اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران در حال تولید موشکی از روی موشک های هدایت لیزری روسیه است...



ایران در حال تولید موشکی از روی موشک های هدایت لیزری روسیه است/مسکو: ما به تهران چنین تکنولوژی نداده ایم، سوریه یا حزب الله داده اند

به گفنه ی تحلیلگران دفاعی، ایران در حال تولید موشک های هدایت لیزری ضد تانک است که از روی موشک های کورنت روسیه ساخته شده است.

بیزنس ویک نوشت: به گفنه ی تحلیلگران دفاعی، ایران در حال تولید موشک های هدایت لیزری ضد تانک است که از روی موشک های کورنت روسیه ساخته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، ایگور کورچنکو، مدیر مرکز تحلیل تجارت اسلحه در مسکو و رئیس شورای مشورتی وزارت دفاع روسیه گفت: ایرانی ها ممکن است که این موشک را از منابعی از جمله حزب الله بدست اورده و سپس طراحی ان را کپی کرده اند.

وی مدعی شد: سوریه و جنبش حماس در میان منابع احتمالی برای فراهم کردن این تکنولوژی هستند.

به گفته ی کارخانه ی تولید کننده ی کورنت، این موشک روسی می توانند اهدافی با مسافت 5.5 کیلومتر را مورد هدف قرار دهد.

حزب الله در سال 2006 اعلام کرد که توانسته است تا دو تانک مرکاوا اسرائیل را با موشک های کورنت ساخت روسیه منهدم کند.

کورچنکو افزود: روسیه به ایران تکنولوژی ساخت کورنت را نداده است.

گیبسون تحلیلگر گر دفاعی گفت: احتمال دارد که کشوری در منطقه کورنت روسیه را به ایران داده باشذ. حزب الله، سوریه یا حماس گروه های احتمالی هستند.

کورچنکو گفت: سوریه در زمان خرید کورنت متعهد شده بود که موشک کورنت را به کشور ندهد.

به گفته ای او، با انتقال این موشک به ایران، مهندسان این کشور به سرعت با انجام مهندسی معکوس از روی آن موشکی جدید ساخته اند./انتخاب


ویدیو مرتبط :
خط تولید موشک هدایت لیزری کرنت در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشخصات «عماد» که در بازدید شهر موشکی سپاه دیده شد/ اولین موشک قابل هدایت ایران تا لحظه اصابت



در بازدید امروز(سه‌شنبه) رئیس مجلس شورای اسلامی از یک شهر دیگر موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،بخشی از موشک‌های بالستیک عماد به نمایش درآمدند. این موشک اما چه مشخصاتی دارد که نظر رسانه‌های جهان را جلب کرده است؟

در تصاویر منتشر شده از بازدید علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در میان موشك‌های مختلف دیده شدن «عماد» نظر رسانه‌های خارجی را جلب كرده است. فارس گزارش داده كه رئیس مجلس از خط تولید موشك‌های بالستیك هم دیدار داشته است. دیده شدن تصاویر بخشی از انبوه موشك‌های عماد اما با باعث جلب توجه رسانه‌های عربی و غربی شده است.


«عماد» نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است که می‌تواند اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

درباره این موشك به خاطر ماهیت امنیتی آن اطلاعات و جزئیات زیادی در دسترس نیست. سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اما برد موشک عماد که به تازگی آزمایش شد را ۱۷۰۰ کیلومتر اعلام کرده است. برخی منابع اما برد این موشك را تا 2 هزار و 500 كیلومتر هم تخمین زده‌اند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

بر اساس تصاویری كه منتشر شده تخمین زده شده كه این موشك با سوخت مایع قابلیت حمل كلاهكی به وزن 750 كیلوگرم دارد. به گزارش المانیتور،دیدن دقیق كلاهك‌های این موشك بالچه‌هایی را نشان می‌دهد كه برای افزایش دقت این موشك در نظر گرفته شده‌اند. گفته می‌شود عماد قادر است اهداف خود را با دقت 500 متر مورد اصابت قرار دهد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

موشک بالستیک عماد كه قابلیت حمل كلاهك هسته‌ای دارد، بعد از موشک سوخت جامد و دو مرحله‌ای «سجیل» و موشک سوخت مایع «قدر» که هرکدام ۲هزار کیلومتر برد دارند، دوربردترین موشک زمین به زمین ایران است.


سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در زمان آزمایش این موشك اعلام كرد كه عماد نمونه پیشرفته موشك قدر به حساب می‌آید. سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع ایران «عماد» را «اولین» موشک ایرانی توصیف کرده که تا لحظه اصابت به هدف قابل هدایت و کنترل است و اهداف را با دقت بالایی منهدم می‌کند. کارشناسان خارجی ساخت این موشک را «پیشرفتی چشمگیر» در افزایش دقت موشک شهاب ۳ ارزیابی کرده‌اند. سایت المانیتور در گزارشی درباره موشك یك مرحله‌ای عماد به كلاهك جنگی آئرودینامیك «عماد» اشاره كرده و آن یك پیشرفت بزرگ نسبت به شهاب-3 خوانده است. المانیتور در گزارش خود اعلام كرده كه در صورت امكان نداشتن به كارگیری ماهواره‌های نظامی ایران می‌تواند برای مسافت‌های طولانی از هدایت رادیوئی با استفاده از پهپادها استفاده كند.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین