اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران 20 آمبولانس به سوریه هدیه داد/ تأمین داروی بیماران تالاسمی سوریه (+عکس)



ایران 20 آمبولانس به سوریه هدیه داد/ تأمین داروی بیماران تالاسمی سوریه (+عکس)

دولت ایران به سوریه 20 دستگاه آمبولانس هدیه داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دولت ایران در مراسمی رسمی در محل وزارت بهداشت سوریه در دمشق، 20 دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات درمانی را تحویل مقامات این کشور داد. این مراسم با عنوان "هدیه ملت ایران به ملت سوریه برای حمایت از فعالیت های اورژانسی" برگزار شد.

دکتر "سعد النایف" وزیر بهداشت سوریه در این مراسم اعلام کرد: این آمبولانس ها، آماده کار هستند و می توانند در مراکز پزشکی فعالیت خود را آغاز کنند. این خودروها به مانند پل محبت میان دو کشور خواهند بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

مراسم رسمی تحویل 20 آمبولانس از طرف دولت ایران به سوریه

در این مراسم از طرف دولت ایران "حسن کاظمی قمی" مشاور معاون رئیس جمهور حضور داشت.

سایت رادیو تلویزیون دولتی سوریه هم در این باره نوشت: این خودروهای مجهز ، به عنوان هدیه ای از طرف ملت ایران به ملت سوریه تقدیم می شوند. این اقدام در راستای حمایت از خدمات بهداشت در سوریه صورت می گیرد.

وزیر بهداشت سوریه در این مراسم گفت: این مرحله از تحویل گرفتن آمبولانس های اهدایی ایران باعث افزایش سطح ارائه خدمات اورژانسی در سوریه می شود به ویژه که بخش بهداشت سوریه به دلیل اعمال تحریم های اروپا و آمریکا، تحت فشار است و بیمارستان ها و واحدهای پزشکی سوریه از طرف تروریست ها مورد هدف قرار می گیرند.

ارائه این آمبولانس ها در راستای اجرای یادداشت تفاهم 12 ماده ای است که توسط وزیران بهداشت دو کشور ایران و سوریه برای فعال سازی همکاری های بهداشتی و پزشکی میان دو طرف امضا شده بود. این یادداشت تفاهم شامل همکاری در بخش های مختلف پزشکی و بهداشتی است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

آمبولانس های اهدایی دولت ایران به سوریه

وزیر بهداشت سوریه ادامه داد: این کشور در سال جاری میلادی تمامی نیاز خود به داروی تالاسمی را از ایران تامین کرده است.

حسن کاظمی قمی که قبل از این مسؤولیت سفارت ایران در بغداد را برعهده داشت در سخنانی ضمن تاکید بر پیروزی دولت سوریه در مقابله با تروریست های مورد حمایت غرب گفت: با وجود هجمه گسترده علیه سوریه، خوشبختانه یک رهبر انقلابی و مردمی در این کشور وجود دارد که به ندای ملت خود به خوبی گوش می کند و با سیاست های اصلاح طلبانه، به این نداها پاسخ می دهد.

ایران در ماه آگوست گذشته نیز محموله ای از تجهیزات و مواد پزشکی و  چند دستگاه آمبولانس به ارزش یک میلیون و 200 هزار دلار به سوریه هدیه داد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

48 زائر ایرانی ربوده شده تحویل سفیر ایران در سوریه شدند+عکس



48 زائر ایرانی ربوده شده تحویل سفیر ایران در سوریه شدند

معاون وزیر امور خارجه از تحویل 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه به سفیر ایران در دمشق خبر داد.

به گزارش مهر، حسن قشقاوی با اعلام این خبر افزود: به زودی وزارت خارجه بیانیه ای در خصوص آزادی زائران ربوده شده منتشر خواهد کرد.

معاون کنسولی و امور ایرانیان وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی بازگشت این عزیزان به کشور هستیم.

وی از سلامت کامل هر 48 نفر خبر داد.

بر اساس این گزارش زائران  ایرانی در مرداد ماه سال جاری زمانی که قصد زیارت حرم حضرت زینب سلام الله علیها داشتند در منطقه ریف دمشق از سوی گروه های مسلح دستگیر و ربوده شدند.

