اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اگر خاتمی بیاید سه بر صفر برنده ایم/ قدرت رای آوردن خاتمی بیش از هاشمی است



رای آوردن خاتمی,خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری92

قدرت رای آوردن خاتمی بیش از هاشمی است اما ...

زیباکلام: اگر خاتمی بیاید، ما اصلاح‌طلبان سه بر صفر برنده‌‌ایم

یك استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات باید تلاش خود را برای حضور گسترده مردم در انتخابات به کار بگیرند.

صادق زیباکلام در جمع خبرنگاران در بوشهر حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت. وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره وضعیت حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات، اظهار داشت: برخی تلاش دارند با تخریب هاشمی، مانع از اقبال عمومی نسبت به وی شوند و جلوی اقبال مردم نسبت به ایشان را بگیرند.

وی ادامه داد: این تخریب‌ها و تلاش‌ها بر ضد هاشمی، با ثبت‌نام وی در انتخابات تشدید خواهد شد و سوال اینجاست که آیا می‌تواند شرایط سال ۸۴ را به‌وجود آورد یا نه؟ در سال ۸۴ همه اصول‌گرایان به صورت متحد در برابر ایشان قرار گرفتند و سعی کردند چهره هاشمی را عنوان کسی که خورده و برده و از چهره‌های اشرافی است جا بیاندازند و در مقابل هم احمدی‌نژاد را به عنوان فردی خادم به مردم و محرومان و فردی ساده‌زیست معرفی کردند.

این استاد علوم سیاسی افزود: البته بعید می‌دانم که در این دوره اصول‌گرایان بتوانند به چنین موفقیتی دست یابند و مردم را به رای علیه هاشمی ترغیب کنند؛ چرا که عملکرد اصول‌گرایان در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی و بین‌الملل ضعیف بوده است. 

اصولگرایان در ماه‌های اخیر تلاش دارند که همه تقصیر‌ها را بر گردن احمدی‌نژاد بیاندازند ولی مردم همه چیز را در احمدی‌نژاد نمی‌بینند و سایر ارکان را نیز مقصر می‌دانند. البته اصلاح‌طلبان نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم شده‌اند و باید با آمدن هاشمی به صورت یکپارچه در مقابل وی قرار بگیرند که بعید است که بتوانند به جمع‌بندی سال ۸۴ دست یابند و بنابراین شانس هاشمی بسیار زیاد است.

وی در ارتباط با حضور هاشمی نیز گفت: هاشمی می‌آید و در مقابل، اصول‌گرایان همه تلاش خود را خواهند کرد و آرایش سیاسی خود را به گونه‌ای خواهند چید و پشت یک کاندیدا قرار می‌گیرند تا از این طریق مانع از موفقیت هاشمی در انتخابات شوند. 

زیباکلام افزود: هر چند برخی از اصلاح‌طلبان از هاشمی استقبال لازم را نخواهند کرد و به او رای نمی‌دهند ولی بدنه اصلاح‌طلبان از ایشان حمایت خواهند کرد و نمی‌گذارند که تجربه تلخ سال ۸۴ تکرار شود. در صورتی که هاشمی وارد صحنه انتخابات شود، سایر کاندیداهای اصلاح‌طلب از جمله عارف و جهانگیری و روحانی و . . . به نفع وی کنار خواهند کشید و این چهره‌ها می‌دانند که اگر حمایت اصلاح‌طلبان نباشد، به موفقیتی دست نخواهند یافت.

زیباکلام در ارتباط با حضور پرتعداد اصول‌گرایان در انتخابات نیز بیان داشت: تعداد بالای اصولگرایان برای گرم‌کردن صحنه و گرم‌کردن تنور انتخابات است.

وی به برخی از تحلیل‌های اصلاح‌طلبان در ارتباط با حضور خاتمی در انتخابات اشاره کرد و گفت: به اعتقاد برخی، خاتمی باید بیاید و رد صلاحیت شود. استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با عملکرد احمدی‌نژاد نیز اظهار داشت: به نظر من در دوران مدیریت احمدی‌نژاد لطمه بسیار زیادی به کشور وارد شد که اینها را در عرصه‌های اقتصادی و بین‌الملل می‌توانیم ببینیم. 

جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل قبل از سال ۸۴ چگونه بود و الان چگونه است؟ احمدی‌نژاد اهل مشورت نیست ولی جسارت و شهامت بالایی دارد.

وی در ارتباط با حضور خاتمی عنوان داشت: اگر اصلاح‌طلبان خاتمی را به عنوان نامزد نهایی خود معرفی کنند مانند یک مسابقه فوتبال را در بازی رفت سه بر صفر پیروز شده‌ایم و در بازی برگشت نیز در خانه خود بازی داریم و پیروزی در این شرایط قطعی خواهد بود.

زیباکلام خاطرنشان ساخت: در مقابل، هاشمی رای منفی بالایی دارد و برای برخی افراد سخت است که به هاشمی رای دهند و اگر خاتمی و قالیباف مقابل هم قرار بگیرند نمی‌توانیم بازی را تمام شده بدانیم.

وی ادامه داد: هر یک از اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات شوند، مشکلات و موانع بسیاری را جلوی پای خود خواهند داشت و مسائلی مانند بدهی‌های دولت، تحریم‌ها و وضعیت یارانه‌ها مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند.

این استاد دانشگاه در ارتباط با وضعیت پرداخت یارانه‌ها، تصریح کرد: هر رئیس جمهوری هدفمندی یارانه‌ها را ادامه دهد، در واقع تیشه به ریشه کشور زده و طرح احمدی‌نژاد برای پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی در واقع بریدن شاخه‌ای است که روی آن قرار داریم.

وی اضافه کرد: اگر رئیس جمهور اصلاح‌طلب انتخاب شود از مرداد سال آینده موانع بسیاری خواهد داشت و خاتمی در این شرایط زود از پای در‌می‌آید و نمی‌تواند بیش از چند ماه دوام بیاورد ولی هاشمی حامیان بسیاری دارد و مقاومت بیشتری خواهد داشت. برای بردن انتخابات خاتمی بهترین گزینه است ولی برای چهار سال ریاست‌جمهوری توان لازم را ندارد و در همان چند ماه اول متوقف خواهد شد.

زیباکلام افزود: هرچند قدرت رای آوردن خاتمی بیش از هاشمی است ولی هاشمی قدرت مانور بیشتر و قدرت مقابله و واندادن بیشتری دارد و کشتی که هاشمی فرمانده آن باشد برای عبور از موانع خیلی قوی‌تر است. وی در ارتباط با رابطه بین هاشمی و مقام معظم رهبری نیز گفت: اختلاف نظرهایی وجود داردو بر سر مسائل اقتصادی و مسائل بین‌الملل اختلافاتی وجود دارد.

هاشمی به این موضوع که باید انقلاب را صادر کنیم و با آمریکا و انگلیس و فرانسه تضاد داریم اعتقاد زیادی ندارد، هاشمی به اقتصاد باز اعتقاد دارد که در بسیاری از کشورها جواب داده و اقتصاد دولتی باید از بین برود و الگوی غربی جایگزین آن شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با میزان مشارکت هواداران اصلاح‌طلبان در انتخابات، اظهار داشت: اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات یک دست نیستند و اقلیت رادیکال اعتقاد دارند که نباید در انتخابات حضور داشته باشند و برخی نیز مانند ما اعتقاد داریم که باید حوادث سال ۸۸ را فراموش کنیم و وارد صحنه شویم و بخشی از حاکمیت در شوراها و مجلس و حتی ریاست جمهوری را در اختیار بگیریم. 

