اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین سخنان رییس‌جمهور بعد از تذکر رهبری‬


توان دولت در تحمل فشارها و بدخواهی ها زیاد است و این دولت تا روز آخر خدمت خود و تا ساعت 9 صبح 12 مرداد سال 92 که برای تنفیذ ریاست جمهوری جدید برویم همانند ساعت 10 صبح روزی که حکم بنده تنفیذ شد، کار خواهد کرد؛ چرا که این خدمتگزاری فرصت مناسبی است که نباید اجازه دهیم از دست برود.

 خبرگزاری ایسنا:  رییس جمهور استانداران سراسر کشور را به تمرکز بر خدمت صادقانه و خالصانه به مردم تا آخرین لحظه فرصت خدمتگزاری، توجه و پیگیری طرح‌های گسترش کشاورزی، اجرای طرح پزشک خانواده، کنترل بازار شب عید و نظارت دقیق بر قیمت‌ها به منظور رعایت حال مردم بخصوص اقشار ضعیف فرا خواند.

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (یکشنبه) ‌در نشست استانداران سراسر کشور در ساختمان وزارت کشور، گفت: برنامه و سیاست دولت تا آخرین لحظه فرصت خدمتگزاری، کار و تلاش صادقانه و خالصانه و خدمت به مردم است و پشت این ایده نیز استدلال عقلانی، دینی و منطقی قرار دارد.

وی تصریح کرد: تاآخرین لحظه پای کار ایستاده‌ایم و هیچ دغدغه‌ای جز کار و تلاش و خدمت نداریم و از همه مدیران اجرایی هم می‌خواهم وقت خود را فقط در این مسیر متمرکز کنند.

رییس جمهور تصریح کرد: اگر حرکت و حکومت‌ها برای خدا نباشد، عمر دنیایی انسان تکراری، بی‌معنا و خسته‌کننده خواهد بود، لذا باید از فرصت‌ها برای تعالی و کمال نهایت بهره را ببریم چرا که فرصت حکومت و خدمت شخصی نیست بلکه متعلق به یک تاریخ و یک ملت است.

وی در ادامه گفت: توان دولت در تحمل فشارها و بدخواهی ها زیاد است و این دولت تا روز آخر خدمت خود و تا ساعت 9 صبح 12 مرداد سال 92 که برای تنفیذ ریاست جمهوری جدید برویم همانند ساعت 10 صبح روزی که حکم بنده تنفیذ شد، کار خواهد کرد؛ چرا که این خدمتگزاری فرصت مناسبی است که نباید اجازه دهیم از دست برود.

احمدی‌نژاد انقلاب اسلامی را میراث‌دار همه انبیاء الهی خواند که 220 هزار تن از بهترین‌های ملت با خون خود نهال آن را آبیاری کردند، خاطر نشان کرد: در تمام تاریخ انبیاء الهی این تعداد شهید و جانباز نداشتیم و اگر فقط شهید بهشتی برای این انقلاب شهید شده بود، کافی بود تا یک لحظه از خدمت غافل نشویم.

رییس جمهور گفت: اراده الهی بر نابودی مستکبرین و زعامت مستضعفین قرار گرفته است، این کلام امام راحل است و یقین دارم انتخابات پیش رو بسیار باشکوه و پرشکوه خواهد بود و ملت بهترین‌ها را انتخاب خواهد کرد و عزت این ملت ارتقاء خواهد یافت و جمهوری اسلامی وارد مرحله جدیدی خواهد شد که بسیاری از آلودگی‌ها از ساحت نورانی آن پیراسته می‌شود.

دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: هرکس به جمهوری اسلامی و نقش مردم در آن باور نداشته باشد خودش از دایره خارج خواهد شد، چرا که مردم وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده و پای انقلاب ایستاده و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و دلیلی ندارد که خدا برای این مردم، خیر و خوبی نخواهد؛ یقین دارم، خدا سطح بالاتری از عزت را به ملت ایران خواهد داد و کسانی را که قدر ملت را ندانستند، از ملت جدا می‌کند در حالی که انقلاب، اوج خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه به تصریح امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ملت در انجام وظایف خود کوتاهی نکردند و اگر ایرادی هست از حلقه واسط بین مردم و انقلاب است، خاطر نشان کرد: اصلاح این حلقه واسط برای خدا به هیچ وجه کار سختی نیست و خدا کسانی که دغدغه خدمت به انقلاب و مردم را ندارند، نابود خواهد کرد و بگونه ای آنان را از میان برخواهد داشت که گویا هیچ‌گاه اثری از آنها در بین نبوده است.

دکتر احمدی‌نژاد جمهوری اسلامی را خلاصه رسالت همه انبیاء الهی توصیف و خاطرنشان کرد: ماموریت جمهوری اسلامی ادامه راه انبیاء‌الهی است و از همین‌رو مسئولیت‌ها در این نظام بسیار بسیار سنگین است.

رییس جمهور با بیان اینکه مسئولیت ملتی که پرچمدار ادامه راه انبیاء باشد با دیگران متفاوت است و همه کارهای او زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد، ‌اضافه کرد: این پرچمداری باعث می‌شود عملکرد ما، نام و مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) را بالا ببرد و مهم این است که وقتی جهانیان به عملکرد مان می‌نگرند به حضور در این مسیر مشتاق یا از آن رویگردان می شوند.

رییس جمهور در ادامه انقلاب اسلامی را در آستانه ورود به دوره‌ای جدید و سطحی بالاتر و جهانی‌تر عنوان کرد و افزود: وظیفه ما در این عرصه کار، تلاش و خدمت است و ما مطالبه‌ای جز این نداریم و هیچ‌کس نیز حق ندارد طلبی جز این داشته باشد؛ خودم را بدهکار انقلاب اسلامی می‌دانم و حاضرم جانم را در راه اسلام و قرآن فدا کنم و اساساً آرزویی جز بالا رفتن پرچم توحید و عدالت در جهان و آزاد شدن بشریت ندارم.

دکتر احمدی‌نژاد دلبستن به عناوین و مناصب را غلط عنوان کرد و اظهار داشت: عناوین و مناصب دنیایی هیچ چیز به انسان نمی‌دهند و هنر این است که بتوانیم به این عناوین شأنیت ببخشیم.

رییس جمهور یاد امام و شهیدان را گرامی داشت که راه خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی را گشودند و تصریح کرد: تا آخر در این راه خواهیم ایستاد و ذره‌ای در اراده و همت ما خلل ایجاد نخواهد شد و هر جا که باشیم این مسیر را ادامه خواهیم داد چرا که اعتقاد داریم از همه جا راهی به آسمان هست.

وی تأکید کرد: مناصب دنیایی فرصت‌هایی هستند که خدا در اختیار انسان قرار می‌دهد و وسیله آزمایش انسان هستند که چه کسی بهتر، از فرصت دنیایی خود استفاده می‌کند و آیا آن را برای رضایت خدا بکار می‌گیرد یا رضایت دیگران و خسارت دیده‌ترین فرد کسی است که از فرصت‌های بزرگ اجتماعی که در اختیارش قرار می‌گیرد برای کمال و تعالی استفاده نکرده باشد و در پایان فرصت خدمت مهیای شهادت نه به معنای مصطلح بلکه به معنای انقطاع از زمین و جاذبه‌های دنیا نرسیده باشد.

دکتر احمدی‌نژاد جمهوری اسلامی را یک فرصت طلایی و عنایت الهی دانست که در آن شرایطی فراهم شده تا همه در مسیر تعالی و کمال قرار گیرند و لحظه لحظه آن فرصت خدمت و تلاش صادقانه است که اگر از دست برود حتی پیامبر و اهل بیت او که شفیع آخرت انسان‌ها هستند، بهانه‌ای برای شفاعت ما نخواهند داشت.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر کار و تلاش برای تعالی و پیشرفت کشور یکی از کارهای مهم را در اولویت قرار دادن گسترش کشاورزی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: ستاد توسعه کشاورزی از جمله فرصت‌های طلایی برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور است و همه باید توجه مناسب و لازم برای توسعه کشاروزی را بکار گیرند.

رییس جمهور با تأکید بر تسریع در واگذاری زمین‌های قابل کشت به مردم اظهار داشت: لازم است واگذاری زمین‌ها در مقیاس‌های بزرگتر و به افراد واجد صلاحیت صورت گیرد و مصراً از استانداران و مسئولان استانی می‌خواهم که این کار را به عنوان کار دست دوم محسوب نکنند.

دکتر احمدی‌نژاد با انتقاد از کسانی که در مراکز تصمیم‌گیری حضور یافته و مانع از گسترش حضور مردم در عرصه فعالیت‌های اقتصادی می‌شوند، خاطر نشان کرد: متأسفانه جریان ثروت از پایین به بالا و از اقشار کم‌درآمدتر به پردرآمدها بوده و شیب انتقال منابع و سرمایه‌گذاری‌ها و نیروی انسانی از مناطق دورتر و مرزی به مراکز شهری و شهرهای بزرگ می باشد که باید اصلاح شود.

رییس جمهور با بیان اینکه ثروت دائماً در حال انباشت در تهران بوده و حجم گردش سرمایه در تهران با سراسر کشور برابری می‌کند، اظهار داشت: همان جریانی که باعث این انباشت سرمایه در تهران شده، باعث شده است، توده‌های عظیم مردم از جریان فعالیت‌های اقتصادی خارج شده و اقتصاد در انحصار عده قلیلی متمرکز شود در حالی که اقتصاد با تلاش همه مردم ماندگار، پویا و فعال می‌شود.

دکتر احمدی‌نژاد گردش غلط مالی در کشور را ناشی از عملکرد نادرست تصمیم‌گیران عنوان کرد و ادامه داد: امروز سیستم بانکی کشور به عامل اصلی انتقال پول و ثروت از طبقات پایین به طبقات بالا تبدیل شده است و این روند اشتباه باید معکوس شود و تا زمانیکه این روند غلط معکوس نشود در مدیریت و کنترل مسائل با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر زمینه‌های فعالیت مؤثر توده‌های مردم در عرصه‌های اقتصادی مهیا شود.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود از دیگر کارهای لازم‌الاجرا در کشور را پیگیری اجرای مناسب طرح پزشک خانواده عنوان کرد و گفت:‌ اجرای این طرح هرگز به معنای جذب نیروی جدید برای وزارت بهداشت نیست، بلکه اقدامی اصولی برای کاهش هزینه‌های ملی در بخش بهداشت و درمان مردم است.

دکتر احمدی نژاد طرح پزشک خانواده را یک نظام پایش مستمر به سلامت مردم توصیف کرد و ادامه داد: اجرای این طرح به معنای طبقه‌بندی مراحل درمان مردم است نه اینکه صرفاً عده‌ای یک واسطه اولیه برای مراجعه مردم به پزشکان مردم شوند، بلکه پزشکان این طرح باید با دقت و تعهد تا آنجا که امکان دارد از مراجعه بیهوده و ناآگاهانه مردم به پزشکان متخصص ممانعت کنند تا ضمن اصلاح روند تأمین سلامت و درمان مردم در هزینه‌های ملی این بخش نیز مدیریت مناسب‌تری صورت گیرد.

رییس جمهور با اشاره به اجرای هدفمندسازی یارانه ها اظهار داشت: دولت بر ادامه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اصرار داشت که این کار بر مبنای دریافت هزینه‌های واقعی انرژی به نسبت مصرف هرکس و بعد توزیع آن به صورت مساوی در بین همه مردم بود.

وی افزود: اجرای هدفمندسازی یارانه ها یکی از بهترین روش‌های اصلاحات اقتصادی در دنیا به حساب می‌آید و پس از اجرای موفق در ایران مورد تحسین مجامع علمی بین‌المللی نیز قرار گرفت اما ابتدا بدخواهان بین‌المللی و برخی نیز در داخل آن را مورد هدف قرار دادند و نابسامانی‌های ایجاد شده را ناشی از اجرای این قانون معرفی کردند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: همان کسانی که بازار ارز را بهم ریختند، مدعی دولت هم هستند و وقتی بانک مرکزی در ازای ارزهای پرداخت شده به بانک‌ها، پاسخی از نحوه مصرف این ارقام ارزی از طرف بانک‌ها نگرفت و مجبور شد منابع ریالی معادل را از حساب این بانکها برداشت کند،‌علیه بانک مرکزی جنجال به راه انداختند.

دکتر احمدی‌نژاد تأکید کرد: زمانی که امام راحل تعبیر جنگ فقر و غنا را بکار برد، شاید خیلی از ما این بحث را جدی نمی‌گرفتیم، اما امروز نبرد در این عرصه بطور بسیار جدی جریان دارد.

رییس جمهور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم ادامه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: پس از تأکیدات معظم‌له هشت جلسه برگزار کردیم و چهار گزینه برای چگونگی ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها ارائه کردیم که آثار تورمی آنها بر روی تولید، تجارت و معیشت دهک‌های مختلف جامعه به صورت کاملاً دقیق محاسبه شده است.

وی با طرح این سوال که آیا مقابله با تحریم‌ها غیر از این است که آثار منفی آن در زندگی مردم حذف شود، اظهار داشت: هوشمندانه‌ترین راه مقابله با تحریم‌ها، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است.

دکتر احمدی نژاد با رد این ادعا که در اثر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حجم نقدینگی افزایش یافته است، خاطر نشان کرد:‌ دولت حتی از تنخواهی که برای اجرای این قانون دریافت کرد نیز بخشی را به خزانه بازگرداند و براساس آمارهای کاملاً دقیق، مستند و ثبت شده افزایش حجم نقدینگی در سال 90 به نسبت سال 89 کاهش داشت، اما عده ای بدون توجه به این آمار ادعاهای بی‌اساس خود را تکرار می‌کنند.

رییس جمهور اظهار داشت: مخالفان هدفمندی یارانه‌ها در بین مردم این طرح را عامل افزایش قیمت‌ها، تورم و مشکلات معرفی می کنند اما در جلسات خودشان آن را یک طرح انتخاباتی تفسیر می‌کنند؛ اگر این یک طرح شکست‌خورده است، اجازه دهند دولت که ریسک آن را پذیرفته، مراحل بعدی آن را هم اجرا کند.

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: دولت موضع خود را در برابر انتخابات شفاف و صریح اعلام کرده و معتقدیم هیچ کس نباید یا نمی‌تواند در انتخاب مردم دخالت کند و این حق منحصراً در اختیار مردم است.

وی در ادامه تسریع در اجرای طرح‌های مهر ماندگار را از برنامه های کاری مهم استانداران دانست و از استانداران خواست، اجرای طرح‌های مهر ماندگار را با جدیت دنبال کنند چرا که اجرای این طرح‌ها برای مردم نشاط و امید ایجاد کرده و در سال تولید ملی، حرکت اقتصاد کشور را سرعت می‌بخشد.

دکتر احمدی نژاد گفت: دولت با توجه به برخی محدودیت‌های ایجاد شده در منابع، تلاش دارد، بودجه لازم برای تکمیل طرح‌های مهرماندگار را فراهم کند و البته یقین دارم که خدا راه را باز خواهد کرد.

رییس جمهور کنترل بازار را به عنوان یکی از اساسی‌ترین اقدامات استانداران در روز‌های منتهی به عیدنوروز، ذکر کرد و اظهار داشت: باید کنترل بازار را در این ماه جدی‌تر پیگیری و اجرا کنید تا مردم برای عید در مضیقه قرار نگیرند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی واقعاً علیه دولت و مردم اجحاف می‌کنند، تصریح کرد: دغدغه ذهنی برخی‌ها فقط انتخابات است و من نمی‌توانم این مسأله را برای خود تحلیل کنم.

رییس جمهور ایجاد التهاب در بازار برای بالا بردن قیمت برخی کالاها را در حکم ربا خواری معرفی و خاطر نشان کرد: اینکه کسی با اقدامات غیرقانونی زمینه رشد بدون زحمت ثروت خود را فراهم کند، عین رباخواری و جنگ با خداست.

دکتر احمدی‌نژاد از استانداران بویژه در استان‌های مرزی، خواست تا اجازه دهند، روند واردات کالا از مرزها تسهیل شود تا بازار آرامش بیابد و به مردم فشار بی‌جهت وارد نشود.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر به مصر، این سفر را تاریخی توصیف کرد و گفت: مصر کشوری تاریخ‌ساز و مؤثر در تاریخ تمدن انسانی و‌ همواره در تحولات منطقه‌ای و عربی پیشگام بوده است، چرا که مردم آن به لحاظ انسانی، همچون مردم ایران رشد یافته هستند.

رییس جمهور اظهار داشت: در حدود 70 سال گذشته مستکبران هیچگاه اجازه ندادند که این دو ملت در کنار یکدیگر حضور داشته باشند، در حالی که تا پیش از انقلاب اسلامی مصری‌ها انقلابی و داعیه‌دار مبارزه با رژیم صهیونیستی بودند، ایران سردمدار خط سازش بود و با پیروزی انقلاب اسلامی نقش این دو کشور جابجا کرد و این از توطئه‌هایی بود که مانع از تجمیع توان دو ملت ایران و مصر شد.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه اگر ایران و مصر در کنار هم قرار بگیرند، همه معادلات ملت‌ها تغییر خواهد کرد، تصریح کرد: امروز اراده غربی‌ها بر ساماندهی خاورمیانه جدید و تمهید شرایط برای ادامه تسلط آنها بر منطقه است و کنار هم قرار گرفتن ایران و مصر این نقشه را بر هم خواهد زد لذا تمام تلاش خود را برای ممانعت از گسترش روابط این دو کشور، بکار می‌گیرند.

رییس جمهور با اشاره به ابراز علاقه و احساسات مردم و گروه‌های اجتماعی مختلف مصری، نسبت به هیأت ایرانی در مصر خاطر نشان کرد: روسای احزاب و گروه‌های مختلف مصری که درباره مسائل مختلف منطقه و عرصه بین‌المللی نظرات متفاوت و بعضاً متضادی داشتند، درباره لزوم برقراری روابط با ایران و گسترش آن متفق‌القول بودند و آن را به سود دو کشور و منطقه می‌دانستند.

دکتر احمدی‌نژاد فضای ایجاد شده در اثر سفر به مصر را ظرفیتی برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: ایران باید با مصر روابط دوستانه و نزدیک داشته باشد و برای اصلاح شرایط منطقه و بین‌المللی راه دیگری جز این نیست.


ویدیو مرتبط :
تذکر رییس جمهور به وزیر صنعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توکلی: مجلس به رهبری نامه بنویسد/ باهنر: بر اساس سخنان رییس‌جمهور، قیمت نان سنگک ۱۵ هزار تومان می‌شود



جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس

توکلی: مجلس به رهبری نامه بنویسد/ باهنر: بر اساس سخنان رییس‌جمهور، قیمت نان سنگک ۱۵ هزار تومان می‌شود

احمدتوکلی پشنهاد داد مجلس با نوشتن نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، مشکلات احتمالی آینده و تبعات تصمیمگیریهای نادرست اقتصادی دولت را منتقل کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار 

جالب

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز با تشکیل جلسه غیرعلنی درباره لایحه بودجه 92 با نمایندگان دولت به گفت‌وگو نشستند.  در این جلسه که رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و همچنین محمد کردبچه، مشاور معاونت برنامه‌ریزی حضور داشتند، نمایندگان دو قوه به بررسی مسائل مربوط به لایحه بودجه 92 و اولویت ها و چارچوب های آن پرداختند. {اینجا}آنچنان که مهر منتشر کرده است، در این جلسه کردبچه و ممبینی از طرف معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در خصوص کلیات لایجه بودجه 92 صحبت کردند.

