اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین جلسه تاریخ شورای امنیت برای بررسی مساله همجنسگرایان



همچنین از طریق تلفن با فردی به نام مستعار "عدنان " از عراق تماس برقرار شد و این فرد همجنسگرای عراقی نیز وضعیت آزار همجنسگرایان در مناطق تحت تسلط داعش در عراق را برای اعضای شورای امنیت تشریح کرد.

شورای امنیت ملل متحد برای اولین بار در تاریخ 70 ساله خود بعد از ظهر دوشنبه (به وقت نیویورک) جلسه ای غیر رسمی و ویژه برای بررسی وضعیت همجنسگرایان در مناطق تحت اشغال داعش در عراق و سوریه تشکیل داد.اولین جلسه تاریخ شورای امنیت برای بررسی مساله همجنسگرایان

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز در این جلسه که به پیشنهاد آمریکا و شیلی تشکیل شد " صحبی نهاس" فعال همجنسگرای سوریه ای که به آمریکا پناهنده شده است حضور یافت و نتایج مشاهدات خود از وضعیت آزار همجنسگرایان از سوی گروه های داعش و جبهه النصره در سوریه را تشریح کرد.

همچنین از طریق تلفن با فردی به نام مستعار "عدنان " از عراق تماس برقرار شد و این فرد همجنسگرای عراقی نیز وضعیت آزار همجنسگرایان در مناطق تحت تسلط داعش در عراق را برای اعضای شورای امنیت تشریح کرد.

او در این مکالمه تلفنی گفت که به اتهام همجنسگرایی حکم مرگ او از سوی داعش صادر شده است.

داعش در یک سال گذشته بارها افراد مختلفی را به اتهام اعمال همجنسگرایانه به مرگ محکوم کرده و غالبا در مجازات آنها از شیوه هایی چون قطع اعضا و پرتاب از بلندی استفاده کرده است.

پس از اتمام این نشست "سامانتا پاور" نماینده آمریکا در سازمان ملل به همراه نهاس (فعال سوری) در یک نشست خبری مشترک حضور یافت.

 

پاور در این نشست خبری با اشاره به اینکه این نخستین بار در تاریخ 70 ساله سازمان ملل است که مساله ای مرتبط با حقوق همجنسگرایان دستور کار نشست شورای امنیت شده است، این نشست را تاریخی دانست.


کنفرانس خبری نماینده آمریکا با فعال همجنسگرای سوری پس از جلسه شورای امنیت

اخبار,اخبار بین الملل,همجنسگرایان

 
نماینده آمریکا گفت: امروز قدمی کوچک اما مهم برداشتیم و این نباید آخرین قدم باشد.

نماینده آمریکا تاکید کرد این نشست ویژه به منظور بررسی گزار شهای مکرر و زیاد از نقض حقوق همجنسگرایان از سوی گروه هایی چون داعش در سوریه و عراق تشکیل شد.

نهاس نیز در این نشست خبری تاکید کرد او بارها در شهر زادگاه خود (ادلب سوریه) از سوی گروه هایی چون جبهه النصره به مرگ تهدید شده بود.

در نشست شورای امنیت از 15 کشور عضو تنها نمایندگان کشورهای آفریقایی چاد و آنگولا شرکت نکردند.

اخبار بین الملل - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
‫آمریکا در اندیشه بررسی قطعنامه 2231 در شورای امنیت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش نیجریه علیه ایران به شورای امنیت پس از"حل مساله" ! توسط متكی



 

گزارش نیجریه علیه ایران به شورای امنیت پس از

 

وزیر امور خارجه نیجریه روز دوشنبه اعلام كرد كه كشورش در مورد نقض تحریم های شورای امنیت از سوی جمهوری اسلامی و ارسال غیرقانونی تسلیحات توسط ایران به نیجریه، به سازمان ملل متحد گزارش داده است.

 

به گزارش خبرگزاریها اودئین آجوموگوبیا، وزیر امور خارجه نیجریه، روز دوشنبه، ۲۴ آبان، اعلام كرد كه به دنبال كشف محموله تسلیحاتی ارسالی در ماه گذشته از سوی ایران به نیجریه و پس از تحقیقات لازم، دولت نیجریه در راستای همسویی با تحریم ها، در مورد این اقدام جمهوری اسلامی به كمیته تحریم های شورای امنیت گزارش داد.

آجوموگوبیا به خبرگزاری رویترز گفته است: به دنبال تحقیقات مقدماتی و به منظور همراهی با قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹، نماینده این كشور در سازمان ملل، مصادره و ضبط این اموال را به این شورا گزارش داده است. نیجریه پیش از این اعلام كرده بود در صورتی كه شواهدی مبنی بر نقض تحریم های سازمان ملل در محموله این كشتی باشد، موضوع را به شورای امنیت گزارش خواهد داد.

این كشور در حالی در مورد ایران به شورای امنیت گزارش داده است كه روز گذشته منوچهر متكی، وزیر امور خارجه ایران با تأكید بر دست داشتن «یك شركت خصوصی» در این ارسال اعلام كرد كه برای مسئولان و مقامات نیجریه مشخص شده است كه این ارسال ارتباطی به نیجریه نداشته است.

متكی دیروز به رسانه ها اطمینان دادكه این سوتفاهم رفع شده است.../آینده نیوز