زیباکلام تصریح کرد: باید طرفداران اصلاح‌طلبان را مجاب کنیم که اگر رهبری اصلاح‌طلبان تصمیم به حضور در انتخابات گرفتند، باید حضور گسترده در انتخابات داشته باشیم و رهبری اصلاح‌طلبان باید مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند./بهارنیوز

 

 

 


ویدیو مرتبط :
رای هاشمی-خاتمی-مطهری به روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو فراکسیون اقلیت: از رای دادن خاتمی تعجب کردم/هاشمی بهترین رئیس مجلس ایران بود



فراکسیون اقلیت,رای دادن خاتمی ,اخبار سیاسی,جمشید انصاری,مشاوران خاتمی,آیین​نامه داخلی مجلس ,اخبار

 

عضو فراکسیون اقلیت: از رای دادن خاتمی تعجب کردم/هاشمی بهترین رئیس مجلس ایران بود

احزاب و شخصیت‌ها - جمشید انصاری نماینده 57 ساله زنجان به 55 سوال متفاوت و غیر رسمی خبرآنلاین پاسخ داد.

نسرین وزیری: این عضو فراکسیون خط امام(‌ه)، پس از یک دوره نماینگی مجلس، عطایش را به لقایش بخشید و اگرچه 60 درصد آرای مردم حوزه انتخابیه​اش را در انتخابات مجلس هشتم به خود اختصاص داده بود اما در انتخابات مجلس نهم ثبت نام نکرد.

انصاری که به عنوان یکی از مشاوران خاتمی و موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم شناخته می​​شد، خاتمی را بهترین رئیس​جمهور و هاشمی را بهترین رئیس مجلس ادوار مختلف قوای مجریه و مقننه می​داند. او که می​گوید از پوتین بدش می​آید، اضافه می​کند که از احمدی​نژاد هم خوشش نمی​آید!

 

او که فوق لیسانس مدیریت دارد، در کودکی آرزوی کارآگاه شدن داشته و به سیاست فکر نمی​کرده و اگر سیاستمدار نمی​شده، شغل معلمی را برمی​گزیده است.

نماینده زنجان از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس هشتم بود مه فارغ از گرایش سیاسی​اش تسلط قابل تاملی بر قوانین برنامه و آیین​نامه داخلی مجلس دارد. تذکرات آیین​نامه​ای و اخطارهای قانون اساسی وی معمولا با دقت از سوی رئیس مجلس استماع می​شود و اغلب وارد دانسته می​شود. این از وجوه تمایز انصاری با برخی از دیگر اعضای فراکسیون اصلاح طلبان مجلس به شمار می​رود.  

اگر می​خواهید تفاوت دعوای سیاسی با دست به یقه شدن​های معمولی را بدانید و اینکه آخرین بار چه کسی سر یک نماینده داد زده و در چه تنگناهایی قرار می​گیرد، مشروح این گفت​وگو را بخوانید.

 

سوابق قبل از نمایندگی​تان چه بود؟

من مسئولیت های متعددی داشتم که آخرین آنها استانداری آذربایجان غربی از سال 1380 تا 1384 بود .

روزی که استاندار شدید بیشتر احساس مسئولیت کردید یا روزی که نماینده مجلس شدید؟

به نظرم از نظر میزان احساس مسئولیت فرقی نمی​کرد ولی جنس این دو کار و به تبع آن مسئولیت ناشی از آنها متفاوت بود .

معدل دیپلمتان را به یاد دارید که چند بود؟ معدل لیسانس و فوق لیسانستان چطور؟

معدل دیپلم من 17.34 و معدل لیسانس من 2.89 ( با نظام نمره ای الف ، ب ، ج ، د ، ه  که در شرایط کنونی معادل 14.45 است) و معدل فوق لیسانس من 92 .17 بود.

آخرین موسیقی​ای که گوش دادید چی بود؟ در ماشین خودتان که هستید چی گوش می دهید؟

معمولا موسیقی سنتی ایرانی و یا موسیقی مقامی آذری گوش می کنم و یا هرچیز دیگری که رادیو پخش می کند. آخرین موسیقی که گوش کردم یکی از تصنیف​های قدیمی با صدای استاد شجریان بود .

خداوکیلی تا حالا پشت فرمون با موبایل صحبت نکردین؟

چرا ، خیلی اتفاق افتاده است .

