اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایجادبیش ازیک میلیون شغل تاپایان سال جاری



 

 

ایجادبیش ازیک میلیون شغل تاپایان سال جاری

 

بیش از یک میلیون شغل تا پایان سال جاری در کشور ایجاد می‌شود

 

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی گفت: بر اساس تعهدی که استانداران تمام استان ها دارند، در مجموع دست‌کم یک میلیون و ۴۵ هزار شغل تا پایان سال جاری با مساعدت دستگاه‌های اجرایی در کشور ایجاد می شود.

"حمید حاجی عبدالوهاب" در جریان سومین سفر هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری در نشستی با خبرنگاران استان افزود: تمام تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و سهم هر شهرستان نیز مشخص شده است. وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از بنگاه‌های زودبازده در زمان حاضر در سطح کشور فعال هستند، اظهار داشت: از سوی وزارت کار و امور اجتماعی به استان ها ابلاغ شده تا مسوولان ذیربط با بررسی همه جانبه، تمام بنگاه‌های در معرض آسیب را که برای ادامه فعالیت نیازمند اعتبارات هستند، را شناسایی و معرفی کنند . عبدالوهاب ادامه داد: یکی از سیاست های دولت برای تامین کسری اعتبارات این بنگاه‌ها، افزایش سرمایه در گردش از طریق تسهیلات بانکی برای توسعه فعالیت های اقتصادی است.

وی گفت: بنگاه‌های زودبازده از جمله مراکز اقتصادی هستند که در سراسر دنیا در پنج سال نخست فعالیت دوره آسیب پذیری را پشت سر می‌گذارند و بعد از آن سیری رو به رشد خواهند داشت. معاون وزیر کار و امور اجتماعی، اجرای طرح‌های خاص حمایتی از افراد نخبه، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، اعطای وام ارزان قیمت و کاهش تشریفات گرفتن وثیقه از متقاضیان را از جمله اولویت‌های برنامه‌های دولت برای ایجاد فرصت‌های شغلی دانست...../تحلیل:وزارت کار و امور اجتماعی



ویدیو مرتبط :
عکس العمل سگی که بعد ازیک سال صاحبش رو برای اولین بار میبینه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاه‌ها تا پایان سال جاری كسری ندارند





 

دانشگاه‌ها تا پایان سال جاری كسری بودجه جدی ندارند

 

 

رئیس كمیسیون آموزش مجلس گفت: دانشگاه‌های كشور تا پایان سال جاری كسر بودجه جدی ندارند. علی عباسپور تهرانی‌فرد رئیس كمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس افزود: كسر بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری ۲۵۶ میلیارد تومان بود كه مقداری از این میزان در اصلاح بودجه ۸۸ پرداخت شده است.


وی گفت: بین كسر بودجه اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها و كسر بودجه بررسی شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تفاوت وجود دارد.


رئیس كمیسیون آموزش مجلس اظهار كرد: دانشگاه‌ها برای به پایان رساندن سال دچار كسر بودجه جدی نیستند و اگر كسری وجود داشته باشد بیشتر در بخش طرح‌ها عمرانی است.