اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اگر روزولت زنده بود حتماً به ایران حمله می کرد



 

 

 

 

درخواست اوباما ازایران برای آزادی سه آمریکایی

 

رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا :

اگر روزولت زنده بود حتماً به ایران حمله می کرد

ایالات متحده آمریکا نطق مهم جورج بوش ( در ژانویه 2002) درباره محور شرارت را فراموش کرد و پس از حمله به عراق ( در سال 2003 ) فرصت حمله به ایران و کره شمالی را از دست داد .

نیوت گینگریچ رییس سابق جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی با انتقاد از سیاست های دولت آمریکا در قبال ایران و کره شمالی خواستار برخورد قاطع تر واشنگتن با تهدیدات ناشی از ایران و کره شمالی شد .

به گزارش عصر ایران این نماینده جمهوریخواه کنگره طی اظهاراتی در موسسه محافظه کار " امریکن اینترپرایز " با یادآوری اینکه جورج بوش "ایران ، عراق و کره شمالی" را جزء "محور شرارت" قرار داده بود ، از بی توجهی به تهدیدهای ناشی از ایران و کره شمالی بر امنیت آمریکا انتقاد کرد .

وی گفت : " ایالات متحده آمریکا نطق مهم جورج بوش ( در ژانویه 2002) درباره محور شرارت را فراموش کرد و پس از حمله به عراق ( در سال 2003 ) فرصت حمله به ایران و کره شمالی را از دست داد .

این جمهوریخواه دو آتشه در ادامه افزود : " اگر هری ترومن ( رییس جمهور وقت آمریکا که دستور حمله اتمی به ژاپن را صادر کرد ) آن گونه عمل  نمی کرد شاید امروز جهان زیر سیطره کمونیست بود ، اگر فرانکلین روزولت در سال 1941 جسارت وارد کردن آمریکا به جنگ جهانی دوم را نداشت شاید ژاپن و آلمان در ان جنگ پیروز می شدند و اگر آبراهام لینکلن ( رییس جمهور آمریکا در زمان جنگ های شمال و جنوب 1850 تا 1860) آن گونه عمل نمی کرد شاید امروز ما به جای ایالات متحده آمریکا دو یا چند کشور مجزا بودیم ".

وی در ادامه خواستار برخورد جدی تر و قاطع تر با ایران و کره شمالی شد .

گینگریچ پیش از این نیز به احداث یک مرکز فرهنگی اسلامی در خرابه های بر جای مانده از برج های دو قلوی نیویورک به شدت انتقاد کرده بود .

وی گسترش اسلام رادیکال را بزرگ ترین تهدید برای جامعه آمریکا می داند و اخیرا طی مصاحبه ای با وب سایت " نیوز مکس " گفته است : " اسلامگرایان رادیکال مردمانی هستند که می خواهند افکار و عقاید خود را به دیگران تحمیل کنند و قوانین قرون وسطایی را در آمریکا حاکم کنند . در این صورت آنچه که ما امروز به عنوان آمریکا می شناسیمش ، به خط پایان خود خواهد رسید "....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
خیلی تاسف بار.ورود چرچیل استالین روزولت بدون اجازه به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران موجودات زنده را به فضا فرستاد



 

ایران موجودات زنده را به فضا فرستاد

 

 

ایران نخستین كپسول زیستی را به همراه موجودات زنده به فضا پرتاب كرد و آن‌ها را به زمین بازگرداند.

 


اولین موجودات زنده از ایران در قالب كپسول زیست‌محیطی و توسط كاوشگر ۳ در سال ۸۸ به فضا پرتاب شدند و به زمین بازگشتند.

 


همراه این كپسول زیستی، موش، لاك‌پشت، كرم‌ خاكی و سلول‌های مختلف به فضا رفتند.

 


كاوشگر ۳ از زیرسامانه‌های سازه، محفظه زیستی تغذیه و ارسال داده‌‌های تله متری، تصویربرداری و ارسال همزمان، رایانه پرواز، سنجش محیطی تشكیل شده است.

 


تله متری فعالیت‌ها و عملكرد كاوشگر در فرایند پرتاب و ارسال تصاویر همزمان به ایستگاه زمینی متحرك،‌ كنترل رایانه پرواز در این فرایند ،‌كنترل عملیات فرامین و جدایش،‌ نمایش كپسول زیستی و موجودات زنده درون آن به صورت بهنگام،‌دستیابی به مجموعه امكانات آزمایشگاهی برای داده‌برداری از فضای خارج از جو از دیگر دستاوردهای پرتاب كاوشگر ۳ است.

 


این اقدام به منظور بررسی وضعیت موجودات زنده در فضا با همكاری وزارت دفاع و وزارت علوم و پژوهشگاه هوا فضا و در ادامه پرتاب كاوشگرهای یك و ۲ انجام شده است.

 


هم اكنون این كپسول به زمین بازگشته. مطالعات روی این موجودات زنده آغاز شده است و نتایج این تحقیقات در آینده اعلام خواهد شد.

 


تمام بخش‌های مختلف راكت كاوش ۲ كه از طراحی، ساخت و مونتاژ توسط محققان و متخصصان ایرانی انجام شده است و این نتیجه تلاش ۳۰ ساله همه ایرانی‌ها در مراكز دانشگاهی و صنعتی است.

 


برای پرتاب این راكت از دانش بومی استفاده شده است. بر روی این راكت دوربینی برای نظارت عملكرد نصب شده بود تا بتوان باز شدن چتر و جدا شدن این راكت را كنترل كرد.

 


كاوشگر ۲ بعد از پرتاب از فضا عكس تهیه كرده كه این اولین عكس پروژه ایرانی از فضا بود.