اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین جشن کتاب کودک، امروز در تهران


برای نخستین بار در تهران، مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های مربوط به کودکان، با حضور کودکان 3 تا 10 سال و پدیدآورندگان آثار در محل شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود که جالب توجه است.





صبح بخیر: مراسم رونمایی از 10 عنوان کتاب خردسالان که توسط واحد کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق منتشر شده است، ساعت 6 عصر امروز در تهران برگزار خواهد شد. به گفته مدیر برگزاری این مراسم، شماری از کودکان 3 تا 10 ساله تهرانی به همراه پدیدآورندگان آثار، تصویرگران و کارشناسان امور کودک، در این محفل حضور خواهند داشت. شعار این مراسم، "با کتاب خوش بگذرانیم" اعلام شده است.

به گزارش سرویس کتاب برترین‌ها، مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های زرافه، که فرصتی برای معرفی مجموعه‌های چند جلدی جالب انتشارات سیمای شرق برای کودکان ایرانی است، در شهر کتاب مرکزی تهران برگزار خواهد شد. نکته قابل توجه این رویداد، حضور پر رنگ کودکان تهرانی در این مراسم خواهد بود که قرار است این فرصت رونمایی کتاب، به جشن خاطره انگیز و شاد برای کودکان حاضر در مراسم تبدیل شود.

اولین جشن کتاب کودک، امروز در تهران 

علی اکبر زین العابدین، مدیر مجموعه کتاب‌های زرافه، پیش تر اعلام کرده بود که ابتکار حضور پر رنگ کودکان تهرانی در مراسم رونمایی کتاب، فرصتی برای آشنا کردن بهتر و بیش تر کودکان با کتاب، مولفان، تصویرگران و فعالان این عرصه در محفلی شاد و جذاب برای این قشر سنی است تا انس کودکان ایرانی با کتاب، افزایش یابد. وی از علاقمندان به کتاب کودک به ویژه شهروندان تهرانی خواسته است تا در صورتی که فرزند خردسال دارند، در این مراسم حضور پیدا کنند و در نخستین جشن کتاب مربوط به رونمایی از کتاب کودکان در سال 94 شرکت کنند.

وی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت که در مراسمی که امروز برگزار خواهد شد، قصه خوانان و شعرخوانان کودک اجرای برنامه‌های شاد و مفرح مخصوص کودکان خواهند پرداخت تا مراسم رونمایی، کاملاً غیر رسمی و جذاب باشد. این بخش از برنامه توسط گروه ترویج کتاب‌های زرافه انتشارات، اجرا خواهد شد. ایشان، آشنایی چهره به چهره کودکان با نویسندگان و پدید آورندگان این 10 اثر را، یکی دیگر از برنامه‌های نخستین جشن کتاب مخصوص کودکان تهرانی دانست و ابراز امیدواری کرد تا این رویداد، بتواند مقدمه ای برای توجه بیش تر ناشران کتاب کودک و نوجوان به تعامل بیش تر با جامعه خردسال ایرانی شود.

آقای زین العابدین، روز گذشته به ایسنا گفته بود که کتاب: «غول سیصدساله و میز جادویی‌اش» یک مجموعه سه جلدی داستان منظوم است که اشعار آن سروده ناصر کشاورز بوده و تصویرگری آن توسط الهام عطایی‌آذر انجام گرفته است. عناوین سه کتاب این مجموعه عبارت‌اند از: «تولد عجیب و مهمان‌های غریب»، «میزا زو بزا و حاکم بدجنس» و «چشمه جادو و تاجر لنگ». این مجموعه برای گروه سنی کودک منتشر شده است.

مدیر کتاب‌های زرافه افزود: مجموعه چهارجلدی «قصه‌های ترسناک» که توسط نازنین آیگانی نوشته و تصویرگری شده، برای گروه سنی خردسال منتشر شده است که در هر قصه، بچه‌ها از چیزی می‌ترسند و در طول داستان، راه‌های غلبه بر آن ترس را می‌آموزند. «تاریکی»، «همه»، «نقاش هیولولوها» و «ما» عناوین این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

وی به رونمایی از مجموعه سه‌جلدی «اگر به یک...» که با ترجمه مژگان کلهر و امیر لعلی چاپ شده است، اشاره کرد و گفت: عناوین این کتاب‌ها «اگر به یک موش شیرینی بدهی...»، «اگر به یک سگ دونات بدهی...» و «اگر به یک گربه کیک بدهی....» است و در این مجموعه، خردسالان با چرخه نامتناهی نیازها آشنا می‌شوند.