به فصل بررسی لایحه بودجه که می​رسیدید چه حسی پیدا می کردید؟

حس خاصی نداشتم . اینهم یک لایحه بود مثل بقیه لوایح !

آخرین اظهار لطف مردمی​ای که شنیدید کی بود و برعکس؟ از مردم دشنام هم شنیدید؟

من این اواخر که برای دوره نهم داوطلب نمایندگی مجلس نشدم خیلی مورد لطف و محبت همشهریانم قرار گرفتم که بیشتر با ابراز تاسف همراه بود . یادم نمی آید در این دوره دشنام از کسی شنیده باشم .

حقوق دوره نمایندگی بهتر بود یا قبل از آن؟

چون من از سال 1371 حقوق خود را بر اساس ضوابط مربوط به مقامات دریافت می کردم برای من تفاوت چندانی نداشت .

از رای دادن آقای خاتمی در انتخابات مجلس نهم تعجب کردید؟

بله ، متعجب شدم .

بین دوستانتان در فراکسیون خط امام با کدام یک صمیمی تر بودید؟

با آقای کریمی نماینده کرمان و آقای دکتر نصیری قیداری نماینده زنجان .

فکر می کنید کدام اقدام فراکسیون نمایندگان اصلاح طلب در مجلس هشتم، یک کار ماندگار در تاریخ پارلمان بود؟

اساسا مجلس هشتم اقدام ماندگار در تاریخ نداشت و فراکسیون اقلیت نیز از این قاعده مستثنی نبود .

دست پخت مامان بهتره یا خانوم؟ کدام رستوارن ها می روید؟

مادرم بسیار پیر شده و الان دیگر آشپزی نمی کند ولی دست پخت همسرم بسیار خوب است . من رستورانهای زیادی میروم و عملا پاتوق خاصی نداریم .

آخرین باری که زمین خوردین کی بود؟ با سر تو سیلاب سیاست سقوط کردین؟

سال گذشته و مقابل منزلمان که ناغافل پایم به جوی کوچه گرفت و زمین خوردم . ضمنا حضورم در عرصه سیاست همواره آگاهانه بوده است .

محبوب ترین زندانی سیاسی در تاریخ ایران و جهان؟

در تاریخ ایران آیت الله طالقانی و بین زندانیان سیاسی دنیا نلسون ماندلا .

سایت باز هستید؟ چه سایت هایی را هر روز حتما چک می کنید؟

تقریبا اکثر سایت های خبری فارسی زبان را هر روز مرور می کنم و اگر اسم این را سایت بازی بگذاریم ، بله سایت باز هم هستم.

چه روزنامه هایی را می​خوانید؟ خودتان می خوانید یا برایتان تعریف می کنند؟

همه روزه روزنامه دنیای اقتصاد و اعتماد را می خوانم وتعدادی دیگر را ورق می زنم و اگر مطلبی توجهم را جلب کرد مطالعه می کنم .

از کدام یک از نمایندگان هم دوره تان دلگیرید؟

از فرد خاصی دلگیر نیستم .

آخرین بار تو دلتان به کی احسنت گفتید؟

به اشکان دژآگه برای گل دومی که به قطر زد .

چقدر تو حساب بانکی تان پول دارید؟ چندتا حساب بانکی دارید؟

5 حساب بانکی دارم ( 2حساب مربوط به مجلس و سه حساب شخصی با کاربردهای متفاوت ) ، اگر منظورتان دارائی شخصی است حدود 5 /3 میلیون تومان .

تلویزیون تماشا می​کنید؟ میدانید الان چه سریال هایی از سیما پخش می​شود؟

گاهی وقت ها اخبار را نگاه می کنم و اطلاعی از سریال های در حال پخش ندارم .
محبوب ترین بازیگر ایرانی و خارجی؟

از بازیگران ایرانی خانم لیلا حاتمی و آقای پرویز پرستوئی را تحسین می کنم و از بین بازیگران خارجی مارلون براندو را می پسندیدم .

چه روزهایی را یادتان می رود؟ اعضای خانواده به رویتان می آورند که تولدشان را فراموش کرده اید؟

تقریبا هیچ روزی از اینگونه مناسبت ها را فراموش نمی کنم .

