اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین حراج ۳.۴ هزار میلیارد تومانی بلوك...




اولین حراج ۳.۴ هزار میلیارد تومانی بلوك ۱۸ درصدی ایران خودرو

 

 

اولین حراج ۳.۴ هزار میلیارد تومانی بلوك...

 

 

با اعلام شركت بورس مبنی بر عرضه بلوك ۱۸درصدی ایران خودرو در۳۱ تیر، عرضه یك میلیارد و ۱۳۴ میلیون سهم این شركت خودروساز یك قدم به قطعی شدن نزدیك شد و دولت رضایت به این واگذاری داد تا در صورت نهایی شدن این تصمیم، برای اولین بار حراج ۳.۴ هزار میلیارد تومانی آن انجام شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعد از عدم واگذاری بلوكی سهام دو شركت سایپا و ایران خودرو در سال گذشته و بروز كشمكش های متعدد در عرضه سهام این دو بلوك طی سال جاری و مخالفت های پیدا و پنهان برخی مسئولان، بالاخره آگهی واگذاری دو بلوك ۱۸ درصدی سهام دو شركت برای ۳۱ خرداد و اول تیرماه در رسانه ها مندرج شد.


با این رویداد شركت بورس نیز اطلاعیه عرضه بلوك ۱۸ درصدی ایران خودرو را منتشر كرد تا عرضه یك میلیارد و ۱۳۴ میلیون سهم این شركت خودروساز یك قدم به قطعی شدن نزدیك شود.


بدین ترتیب در حالی چند متقاضی از روز های گذشته خود را آماده خرید این تعداد سهام و حضور در ماراتن احتمالی خرید ۱۸ درصد از سهام ایران خودرو كرده اند كه با انتشار اطلاعیه این واگذاری توسط شركت بورس، عزم گروه های خریدار جدی تر شد.


براین اساس، سازمان خصوصی سازی به وكالت از سازمان گسترش یك میلیارد و ۱۳۴ میلیون سهم ایران خودرو به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه ۸۰ درصد به شرط آنكه قیمت هر سهم از ۳۰۰ تومان كمتر نباشد و به ارزش پایه ۳.۴ هزار میلیارد تومان عرضه خواهد كرد تا اولین عرضه عمده و در عین حال تاریخی این شركت رقم بخورد.


برپایه این گزارش، مطابق روال معمول عرضه های عمده ،در شرابط این عرضه نیز قید شده كارگزاران خریدار درصورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند كه ۳ درصد ارزش سهام مورد معامله براساس قیمت پایه را نقدا یا به‌صورت ضمانت‌نامه بانكی بدون قید و شرط از مشتری دریافت كرده باشند.


مهلت پرداخت مبلغ این معامله و اسناد تضمینی مورد نظر فروشنده حداكثر ۳۰ روز كاری تعیین شده است.


سابقه عرضه سهام


به گزارش فارس ، عرضه بلوك ۱۸ درصدی سهام ایران خودرو در حالی موجب افزایش هیجان در روزهای پایانی ماه و احتمالا " روزهای آغازین تیرماه خواهد شد كه واگذاری این بلوك و همچنین بلوك ۱۸ درصدی سایپا دارای سابقه ایی است.


بدین ترتیب كه هیات واگذاری ۱۸ فروردین ماه سال جاری در خصوص واگذاری بلوك های ۱۸ درصدی دو شركت بزرگ خودرویی سایپا و ایران خودرو تصمیم گیری و با تعیین قیمت هر سهم این دوبلوك، ماموریت این واگذاری را به سازمان خصوصی سازی محول كرد.


اعلام این مصوبه در شرایطی موجب تحركات بازار سهام شد كه این برنامه ناگهان منتفی شد و به زمان نامعلوم دیگری موكول شد.


این رویداد موجب شد صف های خرید سهام این دو شركت در بورس اوراق بهادار به صف های فروش تبدیل شود اما مسئولان سازمان خصوصی سازی تاكید كردند عرضه بلوكی سهام این دو خودرو ساز حتما " در سال جاری انجام خواهد شد.


در شرایطی بلوك ۱۷ درصدی سرمایه گذاری رنا (از سهامداران عمده شركت های خودرویی) به ارزش۷۲ میلیارد تومان توسط دو شركت سرمایه گذاری سایپا و سمند خریداری شد كه بعد از گذشت حدود ۴۵ روز از تعویق عرضه بلوك های ۱۸ درصدی ایران‌خودرو و سایپا، از سوی معاون سازمان خصوصی سازیواگذاری قطعی شدن عرضه این دو بلوك در روز های ۳۱ خرداد و اول تیرماه با همان شرایط قبلی اعلام شد.... /  گزارش : خبرگزارى فارس

 



ویدیو مرتبط :
تصویر جدید بر روی اسکناس های 5 هزار تومانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید 220 هزار تومانی سیاسی در اولین روز بازداشت



اخبار,اخبارورزشی,حمیدرضا سیاسی


 اخبار ورزشی  -  خرید 220 هزار تومانی سیاسی در اولین روز بازداشت

گفته می شود حمیدرضا سیاسی در نخستین روز بازداشت، 220 هزار تومان از بوفه زندان اوین خریده کرده است. خریدهای او شامل خمیردندان، مسواک، دمپایی، ریش تراش و سایر وسایل بهداشتی و راحتی بوده است.

حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که این روزها در زندان اوین به سر می برد، در روز اول بالغ بر 220هزار تومان بابت خرید مایحتاج خود خرج کرده است.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس 15 آذرماه با احضار قبلی به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه و بازپرس پرونده برای وی قرار بازداشت موقت صادر کرد.

بیش از 15 روز از بازداشت موقت سیاسی می گذرد و در حالی که وزارت ورزش بر انتخاب مدیرعامل جدید و اعضای هیات مدیره بر حمایت از مدیر عامل فعلی تاکید دارند، سیاسی در اوین سعی می کند شرایط را برای آسایش خود مهیا کند.

گفته می شود حمیدرضا سیاسی در نخستین روز بازداشت، 220 هزار تومان از بوفه زندان اوین خریده کرده است. خریدهای او شامل خمیردندان، مسواک، دمپایی، ریش تراش و سایر وسایل بهداشتی و راحتی بوده است.

قهرمان شجاعی وکیل شرکت بهنام پیشرو کیش درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت موکل اش از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: اتفاق جدیدی در رخ نداده و روز شنبه هفته آینده برای اطلاع از تصمیمات جدید بازپرس به دادسرا مراجعه خواهیم کرد.


 اخبار ورزشی  -  ایرنا