اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران؛ رتبه اول مصرف تریاک در دنیا



ایران؛ رتبه اول مصرف تریاک در دنیا

مدیرکل حوزه ریاست پزشکی قانونی کشور گفت: اکنون بحران کشور، مصرف تریاک، هروئین و شیشه است.

به گزارش ایسنا، قدیرزاده در همایش «آشنایی با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، علائم و عوارض جسمی و روانی و راه‌های تشخیص آزمایشگاهی» افزود: از زمان صفویه تاکنون ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده تریاک بوده است. این در حالی است که در دنیا حشیش، بیشترین مصرف را دارد.

وی اظهاركرد: در حال حاضر در دنیا مصرف تریاک دارای رتبه چهارم است، ولی ایران در این زمینه رتبه اول را دارا است.

قدیرزاده، با بیان اینکه روانگردان‌ها منشا مرفین ندارند، ولی مواد مخدر منشا مرفین دارند، تصریح کرد: مواد روانگردان، مواد شیمیایی هستند که روی عملکرد مغز تاثیر گذاشته و باعث علائم اولیه چون سرخوشی، تمرکز حواس، افزایش هوشیاری و افزایش انرژی می‌شود و قشر دانشجو و دبیرستانی، ورزشکاران، کارگران و همچنین بانوان برای لاغری، افرادی هستند که گرایش بیشتری به مصرف روانگردان‌ها نشان می‌‌دهند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
ایران هفتمین مصرف کننده لوازم آرایشی در دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران رتبه اول مصرف تریاک در دنیا


در حال حاضر در دنیا مصرف تریاک دارای رتبه چهارم است ولی ایران در این زمینه رتبه اول را داراست. خبرگزاری ایسنا: مدیرکل حوزه ریاست پزشکی قانونی کشور گفت: اکنون بحران کشور ایران مصرف تریاک، هروئین و شیشه است.

قدیرزاده در همایش "آشنایی با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، علایم و عوارض جسمی و روانی و راه‌های تشخیص آزمایشگاهی" افزود: از زمان صفویه تاکنون ایران بزرگترین مصرف کننده تریاک بوده است این در حالی است که در دنیا حشیش، بیشترین مصرف را دارد.

وی اظهاركرد: در حال حاضر در دنیا مصرف تریاک دارای رتبه چهارم است ولی ایران در این زمینه رتبه اول را داراست.

به گفته وی، در دنیا 90 میلیون نفر معتاد، مصرف کننده حشیش و 22 میلیون نفر نیز مصرف کننده تریاک هستند.

قدیرزاده، با بیان اینکه روانگردان ها منشا مرفین ندارند ولی مواد مخدر منشا مرفین دارند. تصریح کرد: مواد روانگردان، مواد شیمیایی هستند که روی عملکرد مغز تاثیر گذاشته و باعث علایم اولیه چون سرخوشی، تمرکز حواس، افزایش هوشیاری و افزایش انرژی می شود و قشر دانشجو و دبیرستانی، ورزشکاران، کارگران و همچنین بانوان برای لاغری، افرادی هستند که گرایش بیشتری به مصرف روانگردان نشان می‌‌دهند.

وی با اشاره به افزایش مصرف شیشه در کشور از سال 84 به بعد، تصریح کرد: در چند دهه اخیر در دنیا این دسته از ترکیبات مورد استفاده قرار گرفته و در کشور ایران نیز طی چند سال اخیر، مصرف شیشه و آمفامتامین ها زیاد شده است.

قدیرزاده با بیان اینکه این مواد به صورت قاچاق وارد کشور می شوند، اظهاركرد: در گذشته، جنوب شرقی آسیا محل توزیع و تولید این مواد بوده اما اکنون در همه جا گسترش یافته است.

به گفته وی، هزینه تولید یک کیلو شیشه در کشور حدود 5 میلیون تومان است که در کارگاه های زیر زمینی تولید می شود.

قدیرزاده با بیان اینکه میزان کشفیات نیروی انتظامی در سال 88 به اوج خود رسید، تصریح کرد: هر اندازه مصرف شیشه در کشور زیاد شود،جرایم کشوری نیز افزایش می یابد.

وی ادامه داد: بیماری‌های روانی در اثر مصرف شیشه بسیار زیاد است به طوری که 70 درصد بیماران اورژانس‌های بیمارستان‌های روانی را مصرف کنندگان شیشیه به خود اختصاص داده‌اند.

قدیرزاده اظهاركرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به توریست پذیر بودن باید بر مصرف شیشه در استان نه تنها حساسیت داشته باشد بلکه با ایجاد آگاهی از این معضل در این استان جلوگیری شود.