اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اکرمی: شور و شعور مردم را در انتخابات نیک و ارزشمند دیدم/برداشتن تحریم‌ها در علاقه مندی مردم در مشارکت تاثیر داشت



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,جامعه روحانیت مبارز

عضو جامعه روحانیت مبارز در رابطه با حضور و مشارکت مردم در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: من این شور، شوق و شعور مردم را بسیار نیک و ارزشمند دیدم و در منبر و غیرمنبر برای موفقیت آنها دعا می کنم.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با حضور و مشارکت مردم در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: جمعه 7 اسفند 94 را یک جمعه ویژه دیدم. مردمی را دیدم که با شور، شوق و تحرک خاصی می آیند و گاهی ساعت ها مرد، زن، پیر و جوان در صف می ایستند تا رای بدهند. من این شور، شوق و شعور مردم را بسیار نیک و ارزشمند دیدم و در منبر و غیرمنبر برای موفقیت آنها دعا می کنم.

عضو جامعه روحانیت مبارز در رابطه با مقایسه انتخابات 94 با سایر انتخابات ها ادامه داد: من انتخابات متعددی را دیدم که همین شور و شوق در مردم وجود داشت و این برای من موضوع تازه ای نبود. در سال 88 و 92 هم همین شور و شوق را دیدم منتها انتخابات این سری چون دو تا انتخابات بود، یکی مجلس خبرگان و دیگری مجلس شورای اسلامی و اعلام کردند که در تهران 700 هزار نفر بیشتر شرکت کردند خود به خود شوق و شور بیشتری را مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: انتخابات بعد از اجرایی شدن برجام بود که برداشتن تحریمها از سر مردم قطعا در علاقه مندی آنهابه شرکت بیشتر در این انتخابات تاثیر داشته است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در رابطه روحیه مثبت مردم در این انتخابات ادامه داد: مردم بعد از ده ها انتخاباتی که در این 37 سال برگزار شده باز هم می آیند و ساعت ها وقت خود را برای برگزاری انتخابات آن هم با کمترین حادثه و کمترین مساله می گذارند تا رای بدهند. به طوری که حتی در مطبوعات دیدم که در روز انتخابات یک فوتی از نوع تصادفی هم نداشتیم یعنی کشور سراسر امن و امان بود و انتخابات در این شرایط برگزار شد.

وی ادامه داد: ما سال گذشته وقتی هر روز می دیدیم در رسانه های غربی تهدید می کنند که گزینه نظامی روی میز است و در تحریم بودیم یک احساس نگرانی در جامعه وجود داشت؛ امسال که دیگر تحریمها برطرف شد به طور طبیعی احساس آرامش در جامعه بیشتر دیده می شود و این احساس آرامش یک دستاورد مهم است.

حجت الاسلام اکرمی در خصوص همکاری مجلس آینده با دولت یازدهم چنین گفت: نباید عجله کنیم؛ خرداد 95 مجلس شورای اسلامی دهم اغاز به کار می کند و فرصت است برای برخی ها که به مرحله دوم راه یافتند آنها هم بیایند و آرام آرام مجلس شکل بگیرد. هر موفقیت مان در کشور مرهون وحدت، اتحاد، همدلی و هم زبانی ما است و این انتخابات امسال در سال نام گذاری هم دلی و هم زبانی دولت و ملت انجام گرفت.

وی افزود: قطعا موفقیت نمایندگان مجلس دهم و موفقیت دولت مرهون هم دلی و هم زبانی است و همانطور با قوه قضاییه و دستگاه های دیگر ما عامل وحدت قطعا به چشم گیری نخواهیم رسید.

وی در صحبت های پایانی افزود: به نظر من هر کسی از این جمعیت 79 میلیونی که در سال آینده می شوند 80 میلیون باید وجدان کاری داشته باشند و به اقتصاد مقاومتی، تعاون و تفاهم توجه کنند. هر فرد دست دیگری را بگیرد و مانعی را از سر راه بردارد، یقینا در کارآمدی و کارآیی او و جامعه اثرگذار خواهد بود.

 

 اخبار سیاسی   -  اسکای  نیوز 


ویدیو مرتبط :
مشارکت ارزشمند مین یانگ در مراسم خیریه...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علاقه مندی به شنا و دشواری ها



 

ورزش شنا

 

درفصل تابستان ، مراجعه به استخرها به اوج خود می رسد و گروه های مختلف مردم به لحاظ سنی ، شغلی و تحصیلی ، علاقه مندند در ایام فراغت خاص این فصل وهمچنین برای فرار از گرما ، به شنا رو آورند. ورزشی که می تواند درسلامت روحی - جسمی آنان نقش بسیار مثبتی ایفا کند. اما دغدغه غیر بهداشتی بودن آب استخرها واینکه ممکن است دچار بیماری های گوناگون آلرژیک و یا حساسیت های حاد پوستی و ... شوند. آنان را منصرف می کند.

 

برای آگاهی از کم وکیف وضعیت آب استخرها و بیماری هایی که به آنها از این طریق ، مبتلا می شوند وهمچنین چگونگی نظارت براستخرها ، با آقایان دکتر محمد قره گزلو ، فوق تخصص آلرژی وایمونولوژی ، دکتر علی رضا فیروز، متخصص پوست ( اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران) ومهندس ناصر فلاحی ، رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی وزارت بهداشت به گفت وگو پرداخته ایم .

 

آب استخرها به چه دلیل موجب آلرژی یا تشدید بیماری آسم می شود؟ دکتر محمد قرگزلو متخصص آلرژی ، دراین باره می گوید: " در واقع ، موادی که برای تصفیه و میکروب زدایی آب استخرها استفاده می شود، مشخصاً کلر، باعث ایجاد برخی آلرژی ها می شود. نکته اینجاست که میزان مصرف کلر از نظر بهداشتی ، استاندارد مشخصی دارد. اما مصرف کم آن باعث ازدیاد میکرب ها وقارچ ها می شود و از سوی دیگر، مصرف زیاد آن آلرژی زا و تشدید کننده بیماری است.

 

این آلرژیها، علائم چشمی به صورت قرمزی ، خارش ، ریزش اشک و تحریک و سوزش چشم ویا علائم بینی مثل عطسه ، آبریزش ، خارش و گرفتگی بینی ایجاد می کنند. دربیماران مبتلا به آسم نیز علائمی چون سرفه ، خس خس وتنگی نفس دیده می شود.

 

وی معتقد است این علائم ، زمانی که فرد درآب است یاحتی ساعت ها بعد ازتماس با آب ، می تواند بروز کند یا تشدید شود.

 

دکتر قرگزلو درپاسخ به این موضوع که اخیرا شنیده شده بعضی استخرها به دلیل عدم نظارت درست، از مواد دیگری مثل وایتکس استفاده می کنند، می گوید: " بله ، من نیز این مطلب را شنیده ام ، اما از درستی آن اطلاع دقیقی ندارم . یعنی واقعاً تجربه علمی و اندازه گیری شده دراین باره نداریم . به هر حال ، این مساله باید پیگیری شود. زیرا عوارض آن فوق العاده شدید تر از کلر اضافی است ."

 

اما این هم نکته ای است که بیشتر بیمارانی که آلرژی دارند، بدون داشتن مشکل می توانند ازورزش شنا بهره مند شوند. ولی به هر حال درصدی از افراد هستند که نسبت به آب استخر حساس بوده وعلائمی پیدا می کنند. اینجا این سوال مطرح می شود که این عده ، برای این که شنا کنند ولی دچار مشکلات نشوند ، چه مواردی را باید رعایت کنند؟ دکتر قره گزلو دراین باره می گوید: " اگر شدت حساسیت افراد نسبت به آب استخر کم باشد ، به طوری که به سرعت نیز برطرف شود وبیمار را خیلی آزار ندهد ، موضوع مهمی نیست. اما اگر این حساسیت زیاد باشد ما توصیه می کنیم افراد داروهای پیشگیرانه ، مصرف کنند. برای مثال، قبل از رفتن به استخر می توانند از اسپری مخصوص استفاده کنند. درمواردی نیز که علائم حساسیت خیلی شدید است و به سادگی بر طرف نمی شود، در واقع توصیه می کنیم که اصلاً از استخر استفاده نشود.

 


بیماری های پوستی


آب آلوده و غیر استاندارد استخرها، بیماری ها و ناراحتی های پوستی ایجاد می کند . دکتر علی رضا فیروز، متخصص پوست دراین باره می گوید: " مهمترین بیماری هایی که آب آلوده ایجاد می کند، قارچی ، زگیل و کچلی هستند که جزوهمان بیماریهای قارچی محسوب می شوند . اما، از آن سو اگر برای جلوگیری از آلودگی آب ، کلر زیادی مصرف شود، ممکن است کسانی که زمینه آلرژی های پوستی دارند در برابر این مقدار کلر، واکنش نشان دهند و پوست شان خشک شده و خارش و اگزمای پوستی پیدا کنند.

 

استخر روباز، مشکل آفتاب را دارد که می تواند آسیب جدی به پوست وارد کند. دکتر فیروز آسیب حاد استخرهای روباز را آفتاب سوختگی ، تورم و قرمزی می داند که در دراز مدت می تواند باعث تغییر رنگ پوست و ایجاد " کک ومک" شده و نهایتاً در صور تکرار زیاد ممکن است منجر به سرطان پوست شود.