عناوین خلاقانه و جالب انتخاب شده برای مجموعه کتاب‌های زرافه که جای آن در بازار نشر کودک و نوجوان ایران خالی است، در کنار ابتکار این مجموعه در برگزاری مراسم رونمایی شاد و کودکانه برای مخاطبان خردسالش، اهمیت نوآوری در کسب و کار نشر برای کودکان را نشان می‌دهد که انتظار داریم فعالان این عرصه، از همه پتانسیل‌های سنتی و دیجیتالی، برای تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات خود برای نسل آینده ایران، استفاده کنند.

گفتنی است، خبر و تصاویر مربوط به برگزاری این مراسم، امشب در سرویس کتاب پرتال برترین‌ها، در اختیار مخاطبان گرامی قرار خواهد گرفت.


ویدیو مرتبط :
بخش کودک نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح اولین بوستان دوستدار کودک در تهران


مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از افتتاح نخستین بوستان دوستدار کودک در ۱۸ مهر همزمان با گشایش هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل های پاییزی خبرداد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از افتتاح نخستین بوستان دوستدار کودک در ۱۸ مهر همزمان با گشایش هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل های پاییزی خبرداد.

علی محمد مختاری با بیان این که توجه به نیازهای کودکان در احداث، تجهیز، ایمن سازی و استانداردسازی زمین های بازی و مکان‌های تفریحی در بوستان ها همواره مورد توجه مدیران و مسئولان شهری بوده است، گفت: طرح "شهر دوستدار کودک" در تاریخ20 اردیبهشت سال 88 توسط شورای شهر تهران به تصویب رسید. بر اساس این مصوبه شهرداری تهران موظف شد در تبدیل شهر تهران به شهری دوستدارکودک تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرد.

سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران نیز با توجه به فلسفه وجودی خود از همان تاریخ مطالعات بوستان های دوستدار کودک را در سر لوحه برنامه های خود قرار داد. در این راستا کلنگ اولین بوستان دوستدار کودک با حضور ساکنان محل و نمایندگان شورایاری در محله خلیج فارس در محدوده منطقه 18 که دارای بافت متراکم شهری بود به زمین زده شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: بوستان مذکور در زمینی به مساحت 4 هکتار توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز احداث شده است.

مختاری با بیان اینکه در این بوستان فضاهای بازی، سرگرمی و آموزشی برای 3 گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان (گروه سنی 3 تا 15 سال ) پیش بینی شده است، در تشریح بخش های مختلف آن افزود: فضاهایی همچون پیست دوچرخه ، آموزش ترافیک ، آمفی تئاتر روباز با امکان اجرای نمایش های عروسکی و برگزاری جشن های مختلف نظیر جشن تکلیف ، محوطه های مجزا ویژه بازی خردسالان ، کودکان و نوجوانان ، زمین های ورزشی ، تجهیزات بدن سازی و ورزشی کودکان و معلولان، نمازخانه، کتابخانه کودک، سرویس های بهداشتی، پارک آموزش الفبا و فواره های آب بازی کودکان بخشی از امکاناتی هستند که در بوستان دوستدار کودک تعبیه شده است .

وی ادامه داد: جدیدترین تجهیزات بازی از جمله مجموعه های بازی راپل ، صخره نوردی ، اسکیت ، تاب سبدی ، سازه فضایی ترکیبی ، هرم طنابی ، مجموعه های بازی کشتی دریایی ، بازی های فنری ، سرسره و الاکلنگ نیز در بوستان مورد اشاره نصب شده است .

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران به احداث کتابخانه ای با مبلمان و کتاب‌های ویژه کودکان در کنار فضاهای سرگرمی نیز اشاه کرد.

مختاری درباره نحوه آبیاری این بوستان نیز گفت: مخزن آب 250 مترمکعبی جهت آبیاری فضای سبز با آب غیر شرب پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بوستان دوستدار کودک منطقه18 اولین بوستان موضوعی در ارتباط با کودکان و نوجوانان است که در یکی از محلات جنوبی شهر تهران احداث شده، تصریح کرد: عملیات اجرایی دومین بوستان دوستدار کودک به مساحت 12 هکتار به زودی توسط سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران آغاز خواهد شد.

