اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران روزانه 100 میلیون دلار به جیب می زند






آگهی تبلیغاتی عجیب در آمریکا

 

آگهی تبلیغاتی عجیب در آمریکا : ایران روزانه 100 میلیون دلار به جیب می زند

در بخشی از این آگهی ژنرال بازنشسته " استیون اندرسون " مشاور سابق ژنرال پترائوس در عراق می گوید : نیروهای آمریکایی هم اینک به دلیل نیاز ایالات متحده به سوخت های فسیلی قربانی می شوند .

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا که مواضعی نزدیک به محافظه کاران دارد از پخش یک آکهی تلویزیونی سازمان چپگرای " وت وتس " که خود را صدای آمریکایی های میهن پرست قرن بیست و یکم می خواند ، سر باز زد .

به گزارش عصر ایران و به نقل از وب سایت خبری " پولیتیکو " محور اصلی این آگهی تلویزیونی که با نام " سوخت " به روی آنتن رفته است انتقاد از روند مصرف سوخت های فسیلی در آمریکا و پیوند دادن جنگ های این کشور در عراق و افغانستان به اشتهای سیری ناپذیر آمریکا برای تسلط بر منابع نفتی جهان است .

در بخشی از این آگهی ژنرال بازنشسته " استیون اندرسون " مشاور سابق ژنرال پترائوس در عراق می گوید : نیروهای آمریکایی هم اینک به دلیل نیاز ایالات متحده به سوخت های فسیلی قربانی می شوند .

اما نکته دیگر این آگهی ، مطرح کردن یک ادعای بی سند علیه ایران است . در بخشی از این آگهی این ادعا مطرح می شود که هم اینک ایران به دلیل ساختار ایجاد شده ( از سوی آمریکا ) تنها از محل نقل و انتقال نفت و سوخت در مناطق جنگی آمریکا ( در خاورمیانه ) روزانه مبلغ 100 میلیون دلار به جیب می زند ".

دایان برندی معاون حقوقی و تجاری شبکه فاکس نیوز درباره عدم پخش این آکهی به روزنامه واشنگتن پست آمریکا ، می گوید : ما از همه آگهی دهندگان می خواهیم که درباره ادعاهای مطرح شده در آگهی شان به ما مدارک مستند بدهند و در این آگهی هم ادعایی درباره ایران مطرح شده که ما از سفارش دهندگان آن خواستیم این ادعا را ثابت کنند ولی آنها مدارک و شواهدی برای اثبات این ادعا به ما ارایه نکردند.

گفتنی است که بر اساس ادعای مضحک این آگهی هم اینک ایران باید سالانه حدود 37 میلیارد دلار فقط از محل " ترانسپورت = نقل و انتقال" نفت در منطقه در آمد داشته باشد و هر عقل سلیمی می داند که این رقم ادعایی چقدر مضحک و بی اساس است .

این آگهی هم اینک از شبکه های " سی ان ان " و "ام اس ان بی سی " آمریکا در حال پخش است ..../تحلیل:عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
کسب درآمد روزانه تا 100 دلار!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزار میلیارد دلار درآمد نفتی ایران در 100 سال گذشته



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هزار میلیارد دلار درآمد نفتی ایران در 100 سال گذشته

بررسی‌های یك تحقیق كارشناسی نشان می‌دهد كه درآمد نفت ایران در 100 گذشته معادل بیش از هزار میلیارد دلار بوده است.

تولید نفت ایران بین سال‌های 1290 تا 1390، معادل 68.77 میلیارد بشكه بوده است كه بر این اساس بیش از 1079 میلیارد دلار عاید كشور شده است.

طبق آمار مجموع تولید نفت ایران بین سال‌های 1290 تا 1332 معادل 2.3 میلیارد بشكه بود كه با فروش هر بشكه 23 سنت درآمد 500 میلیون دلاری را طی 40 سال برای كشور در پی داشته است.

در طول 17 سال بعد درآمدهای نفتی ایران 100 درصد افزایش یافت. بین سال‌های 1333 تا 1350، 11.5 میلیارد بشكه نفت خام تولید شد كه با افزایش قیمت نفت به 1.4 دلار برای هر بشكه 14.5 میلیارد دلار برای ایران ارز آوری داشت.

با افزایش قیمت نفت درآمدهای ایران نیز رشد چشمگیری داشت به طوری كه رسیدن نفت به 8.8 دلار، درآمد ایران تنها در هفت سال (1351 تا 1357) را به 116.5 میلیارد دلار رسید. البته افزایش درآمد ارزی كشور تنها ناشی از قیمت نفت نبود بلكه افزایش تولید نفت خام هم در این زمینه تاثیر داشت. به طوری كه در بین سال‌های 1351 تا 1357، 14.2 میلیارد بشكه نفت خام تولید شد.

به این ترتیب از سال 1290 تا 1357 یعنی سال‌های پیش از انقلاب (67 سال) كل درآمد ایران حاصل از نفت حدود 132 میلیارد دلار بوده است.

البته تولید نفت با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی كاهش محسوسی داشت اما به دلیل فروش هر بشكه نفت خام به 25 دلار، این امر باعث نشد كه درآمدهای نفتی كاهش یابد. از سال 1358 تا 1368 در مجموع 9.7 میلیارد بشكه نفت خام برداشت شد كه 150 میلیارد دلار برای كشور ارز آوری داشت.

در طول 10 سال بعد اگر چه تولید نفت خام از 9.7 میلیارد به 13.9 میلیارد رسید اما با سقوط قیمت نفت خام به 16 دلار كاهش درآمدها نفتی را در پی داشت. در بین سال‌های 1368 تا 1378 تنها 150 میلیارد دلار نصیب كشور شد.

درطول پنج سال بعد هر بشكه نفت خام 29 دلار معاوضه شد. در این مدت (1379 تا 1383) هفت میلیارد بشكه نفت خام از ذخایر كشور برداشت شد كه حاصل آن واریز 130 میلیارد دلار به خزانه كشور بود.

بین سال‌های 1384 تا 1390 نیز به لطف افزایش قیمت نفت بیشترین درآمد نفتی برای كشور محقق شد. در این سال‌ها 10.2 میلیارد بشكه با متوسط قیمت 87 دلار به فروش رفت كه نتیجه آن كسب 511 میلیارد دلار بود./ایسنا