پیگیری برای آزادی ربوده شدگان ایرانی از همان زمان آغاز و اخبار ضد و نقیضی نیز درباره سلامت گروگانها وجود داشت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت اتباع ایرانی ربوده شده در سوریه و لیبی خواستار همکاری و مشارکت دبیرکل سازمان ملل متحد برای آزادی فوری آنها شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین  در همان زمان طی تماس تلفنی با شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر پیرامون تحولات منطقه و از جمله سوریه گفتگو کرد و در این گفتگو خواهان تلاش قطر برای آزادی گروگان های ایرانی شد.

اما پس از دستگیری زائران ایرانی رسانه های غربی اخباری را مبنی بر نظامی بودن ایرانی ها منتشر کردند که  وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تکذیب و اعلام کرد که بهره گیری از چنین حربه ای درموضوع توقیف خودرو زائران و ربایش مومنین خداجو و زائران بارگاه اهل بیت (ع) فاقد اعتبار وجاهت قانونی و ناشی از عدم تعهد و مسئولیت پذیری این گونه رسانه ها است.

از سوی دیگر مقامات سوریه و از جمله ولید معلم وزیر امور خارجه این کشور که به ایران سفر کرده بود بر استفاده از تمام ظرفیت این کشور برای آزادی گروگان های ایرانی تأکید کرد.

تماس های وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات قطر برای آزادی زندانیان ادامه داشت و در مهر ماه بار دیگر در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر قطر بر این موضوع تأکید کرد.

در همان زمان رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگوی تلفنی با رئیس مجلس قطر تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی انتظار دارد دولت قطر از تمام امکانات و ظرفیت های خود برای کمک به آزاد سازی هرچه سریعتر گروگانهای ایرانی بهره گیرد.

اما اولین خبر از سلامت کامل گروگان های ایرانی از زبان معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه منتشر شد. او در آبان ماه در گفتگویی با مهر اعلام کرد: اخباری که در 48 ساعت گذشته دریافت کرده ایم و تصاویری که واصل شده تأیید می کند که هر 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه در سلامت کامل به سر می برند.

امیر عبدالهیان تأکید کرد که رایزنی با مقامات قطر و ترکیه برای آزادی گروگان ها ادامه دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز از انجام چند دور گفتگو با گروگان گیران اتباع ایرانی در سوریه خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک دیدگاه های طرفین به هم نزدیک شود تا شاهد آزادی ایرانیان باشیم.

اما آخرین اخبار در مورد گروگان ها ی ایرانی مربوط به خبری بود که از سوی وزیر امور خارجه کشورمان منتشر شد. صالحی گفت که گروگان ها در سلامت به سر می برند و به زودی اخبار خوشی درباره آزادی آنها خواهیم شنید.

در پی اعلام این خبر از سوی وزیر امور خارجه امروز بالاخره زائران ایرانی پس از 6 ماه آزاد شدند.

بر اساس گزارش العالم ،بولنت یلدرم، رئیس هیئت امداد رسانی و کمکهای بشردوستانه ترکیه امروز چهارشنبه از موفقیت میانجیگری برای انجام قرارداد مبادله بازداشت شدگان میان نظام سوریه و مخالفان (مسلح) خبر داد تا بر اساس آن،2130 فرد بازداشتی در زندان‌های سوریه، از جمله شماری از اتباع ترک در مقابل 48 زائر ایرانی، آزاد ‌شوند./مهر

اولین عکس از گروگان های آزاد شده ایرانی در سوریه
عکس زیر را خبرگزاری آناتولی به عنوان نخستین عکس اختصاصی خود از آزادی گروگان های ایرانی در سوریه منتشر کرده است.
48 گروگان ایرانی از 5 ماه پیش در اختیار نیروهای مسلح مخالف سوریه بودند و امروز صبح در ازای آزادی 2130 زندانی از سوی حکومت سوریه مبادله شدند . قطر و ترکیه میانجی این معامله بزرگ بودند.
آزادی این گروگان ها موفقیت بزرگی برای دستگاه دیپلماسی کشورمان محسوب می شود./عصرایران

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب