اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اگر جرات دارید تنها اسم ایران را ببرید/مشت آهنین شما در حمله به ایران مشتی مقوایی است



 

 

اگر جرات دارید تنها اسم ایران را ببرید/مشت آهنین شما در حمله به ایران مشتی مقوایی است

 

آیت الله نمیر النمیر گفت: در طول 100 سال گذشته ما تحت ظلم، بی عدالتی و ترس و رعب بودیم. از زمای که متولید می شود، شما توسط ترس، و رعب و بازجویی و سوء استفاده احاطه شده است. ما در یک جو پر از رعب و وحشت به دنبا آمدیم. ما حتی از دیوارها هم می ترسیدیم.

وی افزود: چه کسی در بین ما با بی عدالتی و ترس در این کشور آشنا نیست؟ من 55 ساله هتسم و بیش از نیم قرن از تولدم می گذرد و تا امروز من هیچوقت احساس امنیت در این کشور نکردم.

آیت الله نمیر النمیر گفت: شما همیشه متهم و تحت تهدید هستید. رئیس نیروی امنیتی شهر ،به من در زمانی که دستگیر شده بودم گفت: همه ی شما شعیان باید کشته شوید.

وی افزود: این منطقه انان است. این حرف را خود رئیس نیروهای امنیتی شهر به من گفت. اینها سعی در توطئه برای قتل عام هستند. ما پذیرای آن هستیم. ما اینجا هستیم. خون ما هزینه ی کمی است که باید در فاع از ارزش هایمان آن را بدهیم. ما از مرگ نمی ترسیم و آرزوی شهادت داریم.

آیت الله النمیر گفت: چندین ماه پیش، شعله ی افتخار در روح جوانان روشن شد. در واقع شعلیه آزادی روشن شد. مردم به خیابان ها امدند و خواستار اصلاحات، احترام و آزادی شدند. افرادی وجودی داردند که به طور غیرمنفانه 16 سال است که زندانی هستند.

وی افزود: بعلاوه، نیروی سپر جزیره و ارتش سعودی به بحرین حمله کدند. آنجا هم بسباری دستگیر شدند.

این روحانی منتقد آل سعود گفت: خب، چه کسی بود که این درگیری ها را شروع کرد؟ این درگیری ها در اوامیه توسط حکومت شروع شد نه مردم..

وی افزود: رژیم سعودی می گوید که ما به دستور یک کشور خارجی عمل می کنیم. . انها از این بهانه ی دروغین استفاده می کنند. منظور انها از یک کشور خارجی ایران است.

آیت الله النمیر گفت: در وافع نمی توان گفت که منظورشان ایران، ترکیه، یک کشور اروپایی یا امریکاست. اما معمولا منظور آن ها ایران است.

وی گفت: در دسامبر سال 1978، انتفظه ای برای دفاع از ابروی اوامیه شروع شد. در آن زمان، پلیس به شهر حمله کردند. تاریخ دقیقش روز 10 دسامبر روز 1978 قبل از خلع شاه ایران بود.

ایت الله النمیر در ادامه گفت: دقیفا 4 ماه قبل از سقوط شاه بود.گروهی از مردم می خواستند تعزیه ای برای امام حسین (ع) اجرا کنند. اصلا سیاسی و امنیتی هم نبود اما نیروهای امنیتی سر رسیدند و حمله کردند. در آن شب، 100 نفر دستگیر شدند. این اتفاق در دسامبر سال 1978 قبل از سقوط شاه بود. پس اینها چطور می توانند در مورد دخالت خارجی صحبت کنند؟

وی افزود: شما باید از خودتان خجالت بکشید. ایران در حال توسعه توانایی نظامی خود است. شما به جای حرف زدن توانایی نظامی خو را بالا ببرد. ایران یک کار وقاعی دارد می کند.

ایت الله النمیر گفت: شما دائم در مورد یک کشور خارجی صحبت می کنید.شهامت داشته باشید اسم آن کشور را ببیرد. ایا جرات اشاره به نامش هم ندارید؟

وی در ادامه به بیانیه حکومت آل سعود را خواند: ما از مشین اهنین استفاده خواهیم کرد.

ایت الله النمیر گفت: خب برید از این مشت اهنینتان علیه این کشور خارجی استفاده کنید. چرا از ان در مقابل ما و 40 تا 50 نفر ادم بیچاره استفاده نی کنید؟ اگر چنین کشوری وجود دارد به ان حمله کنید. اگر منظورتان ایران یا کشور دیگری است حمله کنید. بگذارید که مشت اهنینتان را ببینیم. آن وقت معلوم می شود که مشت شما در مقابل این کشور خارجی مشت مقوایی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به حکومت ال سعود گفت: این چه کشوری است؟ رژیمی که به من ظلم می کند.رژیمی که پول من را می دزد. رژیمی که خون مرا می ریزد.  من نمی دانم معنای کشور چیست.

آیت الله النمیر: ما فقط به خدا وفاداریم نه ال سعودی. وفاداری ما به خدا است نه این کشور یا هر کشور دیگری.  وفاداری ما به خدا و کسانی است که الله به ان قدرت داده است.

آیت الله النمیر، متولد شهر اوامیه در شرق عربستان است. او به دلیل انتقادات صریحش از دولت سعودی مشهور است. وی در سال 2209 اعلام کرد که شعیان عربستان از خود سرزمین ارزشمندتر هستند و پیشنهاد ایجاد کشوری مستقل از عربستان را داد.../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
مشت نمونه خروار-حمله به تمدن ایران هزاربدتر از این بوده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاری: هیچ كس جرات حمله به ایران را ندارد



سیاری: هیچ كس جرات حمله به ایران را ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاكید بر این‌كه هیچ كس جرات حمله و تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از آب‌های سرزمینی و منطقه‌ای خود با نیت صلح‌طلبی و ارسال پیام صلح و دوستی و نه به قصد تعرض و تجاوز همواره از منافعش دفاع می‌كند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با ایسنا، هدف برگزاری مانور خلیج‌فارس توسط آمریكا را حفظ روحیه‌ نیروهایی دانست و گفت: همان‌طور كه سرلشگر فیروزآبادی این موضوع را تشریح كردند، آمریكایی‌ها با برگزاری مانور در منطقه به دنبال حفظ روحیه خود هستند وگرنه از لحاظ ما این مانور هیچ ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: آمریكا و همتایانش همواره عنوان می‌كنند كه برای برقراری امنیت در منطقه حضور دارند، اما تجربه و تاریخ ثابت كرده كه هر كجا آنها هستند، دیگر امنیت وجود ندارد، مطمئنا اگر این كشورها منطقه را ترك كنند، امنیت نیز دوباره برقرار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در توضیح هدف رژیم صهیونیستی از تهدیداتی از جنس حمله به ایران گفت: آنها می‌دانند كه غده سرطانی در منطقه هستند و به هیچ عنوان جمهوری اسلامی آنها را نخواهد پذیرفت، از این رو برای بقای خود دست و پا می‌زنند. این در حالی است كه هیچ كس جرات حمله و تعارض به جمهوری اسلامی را ندارد.

سیاری در مورد چگونگی استفاده از آب‌های سرزمینی ایران برای مقابله با دشمنان گفت: آب‌های سرزمین منطقه‌ای جمهوری اسلامی در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و به تعبیر فرمانده معظم كل قوا در كل اقیانوس‌ها گسترش پیدا كرده است. ما با استفاده از این آب‌ها البته با نیت صلح‌طلبی و ارسال پیام صلح و دوستی و نه به قصد تعرض و تجاوز از منافع‌مان دفاع می‌كنیم./ایسنا