

تجربه بودن در زیر سقف بیمارستان

رمضان ماه خوبی‌هاست. لحظه لحظه‌ی رمضان برای همه شیرین و زیبا است و از زیباترین این لحظه‌ها، هنگام افطار است. وقتی کنار خانواده بر سر سفره افطار می‌نشینیم، لحظاتی معنوی و سرشار از آرامش را سپری می‌کنیم که دوست نداریم هیچ‌گاه آن لحظه‌ها تمام شوند. برای خودمان و خانواده‌مان بهترین‎ها را آرزو می‌کنیم و با صدای اذان یادمان نمی‌رود که خدای مهربانی‌ها در کنار ماست.

کودکان مبتلا به سرطان در روند درمان، زمان‌هایی را می‌باید در بیمارستان باشند. محک که دغدغه‌ی حفظ آرامش و رفاه خانواده‌ها را در طول درمان کودکانشان، دارد با کمک بخش خدمات حمایتی خود برای اینکه کودکان و خانواده‌هایشان، احساس کنند که در خانه‌ی خود هستند، همواره تلاش می‌کند. برای تحقق این هدف، در مناسبت‌های مختلف و رویدادهای ملی و باورهای مذهبی و دغدغه‌های آنها شریک می‌شود و برگزاری مراسم دعا و نیایش و افطاری نیز با این هدف انجام شد.

در این روز جمعی از مددکاران، داوطلبان و مادران کودکان برای تهیه افطاری یکدیگر را همراهی کردند. دیگ‌های نذری آش و شله‌زرد برپا کردند و در کنار هم برای سلامتی کودکان مبتلا به سرطان دعا کردند. زیر سقف محک، هر کسی دیگ نذری را هم می‌زد، فقط یک آرزو داشت و آن هم بهبودی کودکان مبتلا به سرطان بود.

حال و هوای ماه رمضان بر بیمارستان و فضای آن حاکم بود و مادران با شور خاصی افطاری ساد‌ه‌ای را‌ در ظرف‌ها آماده می‌کردند. بعد از آماده‌سازی افطاری جمعی از مادران با ترالی برای پخش افطاری به بخش‌های بستری در بیمارستان فوق تخصصی محک رفتند و افطاری را که با عشق تهیه شده بود، به اتاق کودکان مبتلا به سرطان و مادرانشان بردند و با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

خدمات حمایتی و رفاهی مکمل فرآیند درمان

در این مراسم دکتر عظیم مهرور - رییس بیمارستان فوق تخصصی محک - گفت: «درمان کودک مبتلا به سرطان یک کار گروهی است و در بیمارستان محک این فرآیند با همکاری نزدیک بین بخش خدمات حمایتی و بخش‌های درمانی انجام می‌شود. همچنین محک تمامی کودکان مبتلا به سرطان را در سراسر ایران که در سایر بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی در حال درمان هستند نیز تحت حمایت‌های درمانی و رفاهی قرار می‌دهد و همراه آنها در تأمین هزینه‌های درمان است.»

دکتر مهرور درباره دلیل احداث مراکز اقامتی محک در تهران گفت: «از ابتدای تأسیس محک دغدغه اصلی مسئولان اسکان خانواده‌های شهرستانی بود که برای درمان کودکشان می‌بایست به تهران مراجعه نمایند و گاهی دوره درمان این کودکان هفته‌ها به طول می‌انجامید و در این مدت این عزیزان ضمن تحمل رنج بیماری با مشکل عدم اسکان مواجه بودند. لذا محک اقدام به احداث مراکز رفاهی شماره 1 و 2 خود در ستارخان و دآراباد کرد. در این مراکز سعی می‎شود که والدین در طول درمان فرزندشان در کمال آسایش و رفاه به سر برند و فقط به فکر درمان بیمارانشان باشند و دغدغه دیگر نداشته باشند تا به این ترتیب با فکر و خیال راحت و دور از هرگونه مسائل جانبی فقط به فکر بهبودی بیمارشان باشند. مؤسسه خیریه محک برای آنکه این سکونت‌گاه حس آرامش و معنویت بیشتری داشته باشد و خانواده بیمار مبتلا به سرطان را دچار اندوه دوری از خانه خود نکند، برنامه‌هایی را با همکاری بخش خدمات حمایتی، داوطلبان و یاوران برای آنها اجرا می‌کند.»