البته ممبینی در این جلسه بیشتر درباره بودجه 91 صحبت کرده است که لاریجانی رئیس مجلس به وی تذکر داده که در موضوع صحبت کند.از طرف مجلس هم باهنر نایب رئیس دوم مجلس، مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و احمد توکلی نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه وبودجه صحبت هایی داشته و نقطه نظرات خود را بیان کردند.مصباحی مقدم در سخنان خود انتقادات تندی به دولت و تصمیمات اقتصادی آن وارد کرد و توکلی هم در صحبت خود پیشنهاد کرد مجلس نامه ای به رهبر انقلاب نوشته و مسائل و مشکلات موجود و مشکلات احتمالی آینده کشور و تبعات تصمیم گیری های نادرست اقتصادی دولت را منتقل کنند.

وی همچنین پیشنهاد کرده مجلس با رئیس جمهور نشست مشترک برگزار کرده و به طور جدی مسائل مورد پیگیری قرار گیرد.در این جلسه باهنر نیز در سخنان خود با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور در اصرار بر هدفمندی یارانه ها گفت: در صورتی که آنچه رئیس جمهور می گوید اجرایی شود، قیمت نان سنگک به 15 هزار تومان می رسد و چیزی به نام تولید و کشاورزی باقی نمی ماند.

همچنین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس نیز جمع بندی ای از جلسه ارائه کرد.

موافقت مجلس با پیشنهاد توکلی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای برای دیدار با رئیس‌جمهورباشگاه خبرنگاران نیز در گفت و گو با عبد‌الوحید فیاضی نماینده مردم مازندران عنوان کرده است در جلسه امروز توضیحاتی از سوی کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان دولت پیرامون اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ارائه شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه همچنین به نقاط ضعف و قوت بودجه‌ریزی در سال 92 اشاره شد که احمد توکلی نیز مباحثی پیرامون اجرای غلط فاز اول هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت را مطرح کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به اظهارات توکلی در صحن غیر علنی مجلس اشاره کرد و افزود: از نظر این نماینده تهران، باید فضای کسب و کار را برای مردم بیشتر کرد تا خود به ثروت دست یافته و به دولت مالیات دهند نه اینکه دولت به مردم پول دهد.فیاضی خاطرنشان کرد: توکلی در ادامه سخنان خود به لزوم تشکیل کمیته‌ای علمی متشکل از نمایندگان جهت دیدار با رئیس‌جمهور اشاره کرد که تا پایان سال 91 وجه نقدی را از میان مردم جمع کنند تا آثار تورمی کمتر و گرانی نیز از میان مردم رخت بربندد که مجلس نیز با این پیشنهاد موافقت کرد.

بودجه 92 تا اواخر دی‌ماه هم به مجلس نمی‌آید

در همین راستا نماینده مردم خلخال با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس به فارس گفت: در صحبت‌های نمایندگان دولت در جلسات غیرعلنی امروز اشاره‌ای به زمان ارائه لایحه بودجه 92 به مجلس نشد. اما آنچه که از صحبت‌های آنان برداشت می‌شد این بود که لایحه بودجه تا اواخر دی هم به مجلس نخواهد رسید.

جلیل جعفری گفت: احمد توکلی در صحبت‌های خود در جلسه غیرعلنی امروز مجلس با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر پرداخت 5برابری یارانه نقدی به مردم عنوان کرد که چنانچه این امر محقق شود، جامعه با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

وی افزود: توکلی همچنین اظهار داشت که دولت از این پس هیچ گاه نمی‌تواند اقدام خودسرانه‌ای در ارتباط با پرداخت یارانه نقدی به مردم داشته باشد و هر گونه افزایش پرداخت یارانه نقدی به مردم باید با اجازه مجلس انجام شود.نماینده مردم خلخال در خانه ملت خاطرنشان کرد: در صحبت‌های نمایندگان دولت در جلسه غیرعلنی امروز (کردبچه و ممبینی) صراحتاً اشاره‌ای به زمان ارائه لایحه بودجه سال 92 به مجلس نشد. اما آنچه که از صحبت‌های آنان برداشت می‌شود این است که لایحه بودجه سال 92 تا اواخر دیماه به مجلس نخواهد آمد./خبرآنلاین