اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایده یک ایرانی برای طراحی «لافایت»


معمار سرشناس و استاد دانشگاه هاروارد ایده پیشنهادی خود را برای رقابت طراحی ساختمان جدید گالری مد ˝لافایت˝ شانزه لیزه ارائه كرد.

هنر آنلاین:  معمار سرشناس و استاد دانشگاه هاروارد ایده پیشنهادی خود را برای رقابت طراحی ساختمان جدید گالری مد ˝لافایت˝ شانزه لیزه ارائه كرد.

 ایده خانم فرشید موسوی برای پروژه "دس شانزه لیزه" یک پیشنهاد رقابتی برای طراحی شخصیت جدید فروشگاه چهار طبقه "لافایت" در خیابان شانزه لیزه است.

معمار سرشناس ایرانی و طراحی گالری مد ˝لافایت˝ شانزه لیزه

این بنا شامل یک دهلیز مرکزی با گنبد شیشه ای،ستون هایی پوشیده از سنگ مرمر و یک پله بزرگ برای برقراری ارتباط با طبقه اول است. در طراحی موسوی طبقه همکف ساختمان نسبت به زیرزمین و طبقات دیگر کوچکتر و مکانی مناسبی برای خرده فروشی شده است.

یکی از چالش های طراحی این فروشگاه ایجاد حس تدوام و یکپارچگی بین زیر زمین و طبقات بالا و همچنین ارتباط بین ویژگی تاریخی موجود و جدید آن است. فرشید موسوی با طرح جدید خود می خواهد جان تازه ای در فضای منفعل فروشگاه ایجاد کند.

فرشید موسوی كه سمت استادی بخش معماری دانشگاه هاروارد، همچنین دانشگاه های GCD، کالج لندن، داندی و مدرسه معماری بارتلت برعهده دارد، پیش از تاسیس دفتر معماری خارجی همراه با آلخاندرو زارا یولو در سال 1992 در لندن، مسوولیت طراحی ساختمان رنزوپیانو در جنوا و اداره دفتر معماری کلان شهر روتردام را نیز بر عهده داشته است.

معمار سرشناس ایرانی و طراحی گالری مد ˝لافایت˝ شانزه لیزه

همچنین خانم موسوی به مدت 8 سال در اتحادیه معماری لندن مشغول به تدریس بوده و در این مدت ریاست موسسه معماری فرهنگستان هنرهای زیبا در وین را نیز بر عهده داشته است.

دفتر طراحی او تا كنون پروژه های بین المللی زیادی در نقاط مختلف جهان اجرا کرده است که اکثر آنها نامزد کسب جایزه های بین المللی در طراحی بوده اند. از جمله این طراح ها می توان به گذرگاه دریایی یوکوهاما در ژاپن، پارک بزرگ بارسلونا همراه با تالارهای کنفرانس محوطه سرباز، هتل بلومون در گروننیگن هلند، ساختمان پلیس بزرگ بارسلونا همراه با تالارهای کنفراس محوطه سرباز، هتل بلومون در گروننیگن هلند، ساختمان پلیس در لاویلا یویاسا اسپانیا و غرفه نمایشگاه صادرات بین المللی اسپانیا اشاره کرد.

فرشید موسوی در نوامبر 2005 به عنوان مسوول کمیته برگزارکننده اعطای جوایز معماری "آقاخان" برگزیده شد.


ویدیو مرتبط :
ایده های طراحی منزل با سنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی


امروزه با زندگی کردن در فضای خانه های آپارتمانی فاصله ما از طبیعت بسیار زیاد شده و دیگر خبری از حیاط منزل به سبک خانه های سنتی ایرانی نیست.





وب سایت چیدانه:

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی

 امروزه با زندگی کردن در فضای خانه های آپارتمانی فاصله ما از طبیعت بسیار زیاد شده و دیگر خبری از حیاط منزل به سبک خانه های سنتی ایرانی نیست. فضاهایی که می توانند ارتباط ما را با نور طبیعی از طریق سقف برقرار کند، پاسیوها هستند. حیاط های اندرونی و حیاط کوچک گودال باغچه های خانه هایی ایرانی شباهت های زیادی به نقش پاسیو های امروزی در ساختمان داشته اند.

