اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران می خواهد حکومت آینده مصر را به دست گیرد!



 

 

 

ایران می خواهد حکومت آینده مصر را به دست گیرد!

 

رییس اسبق سازمان اطلاعات مركزی آمریكا ( سیا) مدعی شد كه جمهوری اسلامی ایران پس از سقوط مبارك بزرگ ترین تهدید برای تشكیل دولت آینده مصر در دوران انتقالی قدرت به شمار می رود.

"جیمز وولسی " رییس اسبق سیا در مصاحبه با شبكه " سی ان ان " آمریكا با ادعای این مساله افزود كه حكومت ایران از دوره انتقالی قدرت در مصر برای ایجاد و تاسیس یك دولت اسلامی بنیادگرا در این كشور نهایت بهره را خواهد برد.

این مقام سابق آمریكایی در برنامه مصاحبه " اندرسون كوپر" در شبكه سی ان ان با ادعای اینكه حكومت ایران از اخوان المسلمین مصر حمایت می كند ، افزود :‌"‌ بله ، گزارشگر شما در گزارش خود از قاهره صرفا به این نكته اشاره داشت كه آنجا مردم  به دنبال آزادی و دموكراسی هستند ، اما به نظر من این درست تر است كه بگوییم كه در آنجا نهادها و افرادی نیز وجود دارند كه می خواهند این شانس ( آزادی و دموكراسی) را از بین ببرند كه به نظر من مهم ترین آنها ایران است ".

وی در ادامه مدعی شد :‌"‌ ایران همانگونه كه با حماس در غزه همكاری می كند با گروه اخوان المسلمین مصر نیز ارتباط دارد ".

وی افزود :‌"‌ ما باید هر چه در توان داریم و هر كمكی كه از دستمان بر می آید برای حمایت از نهادهای دموكراتیك و مردم مصر انجام دهیم تا ایران نتواند این كشور را به یك دولت اسلامگرا تبدیل كند .

اظهارات این مقام سابق اطلاعاتی آمریكا در حالی بیان می شود كه گروه اخوان المسلمین تا كنون بارها با تاكید بر وجود تفاوت های میان ایران و مصر اعلام كرده است كه برای آنها رای و نظر مردم مصر در هر گونه انتخابات آزاد محترم خواهد بود.

رییس سابق سازمان سیا در ادامه با اشاره به اینكه برگزاری انتخابات زودهنگام در مصر بیشتر به نفع گروه هایی چون اخوان المسلمین خواهد بود ، از تجربه حماس در غزه یاد كرد و افزود كه برای ایالات متحده انتخابات زودهنگام نباید در اولویت باشد بلكه برقراری دموكراسی و حكومت قانون باید در صدر مطالبات واشنگتن از دولت انتقالی مصر باشد.

گفتنی است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل نیز هفته گذشته در اظهاراتی نسبت به تبدیل مصر به غزه ای دیگر هشدار داده بود...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
حکومت طاغوتی مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دست او با حکومت ایران در یک کاسه است!



 

 

دست او با حکومت ایران در یک کاسه است!

حمله لابی اسراییلی به امام جماعت مسجد نیویورک :

دست او با حکومت ایران در یک کاسه است!

در این مطلب ادعا شده که امام عبدالرئوف در وب سایت مرکز اسلامی عکس های خود با محمد جواد لاریجانی معاون رییس قوه قضاییه که در جریان کنفرانسی در سال 2008 در مالزی گرفته شده است را منتشر کرده است .

لابی اسراییلی در آمریکا و برخی رسانه های وابسته به محافظه کاران حملات خود را علیه امام جماعت مرکز اسلامی نزدیک ساختمان مرکز تجارت جهانی سابق که در واقعه 11 سپتامبر فروریخت ، افزایش داده اند .

امام " فیصل عبد الرئوف " امام جماعت و مسئول مرکز فرهنگی اسلامی نزدیک ساختمان فروریخته مرکز تجارت جهانی در نیویورک متهم شده که از حکومت ایران دفاع کرده و اوباما را به عدم حمایت از جنبش اعتراضی داخل ایران ترغیب می کند .

وب سایت ورلد نت دیلی در مطلبی به قلم " آرون کلین " یک روزنامه نگار اسراییلی با متهم کردن امام عبدالرئوف به همکاری و حمایت از حکومت  ایران می نویسد :" امام عبدالرئوف از حکومت مذهبی ایران به شدت پشتیبانی می کند و در جریان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران از اوباما خواسته است تا از دخالت در امور داخلی ایران و حمایت از معترضان خودداری کند . "

در این مطلب ادعا شده که امام عبدالرئوف در وب سایت مرکز اسلامی خود که با عنوان " کوردوبا " ( Cordobainitiative.org ) عکس های خود با محمد جواد لاریجانی معاون رییس قوه قضاییه که در جریان کنفرانسی در سال 2008 در مالزی گرفته شده است را منتشر کرده است .

در این مطلب با انتقاد از حمایت اوباما با بازسازی یک مرکز فرهنگی اسلامی در کنار خرابه های بر جای مانده از حملات 11 سپتامبر ، نسبت به نفوذ حکومت ایران از طریق لابی های این چنینی در درون هیئت حاکمه آمریکا هشدار داده شده است .

این نویسنده اسراییلی می نویسد امام عبدالرئوف هم اکنون به خرج وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس بین المللی در مالزی شرکت کرده است