اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایرنا: مشایی به "مقام رضا" رسیده!/ شریف‌زاده: او از خود فارغ شده است



اسفندیار رحیم‌مشایی,کاندیداتوری اسفندیار رحیم‌مشایی

ایرنا: مشایی به "مقام رضا" رسیده!/ شریف‌زاده: او از خود فارغ شده است

"ایرنا" خبرگزاری رسمی دولت ایران، در گفت‌وگو با بهمن شریف‌زاده- روحانی نزدیک به دولت، نوشته که اسفندیار رحیم‌مشایی «بعد از صبر در برابر تهمت‌ها، به مقام رضا رسیده» است. شریف زاده نیز تلویحاً از کاندیداتوری مشایی خبر داده و گفته که «وی فارغ از خود شده، به خود فکر نمی‌کند لذا گریزان است از مناصب، مگر آنکه منصب تکلیف او بشود.»

انتخاب  :  "ایرنا" خبرگزاری رسمی دولت ایران، در گفت‌وگو با بهمن شریف‌زاده- روحانی نزدیک به دولت، نوشته که اسفندیار رحیم‌مشایی «بعد از صبر در برابر تهمت‌ها، به مقام رضا رسیده» است. شریف زاده نیز تلویحاً از کاندیداتوری مشایی خبر داده و گفته که «وی فارغ از خود شده، به خود فکر نمی‌کند لذا گریزان است از مناصب، مگر آنکه منصب تکلیف او بشود.»

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران "ایرنا"، امروز به سراغ بهمن شریف زاده، مدیر مسئول روزنامه "الوفاق" و روحانی نزدیک به دولت محمود احمدی نژاد رفته و از وی درباره حضور اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات آتی ریاست جمهوری پرسیده است.

خبرنگار ایرنا، در ابتدای این گفت وگو، این پرسش را مطرح کرده که «پیشتر گفته بودید قلب مهندس مشایی محل جوشش معرفت است. از آنجایی که دین یک تکلیف عام است ولی عرفان بر اثر ریاضت و خودسازی به دست می آید آیا می توانیم بگوییم که آقای مشایی بعد از صبر در برابر تهمت‌ها به مقام رضا رسیده است؟»

شریف زاده پاسخ داده که «من یک بار گفته‌ام، شما هرگز از آقای مشایی نخواهید شنید که من کاندیدا خواهم شد و دلیل صدق سخن چند ماه پیش من این است که تا امروز هیچ کس نشنیده، حتی نزدیکان وی هم ابراز بی اطلاعی می کنند از اینکه مشایی خواهد آمد یا خیر.»

وی اضافه کرد: «این تدبیر برخواسته از نوع نگاه آقای مشایی است، نوع نگاه وی برخلاف برخی نگاه به آرمان است؛ البته من نمی خواهم بگویم کسانی که خود راعرضه کرده اند نگاهی به آرمان ندارند، نه عرض من این نیست؛ جسارت نمی‌کنم به کسانی که وارد این عرصه شده اند؛ اما می خواهم فضیلت آقای مشایی را عرض کنم که وی فارغ از خود شده، به خود فکر نمی کند لذا گریزان است از مناصب، مگر آنکه منصب تکلیف او بشود.»

شریف زاده درباره انتقادهایی که به مشایی از سوی منتقدان دولت وارد می شود نیز گفته که «بی تردید می توانم بگویم در طول انقلاب اسلامی یعنی در طول این 34 سال جمهوری اسلامی، میزان بهتان‌هایی که به آقای مشایی وارد شده بی نظیر است و تا حالا به هیچ شخصیتی این اندازه بهتان زده نشده است؛ بهتان‌های گوناگونی در حد و اندازه تکفیر، انحراف، ضد اسلام بودن، ساحر بودن، جادو گر بودن، رمال بودن، مفسد اقتصادی بودن، جاسوس بودن و انواع و اقسام بهتان‌ها .»

این روحانی نزدیک به دولت در پاسخ به این که «چرا آقای مشایی از خودش دفاع نمی کند؟» گفته است: «مشایی نه فقط وی از خود دفاع نمی کند بلکه وقتی شما با این فرد روبرو می شوید می بینید به قول امروزی ها چقدر آرام است. یعنی اثری از نگرانی و اضطراب در مشایی نمی بینید.»

شریف زاده دلیل آرامش مشایی را این می داند که «وی از خود فارغ است و به خود نمی اندیشد به آرمان‌های خود می‌اندیشد.»

وی همچنین با تأکید بر این که احمدی نژاد و مشایی به «مردم و انتخاب مردم ایمان دارند» گفت: برخی می گویند «مردم برای اینکه درست انتخاب کنند باید مهندسی شوند. مهندسی انتخابات! بعد که می‌آیند درستش کنند می گویند منظور ما این است که مردم را سوق دهیم به این که مردم درست انتخاب کنند!»

شریف زاده گفت: «متأسفانه حسود بسیار است و بدانید که یکی از ریشه‌های مهم مخالفت با آقای مشایی حسد است، حسد در روایات ما هم به آتش تعبیر شده؛ آتشی که صاحبش را می سوزاند.»