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی

اگر در طبقه همکف و یا اول آپارتمان زندگی می کنید و به کف پاسیو دسترسی دارید، فکر نمی کنید که ایده خوبی باشد تا دستی به سر رویش بکشید و حال و هوای حیاط خانه ایرانی را در آن به وجود بیاورد؟! به چنین ایده ای علاقه مند هستید؟! این مطلب از چیدانه را از دست ندهید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


۱۰ ایده گرم و دلچسب برای استقبال از پاییز

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی

ترفندهای دکوراسیون: بالاخره آخرین روز از تابستان هم از راه رسید و از فردا رسما پاییز با آن همه رنگ های گرم و زیبا مهمان خانه های ما است. پس چه خوب است قبل از رسیدن مهمان مقدمات استقبال از او را فراهم کنیم، خود و خانه های مان را برای یک پذیرایی شگفت انگیز از این مهمان زببا آماده کنیم، در این مطلب می خواهیم به زیبایی دکوراسیون پاییزی در گوشه‌ و کنار خانه بپردازیم و ببینیم که چگونه می توانیم در فصل پاییز کیفمان را حسابی کوک کنیم و یاد بگیریم که چگونه از المان های این فصل زیبای هزار رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هایمان استفاده کنیم. پس با چیدانه همراه باشید و این مطلب دلچسب را از دست ندهید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


جاروی مرکزی جایگزینی راحت و بی صدا برای جاروبرقی

تأسیسات: تمیز کردن خانه شاید ایده ی خوبی برای یک فعالیت سرگرم کننده نباشد. یکی از کارهایی که شاید شما را خسته کند، جارو کردن منزل است. در حالی که کشیدن جاروبرقی شاید هرگز جذاب نباشد، راهی وجود دارد که این کار را آسان تر می کند. بیشتر ما با دستگاه های جارو برقی متحرک معمولی کار جارو کردن را انجام می دهیم، اما آیا تا به حال به نصب سیستم جاروی مرکزی در منزل تان فکر کرده اید؟ این جارو ها روز به روز رایج تر می شوند و بر اساس گفته ی متخصصان هزینه ی نصب سیستم جاروی مرکزی از بهترین مدل جارو برقی متحرک کمتر است. ضمنا این نوع جارو به ارزش مالی خانه ی شما می افزاید.

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی

در این مطلب شما خواهید آموخت که جاروی مرکزی چیست، با انواع سیستم های آن آشنا می شوید، مزایای جاروی مرکزی نسبت به جاروهای قابل حمل را در می یابید و می فهمید که چگونه یک سیستم جاروی مرکزی مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید. با چیدانه همراه باشید...

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


تفکیک آسان زباله های خانگی با اکسسوری های داخل کابینت

تجهیزات اشپزخانه: سطل های زباله یکی از مهم ترین عناصر اشپزخانه هستند که باید در انتخاب نوع و جنس آن ها و هم چنین محل قرار گیری ان در آشپزخانه دقت کرد، چرا که این سطل ها محل مناسبی برای رشد و نمو باکتری ها هستند، پس باید آن ها را جوری مکان نمایی و جا گذاری کرد که کمترین تماس با با فضای آشپزخانه داشته باشند، حدالمقدور باید آن ها را در داخل کابینت ها جا گذاری کرد یا برای آن ها درب های با چفت و بست مناسب در نظر گرفت.

ایده هایی برای طراحی پاسیو به سبک ایرانی

بهتر است در آشپزخانه ها دو سطل اشغال موجود باشد تا بتوان تفکیک زباله ها را بدون دردسر انجام داد. اگر نمی دانید که این کار را چگونه انجام دهید، با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با هم نگاهی بیاندازیم به این سطل آشغال های خلاقانه.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...