 

وی دراین مورد که آفتاب می تواند درچه حدی برای پوست مفید باشد، می گوید: " آفتاب به مقدار خیلی کم، برای چند دقیقه به اندازه ای که منجر به قرمزی پوست نشود، مفید است. بنابر این ، توصیه ما این است که خودتان را از آفتاب دور نگه دارید. چون درطول روز به اندازه کافی از آفتاب برخور داریم.

 

ورزش شنا

تغییر رنگ وشکنندگی مو

 

تغییررنگ و شکنندگی مو نیز می تواند از عوارض آب استخر باشد. به جز مورد کلر که دراین زمینه تاثیر گذار نیست، آب اگر مس هم داشته باشد و در واقع ، لوله ها مس آزاد کنند، این مس می تواند روی مو رسوب کرده و تا اندازه ای رنگ آن را تغییر دهد. دکتر فیروز درادامه صحبت هایش توصیه می کند به همین دلیل، باید افراد حتماً از کلاه استفاده کنند و بعد از شنا نیز دوش بگیرند. اما در نهایت ، برای جلوگیری از بروز این آثار نامطلوب پوستی چه راه حلی وجود دارد؟

 

از نظر دکتر فیروز، بهترین راه این است که اگر در استخر های عمومی امکان به کارگیری این روش نیست ، حداقل در استخرها یی که با ثبت نام عضو می گیرند ، ابتدا افراد علاقه مند ، توسط یک پزشک متخصص معاینه شوند که اگر سابقه بیماری قارچی یا زگیل دارند بعد از درمان ، پذیرفته شوند. درمورد مساله نحوه نظارت برتصفیه آب ومیزان استفاده از کلر نیز اگر براساس استاندارد خود، مورد توجه صاحبان استخرها و بازرسین وزارت بهداشت قرارگیرد، به تبع آن ، بسیاری از مشکلات پیش نخواهد آمد.

 

 

چگونگی نظارت بر استخرها

 

نظارت بر استخرها با توجه به گستردگی آنها ، برنامه ریزی و سازماندهی خاص خود را می طلبد تا بتواند جدا از پرداختن به کلیات، گرهی ازمشکلات بگشاید وسلامت علاقه مندان به ورزش شنا را تضمین کند.

 

مهندس ناصر فلاحی ، رئیس اداره بهداشت مواد غذایی واماکن عمومی درمورد چگونگی نظارت وزارت بهداشت براستخرها می گوید: " استخر ها جزو اماکن عمومی به حساب می آیند واز نظر اهمیت موضوع ، اهمیت آنها از تمام اماکن عمومی ، بیشتر است. به دلیل اینکه شاید امکان انتقال بیماری از طریق استخر از اماکن عمومی و مراکز تفریحی دیگر، بیشتر باشد . نظارت بر استخرها از سوی بازرسین ما در مراکز بهداشتی - درمانی و مراکز بهداشت وزارت بهداشت انجام می شود.

 

بازرسین درفصل زمستان ، ماهی یک بار ودرتابستان ، هر 15 روز یکبار ، از استخرها باز دید دارند. حتی ما از بازرسین خواسته ایم برای اجرای گسترده تراین نظارت ، بعدازظهر نیز به بازدید از استخرها ادامه دهند.

 

وی درمورد اینکه شنیده شده در برخی از استخرها به جای کلراز وایتکس استفاده می شود، می گوید: " ما هم این مسئله را از مردم شنیده ایم واین گونه نبوده که خودمان این موضوع را آزمایش کرده و وایتکس را دیده باشیم. ولی به هر حال واقعیت این است که متخلف وجود دارد. ولی از نظر ما ، تنها باید برای میکروب زدایی آب استخر ها از کلر استفاده شود و بازرسین ما، درهنگام بازدید از استخرها ، دقیقاً کلر آب را اندازه می گیرند و مسئول استخر نیز باید هر روز کلر مازاد آب استخر خود را اندازه گیری کرده و در دفترش ثبت کند. این دفتر نیز از سوی بازرسین مورد بررسی قرار می گیرد."

 

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی واماکن عمومی ، در مورد نحوه برخورد با متخلفین در این زمینه ، با اشاره به قانون مواد غذایی ، آشامیدنی ، آرایشی ، بهداشتی واماکن عمومی ، می گوید که دفعه اول ، متخلف به دادگاه فرستاده می شود و در صورت اثبات جرم ، باید جریمه بپردازد ودرصورت تکرار تخلف ، استخر متخلف بسته می شود.

منبع:tebyan.net