حمایت از بیش 23 هزار کودک مبتلا به سرطان

او با اشاره به اینکه محک سازمانی غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که تنها با اتکا به کمک‌های مردم نیکوکار به تأمین هزنیه‌های دارو و درمان و همچنین ارائه خدمات رفاهی به کودکان مبتلا به سرطان می‌پردازد، گفت: «از سال 1370 این مؤسسه بیش از 23 هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار داده است. محک در طول 24 سال فعالیت با بهره‌مندی از مشارکت و اعتماد مردم این کودکان را حمایت کرده و در قبال این اعتماد تلاش کرده با رعایت اصول شفافیت و پاسخ‌گویی به ارائه گزارش عملکرد در قبال یاوران بپردازد و از این رو ریز صورت‎های مالی سازمان را در وبسایت خود درج می‌نماید.»

به امید روزی که همه فرزندان زیر سقف خانه‌هایشان باشند

اینجا تلاش می‌شود که در کنار ارائه بالاترین سطح خدمات درمانی، به ارائه خدمات رفاهی به کودکان مبتلا به سرطان پرداخته شود و با توجه نیازهای روحی و معنوی خانواده‌ها کاری شود تا با امید بیشتری به فرآیند درمان فرزندانشان نگاه کنند. در باور اعضای خانواده بزرگ محک سرطان پایان زندگی نیست.

به امید آنکه همه فرزندان محک در سلامتی کامل زیر سقف خانه‌هایشان باشند.


ویدیو مرتبط :
اینجا حلبی آباد است ؛ پایان پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان 12 سال زندگی زیر زمینی قاتل فراری



تحقیقات پلیس,جنایت متهم,قاتل فراری,عملیات ضربتی پلیس,درگیری مرگبار,سرنخ ماموران ,اخبار حوادث,اخبار جنایی

 

پایان 12 سال زندگی زیر زمینی قاتل فراری

مرد جنایتکاری که دائی خود را در جریان یک درگیری به قتل رسانده بود پس از 12 سال فرار در تعطیلات نوروز به دام افتاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تیر ماه سال 78 ماموران پلیس آگاهی شهرستان کاشان از درگیری مرگبار دائی و خواهرزاده ای در یکی از محلات این شهر باخبر شدند. ماموران پس از حضور در محل با پیکر بی جان مرد 56 ساله روبرو شددند که با ضربه کارد از پا درآمده بود.

در ادامه تحقیقات مشخص شد ضارب خواهرزاده 28 ساله مقتول به نام عزیز است که پس از قتل از محل متواری شده است.

 

در ادامه جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری را آغاز کردند. تجسس ها نشان داد مرد جنایتکار از استان اصفهان گریخته و هیچ ردی از او در دست نیست.در طول این مدت ماموران ردپای عزیز را در چند استان کشور بدست آورده اما او قبل از حضور کارآگاهان مخفیگاهش را ترک می کرد.

سرانجام پس از گذشت 12 سال ازجنایت تحقیقات پلیس به نتیجه رسید ومخفیگاه متهم فراری در اصفهان شناسائی شد.کارآگاهان در جریان تجسس ها دریافتند، عزیز با تغییر چهره و هویت خود در تعطیلات نوروز به اصفهان بازگشته است.

 

با کشف این سرنخ ماموران متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کرده و به اداره آگاهی منتقل کردند. متهم در ابتدا سعی داشت خود را بی گناه نشان دهد و مدعی بود که ماموران او را به اشتباه دستگیر کرده اند اما وقتی با دلایل کارآگاهان روبرو شد لب به اعتراف گشود.

سرهنگ حسین حسین زاده – رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: متهم در بازجوئی ها اعتراف کرد که به خاطر اختلافاتی که با دائی خود داشته او را با ضربه کارد به قتل رسانده و در این مدت در استان های مختلف فراری بود.

 

وی افزود: متهم تصور می کرد در طول تعطیلات نوروز کارآگاهان پیگیری پرونده ها را متوقف می کنند به همین خاطر با خیالی راحت به اصفهان بازگشته بود که از سوی ماموران دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد./باشگاه خبرنگاران