اگر قرار بود به جای سیاست وارد اقتصاد شوید، وارد چه فازی می شدید؟ تولید، تجارت، بازار سکه و ارز؟ اگر سیاستمدار نبودید دوست داشتید چه کاره باشید؟

من اساسا معلم بودم و دوست داشتم اگر وارد سیاست نمی شدم همان معلم باقی می​ماندم .

بهترین رئیس جمهور و رئیس مجلس ایران را چه کسی می دانید؟

بهترین رئیس جمهور آقای خاتمی و بهترین رئیس مجلس آقای هاشمی رفسنجانی .

شغل مورد علاقه​تان در بچگی چه بود؟ خواب نماینده شدن را می​دیدید؟

می خواستم کارآگاه بشوم و اساسا در دوران کودکی به سیاست فکر نمی کردم .

دعای هر روز صبحتان چیست؟

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی .

یک خاطره از دوست مرحومتان حاج سید احمد خمینی برایمان تعریف می کنید؟

فکر می​کنم اینجا مجالی برای نقل خاطرات نیست .

اگر یک میلیارد از سه هزار میلیارد اختلاس را به شما می دادند، با آن چه می کردید؟

می شمردم که کم نباشد !

آخرین باری که فوتبال بازی کردید کی بود؟ تو بچگی شما را در چه پستی توی فوتبال می​گذاشتند؟

بصورت جدی تا پایان دوره دانشگاه فوتبال بازی می کردم و پست تخصصی​ام هافبک و دفاع چپ بود ولی در سال 55 به دلیل حادثه ای آسیب دیدم و از فوتبال بصورت جدی کنار کشیدم ولی هروقت فرصت کنم بازی می کنم .

برای حضور در جلسه اولیا و مربیان به مدرسه فرزندانتان می رفتید؟

بله ، در جلسات مربوط به مدرسه دخترم بیشتر شرکت می کردم .

فکر می کنید ضریب هوشیتان چقدر است؟

حتما بیشتر از 140 است .

ورزش مورد علاقه تان از بچگی تا کنون؟

فوتبال و بسکتبال .

چند لیتر بنزین تو کارت سوختتان است؟ چه ماشینی دارید؟

ماشینم هیوندا آوانته است و همیشه بنزین آزاد مصرف میکنم . فکر می کنم 500 لیتر داشته باشم .

آخرین هدیه​ای که به همسرتان دادید کی بود؟ خودتان آخرین بار از کی و چی هدیه گرفتید؟

یک دسته گل بود بمناسبت سالگرد ازدواجمان، خودم هم امروز یک هدیه ارزشمند از انجمن بیماران ام اس زنجان گرفتم .

تصورتان از 10 سال بعدتان چیست؟

آدمی که 10 سال پیرتر شده و توان جسمی اش به اندازه 20 سال کاهش یافته است !

اگر به عقب برگردید چه کاری را جبران می​کنید؟

کار خاصی به ذهنم نمی رسد ، شاید بجای عرصه مدیریت اجرائی و سیاست ترجیح میدادم در حوزه شعر و ادبیات فعالیت کنم .

آخرین باری که وجدان درد گرفتید کی بود؟

من هرهفته که در محل دفترم در زنجان با مراجعات مردمی و مشکلات بسیاری از خانواده ها مواجه می گردم ناراحت می شوم و معمولا با ناراحتی از اینکه نمی توانم در جهت کاستن از آلام برخی از آنان کاری انجام دهم به تهران برمی گردم .

چقدر پول توی جیبتان است؟ سکه –پول خرد- هم در کیف پولتان هست؟

حدود 220000 ریال .

آخرین بار کی آقای میرحسین موسوی را دیدید؟

فکر می کنم پائیز سال 1389 بود .

تا حالا خواسته​اید فک کسی را پایین بیاورید؟ از فرط عصبانیت چه کار می کنید؟

بله ، بسیار اتفاق افتاده است ، تلاش می کنم خودم را کنترل کنم و لی وقتی عصبانی باشم حتما نظر خودم را بصورت صریح به طرف اعلام می کنم ، بدون هرگونه ملاحظه کاری .

