اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین جملات مرسی در اجلاس: سلام بر ابوبکر، عمر و عثمان/ نظام بشار اسد، سرکوبگر است



اولین جملات مرسی در اجلاس: سلام بر ابوبکر، عمر و عثمان/ نظام بشار اسد، سرکوبگر است/ خروج وزیر خارجه سوریه از جلسه

برخی تحلیلگران معتقدند ، وی عمداً و به دلیل بی اطلاعی تصور کرده است "بیان چنین کلماتی در اجلاس تهران باعث واکنش مقامات ایرانی می شود" ، این در حالی است که ایران همواره بر «احترام به معتقدات برادران هل سنت» تاکید می ورزد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : سخنرانی رئیس جمهوری مصر در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران، با حاشیه هایی همراه بود.

رئیس‌جمهور مصر با نام خدا و ذکر نام چهار خلیفه یعنی حضرت ابوبکر، عمر، عثمان و امام علی و صحابه و نزدیکان پیامبر و درود بر آنها، سخنرانی خود را آغاز کرد.

برخی تحلیلگران معتقدند ، وی عمداً و به دلیل بی اطلاعی تصور کرده است "بیان چنین کلماتی در اجلاس تهران باعث واکنش مقامات ایرانی می شود" ، این در حالی است که ایران همواره بر «احترام به معتقدات برادران هل سنت» تاکید می ورزد.

مرسی در ادامه سخنانش در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در سخنرانی خود با انتقاد از رژیم سوریه، حکومت این کشور را "سرکوبگر" خواند.

وی گفت: «هم‌اکنون در سوریه یک انقلاب در برابر ظلم وجود دارد.»

بنا بر گزارش‌ها هنگامی که محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر، در سخنرانی خود به "سرکوبگر" بودن حکومت سوریه اشاره کرد، نخست‌وزیر و هیات سوری به نشانه اعتراض جلسه سران غیرمتعهدها را ترک کردند.

البته خبرگزاری فارس مدعی شده که خروج ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، هنگام سخنرانی محمد مرسی برای انجام یک مصاحبه بوده است.

محمد مرسی همچنین گفته است که مردم سوریه و فلسطین به‌طور جدی به دنبال آزادی، شرافت و عدالت انسانی هستند. رئیس‌جمهور مصر اتحاد مخالفان سوریه را بسیار حیاتی خواند و افزود: «مصر آماده همکاری با دیگر کشورها برای توقف خونریزی در سوریه است.»

رئیس جمهوری مصر بار دیگر در این اجلاس بر طرح پیشنهادی خود برای حل بحران سوریه با تشکیل کمیته چهارجانبه تأکید کرد .. (کمیته ای که در آن جایی برای قطر در نظر گرفته نشده است).

مرسی تأکید کرد که "مسئولیت خون سوری ها بر گردن همه ما (اعضای جنبش عدم تعهد) قرار دارد" و باید به صورت "فعال" جهت توقف این خون ریزی ها وارد عمل شد.

وی همچنین با اشاره به تصمیم های گرفته شده در جنبش عدم تعهد برای خالی کردن کل منطقه خاورمیانه از سلاح هسته ای و سلاح کشتار جمعی تأکید کرد که متأسفانه هنوز چالشهای بسیاری دربرابر این اهداف وجود دارد.

مرسی در پایان پس از اعلام تحویل ریاست جنبش عدم تعهد به جمهوری اسلام ایران، تأکید کرد که کاملا اطمینان دارد ریاست ایران بر این جنبش در عملی شدن برنامه کاری اجلاس شانزدهم، و تحقق اهداف و مطالبات ملتها عضو و همه ملتهای دنیا، با موفقیت همراه می شود، و موجب همبستگی و موفقیت های بیشتری خواهد شد.

محمد مرسی در سخنان خود حمایت از انقلاب مردم سوریه را «یک وظیفه‌ اخلاقی و هم‌زمان یک ضرورت سیاسی و استراتژیک» اعلام کرد.وی همچنین از میزبانی و تلاش های ایران و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، برای برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد تشکر و قدردانی کرد./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
باید از سقوط نظام بشار اسد جلوگیری کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت حماس از مخالفین بشار اسد/هنیه: به مردم قهرمان سوریه که برای آزادی مبارزه می‌کنند، سلام می‌گویم



گروه حماس , بیت المقدس , سوریه  , بشار اسد

 

گروه حماس برای اولین بار از گروه های مخالف بشار اسد حمایت کرد. اسماعیل هنیه، رهبر حماس این موضوع را به هنگام برگزاری نماز جماعت روز جمعه در قاهره و همچنین در یک راهپیمایی که در نوار غزه انجام شد، اعلام کرد.

هنیه، رهبر حماس روز جمعه در سفری که از نوار غزه به مصر داشت، در مقابل هزاران نمازگزاری که در مسجد الازهر قاهره گردآمده بودند، اظهار داشت: من به تمام معترضان بهار عربی سلام می‌گویم و به مردم قهرمان سوریه که برای آزادی، دموکراسی و اصلاح مبارزه می‌کنند، سلام می‌گویم.

وی این اظهارات را در حالی بیان می کرد که چندین عضو اخوان المسلین در کنار او ایستاده بودند.

وی گفت: از مسلمانان و جهان عرب می خواهم که از بیت المقدس در مقابل تلاش های اسرائیل برای تضعیف هویت عربی آن دفاع کنید.

هینه در ادامه شعری عربی خواند که می گفت راه بیت المقدس از قاهره اغاز می شود.

زمانی که وی گفت حماس، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، جمعیت حاضر تشویق بسیار کردند و شعار دادند: هنیه اسلحه را رها نکن/ ما تا بیت المقدس میلیونی راهپیمایی می کنیم.../انتخاب