اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران را رها کنید،اسرائیل مهم ترین تهدید امروز دنیا‌است



 

 

رژیم صهیونیستی , کشورهای اروپایی

 

این روزها مسئله حمله به ایران نقل محافل غربی و صهیونیستی شده است، اما بسیاری از کارشناسان با این مسئله شدیدا مخالف هستند، در همین راستا پایگاه خبری اروپای جدید در مقاله ای به قلم دیوید کرونین در این زمینه آورده است: آیا حقیقتا جنگ بر ضد ایران یک مسئله اجتناب ناپذیر است؟ من پاسخ این سوال را نمی دانم، اما عمیقا احساس می کنم که این مسئله از دید آمریکایی ها اجتناب ناپذیر است، چرا که وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است ایران قادر است ظرف یک سال بمب اتمی بسازد. اگرچه این مسئله چیز عجیبی نیست، اما هشدار وی یادآور ادعای تونی بلر در مورد بودن سلاح های کشتار جمعی در عراق بود که گفته بود عراق تنها 45 دقیقه برای به کار گیری سلاح های کشتار جمعی خود نیاز دارد.

وی در ادامه مقاله خود آورده است: یکی از ابعاد ناخوشایند بحث در مورد ایران این است که چگونه مسائل مربوط به این کشور باعث انحراف افکار عمومی از دولت هایی می شود که تلاش می کنند خوی وحشی گری خود را در پس ژست های محترمانه و بشر دوستانه خود پنهان کنند. بدون هیچ تردید و استثنایی این دولت ها که چنین اقدامی انجام می دهند و تلاش می کنند نظر جهانیان را با نظرات خود هماهنگ کنند، حامی اسرائیل هستند. دولتی که با تطهیر نژادی ایجاد شد، با نژادپرستی پیوند اتحاد برقرار کرد و سپس به جنگ افروزی اعتیاد پیدا کرد. حامیان صهیونیسم که یک ایدئولوژی نژادپرستانه است، توانایی این را ندارند که یک تحلیل هدفمند و مناسب از عقاید خود ارائه دهند، با وجود این هنوز هم عده ای هستند که در رسانه ها از این که انگیزه های حامیان صهیونیسم را مورد سوال و تردید قرار دهند و یا اشتباهات فاحش آنان را در بزرگ جلوه دادن خطری که آنان در مورد برنامه هسته ای ایران ادعا می کنند و تلاش برای اقدام بر ضد برنامه های هسته ای ایران را پررنگ کنند، می ترسند. این در حالی است که این افراد در مورد کلاهک های هسته ای اسرائیل سکوت اختیار کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: موشه کانتور رییس کنگره یهودیان اروپا بیانیه مضحک و خنده داری را در دسامبر سال گذشته منتشر کرد. در این بیانیه به گزارش های بدون منبعی اشاره شده بود که در آن ها گفته شده بود ایران احتمالا در صورت حمله آمریکا به تاسیسات هسته ای اش به آلمان حمله خواهد کرد. وی در ادامه اضافه کرده بود که حتی اگر این گزارش صحت نداشته باشد، ما از این بابت اطمینان داریم که ایران بسیاری از کشورهای اروپایی را دشمن خود می داند.

کرونین در بخش دیگری از مقاله خود آورده است: آیا افرادی که با شنیدن این گزارش ها هیاهو به راه می اندازند، می توانند با اطمینان در مورد معتبر بودن این گزارش ها سخن بگویند؟ البته که نه. با وجود این کانتور از این که به رهبران سیاسی با استفاده از لابی های صهیونیسم دسترسی دارد، لذت می برد. وب سایت سازمان متبوع وی مشخص می کند که او چگونه سال های زیادی را به پر کردن گوش سردمداران اروپایی از تهدید بودن ایران سپری کرده است. در عین حال باید بر این نکته تاکید شود که کنگره یهودیان اروپا مظهر تمام یهودیان این قاره نیست اگرچه این سازمان اینگونه وانمود می کند، با این حال یهودیان زیادی در اروپا هستند که با این سازمان مخالفت می کنند.

