اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران سفیرش را از بلغارستان را فرامی خواند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ایران سفیرش را از بلغارستان را فرامی خواند

پس از آنکه دولت بلغارستان ایران و حزب‌الله را متهم به اقدام تروریستی علیه توریست‌های اسرائیلی کرد، ایران سفیر خود در صوفیه را فراخواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری «آژانس خبری صوفیه» گزارش داد، «غلامرضا باقری»، سفیر ایران در بلغارستان، صوفیه پایتخت این کشور را ترک خواهد کرد و دولت ایران روابط دیپلماتیک خود با بلغارستان را کاهش خواهد داد.

طبق این گزارش، وزارت کشور بلغارستان پس از انجام تحقیقات خود، عوامل حزب‌الله را عامل انفجار بورگاس عنوان کرده بود که بنا بر ادعای آن، با تحریک جمهوری اسلامی ایران انجام شده بود. همین موضوع موجب شد ایران سفیر خود در صوفیه را فرا بخواند.

بر اساس این خبر، باقری جمعه در کنفرانس خبری اعلام کرده بود، بمب‌گذاری بلغارستان ارتباطی با ایران ندارد. وی افزود:‌ روابط بلغارستان – ایران پیش از این بمب‌گذاری دوستانه بوده است.

اما مقامات اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل جولای 2012 مدعی شدند این حمله تروریستی کار مشترک حزب‌الله و ایران بوده است.

آمریکا و اسرائیل به منظور متقاعد کردن اتحادیه اروپا برای قرار دادن حزب‌الله لبنان در فهرست سازمان‌های تروریستی در تلاشند با مقصر جلوه دادن این حزب، شرایط را برای نیل به هدف خود آماده کنند چراکه اغلب کشورهای اروپایی مخالف این موضوع هستند. در میان اروپایی‌ها انگلیس جزو کشورهایی است که مخالفت چندانی با تروریست نامیدن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان ندارند اما فرانسوی‌ها از مخالفان سرسخت این اقدام هستند زیرا آنها بر این باورند چنین امری می‌تواند به بی‌ثباتی اوضاع لبنان منجر شود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
زمان ظهور فرامی رسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7 كشته در انفجار اتوبوس حامل اسرائیلی‌ها در بلغارستان/ اسراییل ایران را متهم کرد!



7 كشته در انفجار اتوبوس حامل اسرائیلی‌ها در بلغارستان/ اسراییل ایران را متهم کرد!

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مضحك انفجار این اتوبوس را «حمله تروریستی از سوی ایران» خواند!!!

به دنبال انفجار اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی در بلغارستان، هفت تن كشته و 32 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه بلغارستان اعلام كرد که در انفجار یک اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی دست‌کم هفت تن کشته و 32 تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این انفجار روز چهارشنبه در شهر «بروگاس» واقع در نزدیکی دریای سیاه رخ داد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از این انفجار جلسه فوق‌العاده تشکیل داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبكه خبری یورو نیوز، در انفجار این اتوبوس كه در پارکینگ فرودگاه شهر بورگاس، واقع در شرق بلغارستان رخ داد، دو اتوبوس مجاور نیز آتش گرفتند.

در همین حال، رادیو رژیم صهیونیستی از مرگ خاخام یوسف شالوم الیاشیف، از یهودیان تندرو در این انفجار خبر داد.

پس از این حمله، فرودگاه بورگاس بسته و همه پروازها به فرودگاه «وارنا» منتقل شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مضحك انفجار این اتوبوس را «حمله تروریستی از سوی ایران» خواند!!!

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز گزارش داد، قرار است رژیم صهیونیستی یک هیات پزشکی را جهت درمان مجروحان این حادثه به بلغارستان اعزام کند.

در همین حال، خبرگزاری شینهوا گزارش داد، باراك اوباما، رییس‌جمهوری آمریكا كه پیش از این با صدور بیانیه‌ای این «حمله» را محكوم كرده بود، در تماسی تلفنی با نتانیاهو متعهد شد برای به پای میز محاكمه كشاندن عوامل این انفجار به اسرائیل كمك كند.

بر اساس بیانیه كاخ سفید، اوباما در تماس تلفنی خود ضمن محكوم كردن این حمله، با خانواده‌های قربانیان آن ابراز همدردی كرد./ایسنا