اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اینجا خیابان ولی عصر؛ هرچه پایین تر می رویم، مرسدس ها و بی ام دبلیوها به پراید و پژو تبدیل می شوند



اخبار ,اخبار اجتماعی ,خیابان ولی عصر تهران

 

اخبار اجتماعی - گزارش خبرنگار روزنامه اسپانیایی از تهران:
اینجا خیابان ولی عصر؛ هرچه پایین تر می رویم، مرسدس ها و بی ام دبلیوها به پراید و پژو تبدیل می شوند/نظر تهرانی ها در مورد روحانی چیست؟

خبرنگار روزنامه ABC اسپانیا، تهران را از ثروتمند ترین محله ها به سوی فقیرترین محله ها می پیماید و جامعه ای با چهره های متفاوت می بیند.

به گزارش تیک Tik.ir، در این گزارش که در ایام دهه فجر و 22 بهمن تهیه شده، آمده است: خیابان ولی عصر (نام امام دوازدهم شیعیان) از کوه تا بیابان امتداد دارد. این خیابان تقریبا بیست کیلومتری که قبل از انقلاب "پهلوی" شناخته می شد، محور اصلی تهران و مسیری از شمال به جنوب است که چهره های متفاوت یک جامعه را نشان می دهد که بیش از هر چیز در انتظار احیای اقتصادی زندگی می کند.

در شمال خیابان ولی عصر، محله های ثروتمند پایتختی قرار دارند که هر چه به سوی پایین می رود ثروت را از دست می دهد و مردم گرا می شود. مرسدس ها و بی ام دبلیوهای وارد شده از دبی به صبا و سایپا و پژوی 405 ساخت داخل تبدیل می شوند و پوشش زنان نیز تغییر شکل می دهند.

در شمال شهر، طبقه اشراف زندگی می کند.
"تهران شهری است که هر بار گران تر می شود، به ویژه مسکن. افزایش تفاوت بین اغنیا و فقرا متوقف نمی شود و دیگر طبقه متوسط وجود ندارد.". این را هومن عاشر، مهندس 31 ساله ای می گوید که در پروژه های گروه سارایه گیپوسکوان در بخش فلزات کار می کند. شرکتی که علیرغم تحریم ها به فعالیت در این کشور ادامه می دهد.

روحانی شش ماه قبل با اولویت شکوفا کردن مجدد اقتصاد به ریاست جمهوری رسید. به این منظور تلاش های خودرا بر دستیابی به توافق با غرب جهت پایان دادن به تحریم ها ی تحمیل شده به خاطر برنامه هسته ای متمرکز کرد. او با تورمی چهل درصدی و ریال به شدت تنزل کرده به دفتر ریاست جمهوری وارد شد.

روحانی (با 177107 نفر طرفدار در توئیتر) و وزیر خارجه اش، محمد جواد ظریف (با 123244 طرفدار) به زبان انگلیسی پیشرفت های خود را در جامعه سایبری تعریف خواهند کرد.

در شمال تهران، روی کار آمدن روحانی در میادین و پارک ها جشن گرفته شد.
در ادامه این گزارش آمده است: در اینجا، یک قهوه هفتاد هزار ریال (1.75 یورو) است و آیفون فایو اس  در مراکز غیر رسمی اپل در بولوارهایی مانند میرداماد 30 میلیون ریال، 750 یورو تمام می شود.

"مطمئن هستم که بیشتر از کالیفرنیا گوشی های هوشمند می فروشیم". این را مجتبی فردوسی فروشنده می گوید.

"با روحانی بهبود در اقتصاد مشخص است، به ویژه آن که بهای ارز (29000 ریال برای دلار و 40000 ریال برای یورو) تثبیت شده اما در سیاست نسبت به توانایی او برای ایجاد تغییرات خوشبین نیستم". آیدین ،دانش آموز هفده ساله رشته ریاضی این را گفت.

"تنها شش ماه گذشته و زمان نیاز دارد، اما فوری ترین نیاز این است که اوضاع اقتصادی را بهتر کند"، این عقیده مونا، دانشجوی 23 ساله بازرگانی است که امیدوار است کار پیدا کند و در کشور خود بماند.

"برای جوانان، کار در اولویت است، اما نمی دانم روحانی چه کار می تواند بکند"، پوریا محمدی که او هم دانشجو و بخشی از 70 درصد از 76 میلیون ایرانی زیر 35 سال است با ابراز تاسف این را می گوید. آن ها ایران را یکی از جوان ترین کشورهای جهان کرده اند.

نگرانی های اقتصادی در جنوب پایتخت- جایی که بسیاری از شهروندان خود را مجبور به داشتن بیش از یک شغل می بینند تا به آخر ماه برسند- از زبان بخش محافظه کار تر به عنوان راه حل دشواری ها حمایت می کنند به مرحله دیگری می رسد.

"تحریم ها ما را قوی می کنند، کشوری خودکفا هستیم و اگر آمریکا با ما مذاکره می کند به این دلیل است که اذعان دارد ما یک قدرت بزرگ منطقه ای هستیم"، عبدالحمید شهرابی، نویسنده این گونه اعتقاد دارد. او عضو گروه برگزار کننده نمایشگاه «400 سال تراژدی های آمریکا» در پارک مرکزی دانشجوست، جایی که تاریخ آمریکا از جنگی به جنگ دیگر مرور می شود.

عبدالحمید مانند مرتضی مصطفوی، مستند ساز اعتقاد دارد که دولت راه خوبی نمی رود، چرا که دیر یا زود، واشنگتن به کلام خود خیانت خواهد کرد. "آن ها دروغ گو هستند". روحانی علاوه بر آن که باید دنیا را نسبت به اهداف صلح آمیز برنامه هسته ای متقاعد کند می بایست بر مانع ایدئولوژیکی هسته متعصب رژیم فائق آید که مخالف پایان دادن به 35 سال رویارویی با «شیطان بزرگ» است.

اخبار اجتماعی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
تصادف پراید با پژو پارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینجا خیابان فاطمی است یا تل آویو؟!