وی در ادامه مقاله خود می نویسد: امانوئل اوتولنگی یکی از اعضای این گروه است که خود را کارشناس مسائل ایران می داند. وی پیش از این مدیر کمیته یهودیان آمریکا بوده است و اکنون برای موسسه دفاع از دمکراسی که یک سازمان زیر نظر ریچارد پرل، رهبر و عامل اصلی بروز جنگ بر ضد عراق بوده است، کار می کند. اوتولنگی در یکی از مقاله های اخیر خود این سوال را مطرح کرده است که آیا نیروی هوایی اسرائیل آماده اجرای شجاعانه ترین و متهورانه ترین حمله خود در طول تاریخ است؟ وی در ادامه مقاله خود به این نتیجه رسیده است که جامعه جهانی تا بهار برای متوقف کردن ایران فرصت دارد. پس از آن ممکن است اسرائیل به تنهایی وارد عمل شود.

در بخش دیگری از این مقاله می خوانیم: کارشناسانی که مدعی شده اند انگلیس و آمریکا قصد ایجاد دمکراسی را در ایران دارند و در این زمینه تلاش می کنند تا دمکراسی را به مردم ایران تقدیم کنند، این مسئله را فراموش کرده اند که همین انگلیس و آمریکا بودند که با ایجاد کودتا در ایران در سال 1953، دولت محمد مصدق نخست وزیر منتخب مردم ایران را سرنگون کردند. تنها به خاطر این که وی دست انگلیسی ها را از نفت ایران کوتاه کرد.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: در دسامبر سال گذشته بود که جرج اوزبورن رییس خزانه داری انگلیس در مصاحبه ای با یک پایگاه خبری مدعی شد اسرائیل حق دارد ایران را به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدها بر ضد صلح و زندگی بشری معرفی کند. اوزبورن در واقع فکر می کند که اسرائیل حق دارد ایران را بزرگترین تهدید بداند. اما بهتر است وی کمی به مسائل جهانی بیشتر بیندیشد. ایران هیچ سرزمینی را اشغال نکرده است، اما اسرائیل کرانه باختری و غزه را اشغال کرده است. تنها جنگ ایران جنگ این کشور با عراق بود که در آن هم موضع دفاعی داشت. اما اسرائیل در همین چند سال اخیر چندین بار به غزه حمله کرده است. ایران پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کرده است، اما اسرائیل همچنان عضو این پیمان نیست.

کرونین در پایان مقاله خود می نویسد: آرزوی من در سال 2012 این است که رهبران کشورهای اروپایی اعتقاد خود را در مورد ایران تغییر دهند و به این نتیجه برسند که هم اکنون در دنیا تهدیدی بسیار بزگتر و مهم تر بر ضد صلح جهانی وجود دارد. نام این تهدید اسرائیل است.../شفاف


ویدیو مرتبط :
کلیپ بسیار زیبای مشت های پولادین(سخنرانی رهبر در جواب تهدید اسرائیل برای حمله به ایران!)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: ایران از پشت ماسک خنده دنیا را تهدید می کند



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,توافق ایران و گروه 1+5

 

اخبار سیاست خارجی - لیبرمن : ایران از پشت ماسک خنده دنیا را تهدید می کند

وی مدعی شد: تنها تغییری که در ایران (پس از استقرار دولت جدید) به وجود آمده این است که آنها همچنان صلح جهانی را از پشت یک نقاب خندان تهدید می کنند.

 آویگدور لیبرمن وزیر خارجه تندرو رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران حکومتی است که جهان را تهدید می کند!

به گزارش نواندیش به نقل از خبرگزاری "اروتس شوا" لیبرمن در آستانه سفر به فرانسه این مطالب را در واکنش به آزمایش های اخیر موشکی در ایران بیان کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران بر خلاف خنده های دیپلماتیک روحانی به جهان حکومتی جنگ طلب است.

این مقام صهیوینستی که از توافق اخیر ایران و گروه 1+5 به شدت عصبانی است در ادامه آزمایش موشکی اخیر را موید ادعای خود دانست و گفت:این آزمایش موشکی نشان داد ماهیت حکومت ایران هیچ تغییری نکرده است و این حکومت همچنان یک دولت جنگ طلب است!

وی مدعی شد: تنها تغییری که در ایران (پس از استقرار دولت جدید) به وجود آمده این است که آنها همچنان صلح جهانی را از پشت یک نقاب خندان تهدید می کنند.

ادعای این مقام رژیم صهیونیستی در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است استراتژی نظامی اش مبتنی بر بازدارندگی است و قصد و نیت به حمله یا تهدید هیچ کشوری را ندارد.

اخبار سیاست خارجی - نواندیش