اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین موضع رسمی اسراییل پس از حمله به دمشق : قصد مداخله در جنگ داخلی سوریه را نداشتیم



حمله به دمشق,حمله اسرائیل به سوریه

اولین موضع رسمی اسراییل پس از حمله به دمشق : قصد مداخله در جنگ داخلی سوریه را نداشتیم

رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش رسمی پس از حمله دو روز پیش خود به تاسیسات نظامی- تحقیقاتی سوریه در حومه دمشق، اعلام کرد که قصد مداخله در جنگ داخلی سوریه را نداشته و تنها می خواسته مانع انتقال موشک های ساخت ایران از سوریه به حزب الله لبنان شود.

رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش رسمی پس از حمله دو روز پیش خود به تاسیسات نظامی- تحقیقاتی سوریه در حومه دمشق، اعلام کرد که قصد مداخله در جنگ داخلی سوریه را نداشته و تنها می خواسته  مانع انتقال موشک های ساخت ایران از سوریه به حزب الله لبنان شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز " یائیر گلان" فرمانده نیروهای اسراییل در مرز با لینان و سوریه ضمن اعلام این مطلب گفت که تل آویو قصد آغاز جنگ با سوریه را ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال تنش و درگیری نظامی با سوریه گفت :"آیا شما تنشی می بینید. تنشی وجود ندارد.آیا من متشنج به نظر می رسم؟"

این نخستین موضعگیری رسمی یک مقام نظامی اسراییلی پس از حمله دو روز پیش این رژیم به مراکزی در سوریه است. این سومین بار در سال جاری میلادی است که اسراییل به مراکزی در داخل خاک سوریه حمله موشکی می کند.

همچنین " تزاچی هانگبی" یکی از اعضای سابق کنست(پارلمان اسراییل ) و یکی از نزدیک ترین چهره های سیاسی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در مصاحبه با رادیو اسراییل با اشاره به اینکه تل آویو قصد جنگ با سوریه و یا مداخله در جنگ داخلی این کشور را ندارد، افزود که هدف تنها مقابله با انتقال سلاح به حزب الله لبنان از طریق خاک سوریه است.

این موضعگیری ها در حالی است که پیشتر یک مقام نظامی اسراییل در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته بود که در این باره اظهار نظر نمی کند.

بنیامین نتانیاهو نیز که برای دیداری رسمی 5 روزه راهی پکن شده است روز گذشته در نخستین روز این سفر هیچ سخنی از حمله هوایی اسراییل به سوریه بر زبان نراند.

روزنامه هاآرتص اسراییل روز سه شنبه در گزارشی درباره سفر نتانیاهو نوشت که این سفر 10 روز پس از سفر مخفیانه رییس جدید دستگاه اطلاعات ارتش اسراییل به پکن به منظور گفتگو بر سر بحران داخلی سوریه و برنامه هسته ای ایران صورت می گیرد./عصرایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اسراییل به ریف دمشق حمله کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما:هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته‌ایم/قصد تکرار تجربه جنگ عراق را نداریم



حمله آمریکا به سوریه

اوباما:هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته‌ایم/قصد تکرار تجربه جنگ عراق را نداریم

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن هنوز تصمیمی برای حمله نظامی به سوریه نگرفته است، گفت: آمریکا قصد ورود به جنگی طولانی یا تکرار تجربه جنگ عراق را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تلویزیون الحره، باراک اوباما در گفت‌گویی تلویزیونی درباره آخرین تحولات سوریه و خاورمیانه تاکید کرد که هنوز تصمیمی برای جنگ نگرفته ولی باید دولت بشار اسد را مجازات کرد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه سلاح‌های شیمیایی از نظر بین المللی ممنوع است، تصریح کرد: دولت سوریه دارای بزرگترین انبار سلاح شیمیایی است و دولت دمشق پیش از این نیز از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

وی مدعی شد که مخالفان مسلح سوریه دارای سلاح شیمیایی نیستند و افزود: ما گزینه‌هایی را مد نظر داریم که گزینه نظامی یکی از این گزینه‌هاست.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید براینکه دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی هفته گذشته به ریف دمشق است، اظهار داشت: واشنگتن به دنبال جنگ بلند مدت و یا تکرار تجربه عراق در سوریه نیست.

وی با بیان اینکه حمله به سوریه پیامی برای دولت این کشور است تا از سلاح شیمیایی استفاده نکند، ابراز داشت که سلاح‌های شیمیایی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.

این اظهارات باراک اوباما درحالی مطرح می‌شود که هنوز ادعای مطرح شده علیه دولت سوریه درباره بکارگیری سلاح شیمیایی اثبات نشده و وی بر اساس اخبار رسانه‌های حامی مخالفان، دمشق را متهم به بکارگیری سلاح‌های شیمیایی می‌کند./فارس