آخرین باری که دست به یقه شدید کی بود؟ حتی در دوران مدرسه هم این کار را نمی​کردین؟

در دوران مدرسه هم کم دعوا نمی کردم و آخرین باری که یک دعوای حسابی داشتم در سال 1365 بود .

یک دعوای سیاسی بود؟

در سیاست که دعوا نمی کنند! در سیاست با هم کنارمی​آیند. دعوای سال 65 من بر سر آرمانهایمان بود. آن موقع جوانتر بودم و فکر می کردم که باید همه دنیا را اصلاح کنم! الان 25 سال گذشته و عاقلتر شده​ام.

دوزاری​تان کی ها نمی افتد؟

سابقه ندارد نیفتد !

وقتی چیزی به نفعتان نیست چطور موضوع را سنگ قلاب می​کنید؟

معمولا سنگ قلاب نمی کنم و صریح نظرم را می گویم .

بهترین دوست و صمیمی​ترین رفیق؟

از زنجانی ها هستند و نوعا از نظر شما ناشناس !

آخرین بار کی سرتون داد زده؟

یک راننده که بدجوری پیچیده بود جلوی من و فکر میکرد من مقصرم .

از کی بیشتر از همه بدتون میاد؟ به جز آمریکا و اسرائیل لطفا !

ازولادیمیر پوتین و دولت روسیه ، البته از آقای احمدی نژاد هم خوشم نمی آید !

سیاست مدار داخلی و خارجی مورد علاقه تان  .

سیاستمدار داخلی آقای خاتمی و سیاستمدار خارجی آقای اردوغان .

بهترین الگوی زندگی تان – به جز ائمه و پیامبر و امام خمینی چه کسی؟

از بهترین الگوهای زندگی من یکی از دوستانم بود که در سال 56 شهید شد . همچنین پدرم به لحاظ نحوه سلوک با همسر و خانواده روی من بسیار تاثیر داشته است .

توصیه می کنید کسی شما را الگوی خودش کند؟ مثلا به بچه ها یا نسل جدید؟

این تصمیم با خود آنها است و من نمی توانم به کسی در این زمینه توصیه ای داشته باشم .

لباس هایتان را خودتان می خرید؟ اتو هم می زنید؟

خودم می خرم ولی برای اتو به خشکشوئی می​دهم .

آخرین بار حوصله تان از حرف چه کسی سر رفت و خواستید مثل رادیو خاموشش کنید؟

من هر هفته حوصله ام از حرف برخی از همکاران مجلس سر می​رود ولی نمی توانم رادیو را خاموش کنم !

کی​ها در تنگنا قرار می​گیرید؟ تجربه تنگنای فیزیکی در اتوبوس ومترو و تاکسی هم دارید؟

بله ، تجربه تنگنای فیزیکی در مترو و تاکسی را دارم ولی سخت ترین تنگنا برای من لحظاتی است که آقای کامران برای بیانیه ای در مجلس امضاء جمع می کند و متن بیانیه را هم ندارد و اصرار می کند که شما اعتماد کنید و امضا نمائید بعدا آقای حداد عادل متن را ارایه خواهند داد ! و شما می بینید که حدود 200 امضاء هم به همین کیفیت گرفته است !!

از کدام یک از مصوبات مجلس هشتم تاسف خوردید؟

البته هیچ​وقت همه قسمت های یک مصوبه به تنهائی تاسف آور نبوده اند ولی در مصوبات مختلف مواردی بوده است که شایسته مجلس نبوده اند. از جمله ماده 15 قانون هدفمند سازی یارانه ها و تصمیم مجلس در مورد ردیف بودجه هدفمند سازی در بودجه سال 1390 و تصمیماتی که در بررسی لوایح بودجه بر اساس لابی دستگاه های اجرائی و به قصد افزایش در امد آنها هزینه های مردم را افزایش می​داد و ....../خبرآنلاین