اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران به دنبال ترور دو مقام سعودی و چندین مقام امریکایی و اسرائیلی بوده است



ادعای واشنگتن پست:

ایران به دنبال ترور دو مقام سعودی و چندین مقام امریکایی و اسرائیلی بوده است

در گزارش این روزنامه امریکایی آمده است: عاملان ایران در تلاش برای ترور دیپلمات های خارجی در طول 13 ماه بوده اند. هدف آنها دو مقام سعودی، 6 مقام اسرائیلی و چندین مقام امریکایی بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : واشنگتن پست نوشت: ایران و حزب الله در صدد ترور مقامات غربی و سعودی در هفت کشور بوده اند.

در ادامه گزارش این روزنامه امریکایی آمده است: عاملان ایران در تلاش برای ترور دیپلمات های خارجی در طول 13 ماه بوده اند. هدف آنها دو مقام سعودی، 6 مقام اسرائیلی و چندین مقام امریکایی بوده است.

واشنگتن پست در ادامه نوشت:زمانی که ایران تصمیم به توافق برای ادامه مذاکرات با غرب گرفت، طرح ترور به طور ناگهانی در اوایل فصل بهار متوقف شد.

یک دیپلمات غربی در این خصوص گفت: در استانه مذاکرات، ایران قصد آرام کردن فضا را داشته است ولی اگر مذاکرات موفقیت امیز نباشد، وضعیت اینده مشخص است.

واشنگتن پست نوشت: طرح ایران زمانی لو رفت که یک سرویس اطلاعاتی خارجی پیغام های الکترونیکی (که برنامه انتقال سلاح و مواد منفجره از ایران به اذربایجان را توضیح می داد) را کشف کرد./انتخاب


ویدیو مرتبط :
فیلم / یک گفتار: آقای قالیباف نه میز نه مقام؛ مقام بی مقام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف مقام اسرائیلی: هدف تحریم های جدید ،‌ تحریک مردم ایران به شورش است!



 

 

برنامه هسته ای , اسراییل

 

معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به طراحی غرب و اسرائیل برای ناامن سازی فضای داخلی ایران اعتراف کرد.

دنی آیالون در اظهاراتی با ادعای اینكه حكومت ایران از احتمال تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه این كشور نگران است مدعی شد كه همزمان سقوط حكومت بشار اسد در دمشق ضربه ای بزرگ بر جمهوری اسلامی ایران وارد خواهد آورد.

آیالون با ابراز امیدواری نسبت به اینكه تحریم های نفتی و بانكی اخیر غرب علیه ایران سبب ایجاد موج جدیدی از ناآرامی ها در ایران شود ، افزود كه از نظر او می توان با تكیه بر تحریم های شدید از برخورد نظامی با ایران اجتناب كرد.

وی مدعی شد :‌" می توان (برنامه هسته ای) ایران را از طریق انزوای سیاسی ، مشروعیت زدایی از رژیم و اعمال تحریم های فلج كننده متوقف كرد ."

آیالون در ادامه مدعی شد كه این گام های تحریمی می تواند مقامات ایران را به بازنگری در رفتارشان وادارد چرا كه حاكمان ایران در زمینه دوام و بقای حكومتشان قطعا محاسبه گر خواهند بود.

معاون وزیر خارجه اسراییل در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود نتیجه ممكن دیگر از تشدید تحریم ها علیه ایران را آغاز موج دیگری از ناآرامی و آشوب در این كشور دانسته و افزود: اگر مردم ایران احساس كنند حمایت همه جانبه غرب را دارند ممكن است بار دیگر همانند تابستان سال 2009 و همان گونه كه در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری به خیابان آمدند ، علیه حكومت بشورند!

آیالون در ادامه مدعی شد كه تحریم نفتی ایران ریسك چندانی در قیمت های جهانی نفت نخواهد داشت چرا كه از نظر او كشورهایی هستند كه می توانند با افزایش تولید نفت كمبود عرضه ایران در بازار را جبران كنند.

گفتنی است آیالون یكی از افراطی ترین مقامات رژیم اسراییل است كه سال گذشته نحوه رفتار او با سفیر تركیه در تل آویو بحرانی سیاسی و دیپلماتیك را در روابط تركیه و اسراییل ایجاد كرد .

آیالون در احضار سفیر آنكارا به وزارت خارجه اسراییل در اعتراض به پخش سریالی ضد اسراییلی در تلویزیون دولتی تركیه با عدم رعایت تشریفات كنسولی و دیپلماتیك صندلی سفیر تركیه را در موضعی پایین تر از خود قرار داده بود و در همان جا و در حضور سفیر تركیه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام كرده بود كه عمدا این كار را كرده است تا سفیر تركیه را تحقیر كند.../عصرایران