اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران گزارشگر کمیته خلع سلاح و امنیت سازمان ملل شد



 گزارشگر کمیته خلع سلاح و امنیت سازمان ملل

ایران گزارشگر کمیته خلع سلاح و امنیت سازمان ملل شد

ایران گزارشگر کمیته خلع سلاح و امنیت مجمع عمومی سازمان ملل شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل شب گذشته در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی این سازمان به اتفاق آرا به عضویت ایران در کمیته خلع سلاح و امنیت مجمع عمومی رای دادند.

پس از آن، ایران گزارشگر کمیته خلع سلاح و امنیت مجمع عمومی سازمان ملل شد.

ایسنا


ویدیو مرتبط :
مصدق در شورای امنیت سازمان ملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخاب ایران به ریاست کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل



انتخاب ایران به ریاست کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل

انتخاب ایران به ریاست کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل، محکومیت یک ایرانی در نیجریه به جرم قاچاق اسلحه، موضع آمریکا در قبال راه های دور زدن تحریم های نفتی از سوی ایران، ادامه مباحثات پیرامون ورود گردشگران ایرانی به مصر و موضع وزیر خارجه ایران در قبال بحران سوریه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

فاکس نیوز,انتخابات ایران,کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل

انتخاب ایران به ریاست کنفرانس خلع سلاح سازمان مللانتخاب ایران به ریاست کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل، محکومیت یک ایرانی در نیجریه به جرم قاچاق اسلحه، موضع آمریکا در قبال راه های دور زدن تحریم های نفتی از سوی ایران، ادامه مباحثات پیرامون ورود گردشگران ایرانی به مصر و موضع وزیر خارجه ایران در قبال بحران سوریه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

موضوع ریاست ایران بر کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل، از جمله مطالبی است که امروز مورد توجه برخی مطبوعات قرار گرفته است.

«فاکس نیوز» در این رابطه می نویسد به رغم اتهام زنی های موجود و ادعاها درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای، این کشور اواخر ماه جاری ریاست یک کنفرانس مربوط به خلع سلاح را که تحت نظر سازمان ملل برگزار می شود، بر عهده خواهد داشت. این مجمع که 65 کشور در آن عضویت دارند، ریاست خود را به صورت دوره ای انتخاب می کند و پیش از ایران نیز کره شمالی این جایگاه را بر عهده داشته است. یکی از وظایف این مجمع، مذاکره درباره قوانین بین المللی سلاح های بیولوژیک و شیمیایی است. فاکس نیوز می نویسد انتخاب ایران به ریاست این کنفرانس، با مخالفت شماری از منقدان مخالف ایران روبرو شده است.

قاچاق اسلحه,قاچاق اسلحه توسط یک ایرانی در نیجریه

محکومیت یک ایران در نیجریه به اتهام قاچاق اسلحه، خبر دیگری است که مورد توجه برخی مطبوعات و خبرگزاری ها قرار گرفته است. به نوشته «رویترز»، دادگاهی در نیجریه، یک فرد ایرانی و همدست نیجریه ای وی را به اتهام تلاش برای انتقال غیرقانونی یک محموله خمپاره و راکت، به پنج سال زندان محکوم کرده است. رویترز مدعی است این فرد ایرانی، با سپاه پاسداران ایران ارتباط داشته است. 

به نوشته این خبرگزاری، این دو فرد سعی داشته اند در سال 2010، محموله سلاح مذکور را تحت پوشش مصالح ساختمانی انتقال دهند و هدف آن ها نیز رساندن این سلاح ها به دست گروهی از شورشیان سنگال بوده است. 

انرژی هسته ایران,تحریم های آمریکا علیه ایران

در خبری در حوزه تحریم ها، سایت تخصصی «انرژی تریبیون» اقدام به انعکاس جدیدترین موضع آمریکا در قبال دور زدن تحریم های نفتی از سوی ایران کرده است. به نوشته این سایت، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده ایران به منظور دور زدن تحریم های بخش انرژی، به «برنامه هایی پیچیده» متوسل می شود. 

در همین راستا، این وزارتخانه اخیراً اقدام به وضع تحریم هایی علیه یک شرکت کشتی رانی ایرانی کرده که زمینه انتقال نفت ایران در خلیج فارس به روش «کشتی به کشتی» فعال بوده است. وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است ایران از این شیوه به منظور پنهان نگه داشتن منشأ اصلی و اولیه نفت موجود در کشتی ها استفاده می کند. «جان کوهن»، معاون این وزارتخانه در امور تروریسم و اطلاعات مالی اظهار داشته ایران برای دور زدن تحریم ها از نقشه هایی پیچیده و نیز بازیگران مرموز و مخفی استفاده می کند.

دیلی نیوز,گردشگری در ایران,صنعت گردشگری در ایران

اما در میان دیگر مطالب، روزنامه «دیلی نیوز مصر» از ادامه مخالفت ها در این کشور با ورود گردشگران ایرانی خبر داده است. این روزنامه می نویسد کمیته فرهنگ، اطلاع رسانی و گردشگری در پارلمان مصر، اخیراً شاهد یک سری عدم توافق ها درباره موضوع ورود گردشگران ایرانی به مصر بوده است.

در این زمینه، نمایندگان حزب آزادی و عدالت و نیز حزب الوسط از یک سو و نمایندگان وابسته به حزب النور از سوی دیگر در مقابل هم قرار گرفته اند.

در این جدل و مباحثه پارلمانی، نمایندگان حزب سلفی النور با اتخاذ مواضعی بسیار تند علیه ایران، حضور گردشگران ایرانی را یک تهدید امنیتی دانسته و خواستار متوقف شدن ورود آن ها هستند؛ اما نمایندگان دو حزب دیگر با این دیدگاه موافقت ندارند. عمده مخالفت حزب النور با این موضوع، به سبب شیعی بودن ایران و احساس خطر آن ها نسبت به گسترش تشیع در مصر است.

العربیه,حمایت ایران از سوریه

در نهایت، سایت شبکه خبری «العربیه» اظهارنظر جدید وزیر خارجه ایران درباره اوضاع سوریه را بازتاب داده و از هشدار وی نسبت به خطر تجزیه این کشور خبر داده است. این سایت می نویسد علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران روز دوشنبه هشدار داده در صورتی که راه حلی سیاسی برای پایان دادن به خونریزی ها در سوریه یافت نشود، خطر تجزیه این کشور و سرایت منازعات به سراسر خاورمیانه وجود دارد.

صالحی که برای شرکت در کنفرانس همکاری اسلامی به عربستان سفر کرده بود، در ادامه گفته دولت سوریه و مخالفان باید در پی یافتن راه حلی سیاسی و نیز تشکیل یک دولت موقت تا زمان برگزاری انتخابات در این کشور باشند./تابناک