وی درباره اعلام رسمی کاندیداتوری رحیم مشایی نیز گفته که «تا پیش از ثبت نام از او نخواهید شنید که من کاندیدا می‌شوم .»

وی اضافه کرد: «البته در زمان ثبت نام، اگر آمد تازه آن‌موقع می فهمیم ایشان می‌آیند که امیدواریم همین اتفاق بیفتد.»/انتخاب

 

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شریف‌زاده: مشایی شنبه می‌آید/ نامه رهبری به احمدی نژاد، داد می زند که ایشان با مشایی مشکلی ندارند



اسفندیار رحیم‌مشایی,ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوریی

شریف‌زاده: مشایی شنبه می‌آید/ نامه رهبری به احمدی نژاد، داد می زند که ایشان با مشایی مشکلی ندارند

چه کسی می‌تواند به رهبر انقلاب نسبت دهد که ایشان با آقای مشایی مخالف است؟ ضمن اینکه نامه بعدی که رهبری نوشتند که استفاده از آقای مشایی در جای دیگر مشکلی ندارد تایید می‌کند مقام معظم رهبری مشکلی با او ندارد.

اسفندیار رحیم‌مشایی روز آخرمهلت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری نام نویسی می‌کند. سرانجام شعار «زنده‌باد بهار» و «همایش حضور» که این روزها در استان‌های مختلف کشور با پرچم‌گردانی محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی همراه است پرده از شایبه چندماهه فعالیت انتخاباتی حامیان دولت برداشت.
به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ مشایی روز شنبه با حضور در وزارت‌کشور برای شرکت در انتخابات آینده ثبت‌نام خواهد کرد.
بهمن شریف‌زاده، روحانی مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی، این روزها در ساختمانی در خیابان وزرا مشغول رسیدگی به امور مشایی است. او که کنگره شعر «بهار» را برگزار کرده با قاطعیت می‌گوید: «مشایی رد‌صلاحیت نخواهد شد.»
گفت و گوی او با «شرق» در پی می آید:
‌به اعتقاد شما ‌مشایی بین چه اقشاری از مردم رای دارد؟
آنچه مخالفان مشایی تاکنون گفته‌اند‌ درصد بالایی از آرا ویژه آقای مشایی است. چه اصولگرا‌ها چه اصلاح‌طلب‌ها گفته‌اند رای آقای مشایی بالای 40‌درصد خواهد بود. آقای زیباکلام گفته مشایی رای می‌آورد مگر اینکه آقای خاتمی بیاید. این حکایت از بالا بودن رای مشایی دارد. البته اینها همه نظر مخالفان مشایی است. دوم اینکه این‌همه هجمه بر دولت و آقای مشایی و اینکه ردصلاحیت می‌شود و امثال اینها گویای این است که نگرانی‌های شدیدی از حضور ایشان وجود دارد وگرنه آقای مشایی گفت «بگذارید من بیایم، مردم رای نمی‌دهند دیگر».
‌استناد شما از رای مشایی به حرف مخالفان است؟
من می‌گویم حرف حق را از مخالفت بشنو (خنده) اما اقبال‌های عمومی در سفرهای استانی آخر، خیلی زیاد بوده است. البته صدا و سیما این استقبال‌ها را نشان نمی‌دهد.
‌‌پیش‌بینی‌ها درخصوص احتمال ردصلاحیت مشایی توسط شورای نگهبان است.
هیچ دلیلی برای ردصلاحیت مشایی نیست.
‌اما یک‌بار صلاحیت مشایی برای معاون اولی رییس‌جمهوری با نامه رهبری رد شده است.
 یک مغالطه جدی در اینجا صورت می‌گیرد که می‌گویند آقا نخواست ایشان معاون اول بشود. یک‌بار این نامه را بخوانید اولا مگر آقا این نامه را داده بودند که منتشر شود؟
‌آقای ابوترابی‌فر گفته بعد از اینکه دولت تن به برکناری مشایی از معاون اولی نمی‌داد، مامور شد نامه را علنی کند.
نامه آقا محرمانه برای رییس دولت بوده است، ایشان چه کاره است که نامه را تفسیر و منتشر کند؟ آقای ابوترابی‌فر باید بازخواست شوند که چرا این نامه را منتشر کردند. مضمون نامه رهبری این بوده که گروهی از دوستان شما (احمدی‌نژاد) از این انتصاب سرخورده می‌شوند، مصلحت این است که این انتصاب انجام نشود. این جمله داد می‌زند که مصلحت‌اندیشی با نظر دوستان آقای احمدی‌نژاد است نه رهبری. جمله «مصلحت شخصی شما نیست» این جمله یعنی صحه گذاشتن بر اینکه من اصلا با او مشکلی ندارم. چه کسی می‌تواند به رهبر انقلاب نسبت دهد که ایشان با آقای مشایی مخالف است؟ ضمن اینکه نامه بعدی که رهبری نوشتند که استفاده از آقای مشایی در جای دیگر مشکلی ندارد تایید می‌کند مقام معظم رهبری مشکلی با او ندارد.
‌واکنش دولت به ردصلاحیت احتمالی مشایی چیست؟
مطالبه مردمی؛ من می‌گویم مطالبه حق مردم است. مردم اگر مطالبه کنند حقوقشان احقاق می‌شود..../entekhab.ir