نصب تجهیزات بازی کودکان معلول در بوستان ها

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک تجهیزات بازی کودکان معلول نیز در بوستان‌ها نصب خواهد شد، ادامه داد: در کنار احداث بوستان های دوستدار کودک که امکان بازی و سرگرمی رایگان را برای کودکان تهرانی فراهم می آورد، سازمان بوستانها، تجهیز و ایمن سازی فضاهای بازی کودک در تمام بوستانهای شهر تهران را در دستور کار خود قرار داده است، به طوری که درحال حاضر کلیه فضاهای بازی کودکان در بوستانها مجهز به کفپوش استاندارد بوده و علاوه بر بازدید مستمر ناظرین فضای سبز شهرداری ، بازرسان مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران نیز به صورت دوره‌ای از وسایل بازی بوستان‌ها بازدید می کنند.

هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گلهای پائیزی همزمان با افتتاح بوستان دوستدار کودک


مختاری همچنین افزود: هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گلهای پائیزی نیز همزمان با افتتاح بوستان دوستدار کودک از روز شنبه هجدهم لغایت چهارشنبه بیست و دوم مهرماه جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری واقع در ضلع جنوبی بوستان گفتگو برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه طی سال های اخیر که سیزده نمایشگاه بین المللی و شش نمایشگاه فصلی گل و گیاه برگزار شده ، شاهد تحولاتی مثبت در صنعت گل وگیاه کشور و انسجام بیشتر تولیدکنندگان داخلی در ارتقأ کیفیت تولیدات خود بوده ایم، بیان کرد: هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه با حضور بیش از 200تولید کننده داخلی در زمینه گل و گیاهان آپارتمانی و فضای باز ، گل های شاخه بریده ، انواع گلدان و فلاورباکس، لوازم و ادوات باغبانی، تراریوم ( باغ شیشه ای )، انواع کاکتوس و... در فضاهای سرپوشیده و باز برپاست .

مختاری در تشریح اهداف برپایی این نمایشگاه ها هم گفت: نمایشگاه های گل و گیاه با هدف ایجاد هم گرایی بیشتر بین مدیریت شهری ، دست اندرکاران توسعه و گسترش فضای سبز ، تولیدکنندگان گل و گیاه و فعالان در زمینه صنایع وابسته و جانبی و همچنین تقویت جایگاه گل و گیاه در زندگی شهری و ترویج فرهنگ گل دوستی و گیاه پروری و افزایش روحیه نشاط و شادابی در میان شهروندان برگزار می شوند .

وی با بیان اینکه شهرداری تهران به هیچ عنوان هزینه ای از شرکت کنندگان در نمایشگاه و همچنین بازدیدکنندگان دریافت نمی کند، اظهارکرد: هدف شهرداری تهران انتفاع نبوده و تنها با رویکرد حمایت از تولید کنندگان داخلی گل و گیاه و تقویت این صنعت ملی و همچنین ایجاد همسویی و هم افزایی بیشتر آنان در جهت ارتقأ کیفیت و کمیت صنعت گل و گیاه کشورمان به برگزاری نمایشگاه ها ی گل و گیاه می پردازد.

مختاری همچنین خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان خرد و تشویق و کمک به آنان برای توسعه فعالیت هایشان، بخش قابل توجهی از نمایشگاه به این گروه از تولیدکنندگان اختصاص یافته و در کنار آن مؤسسات بزرگ هم حضور دارند.

وی درخصوص ساعت کار این نمایشگاه نیز گفت: ساعت کاری هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه از ساعت 10 صبح لغایت 21 است.

مختاری درباره علت تغییر زمان برگزاری نمایشگاه یادآور شد: به دلیل همزمانی برنامه اعلام شده اولیه برگزاری نمایشگاه با مراسم تشییع پیکر و یادبود جان باختگان معزّز فاجعه منا و در راستای تأکیدات شهردار تهران مبنی برحضور موثر در مراسم بزرگداشت و تکریم این عزیزان و همراهی و همدلی با خانواده های ارجمند ایشان تصمیم گرفته شد که زمان برگزاری هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل های پاییزی که قرار بود از 13 تا 17 مهرماه برگزار شود به 18 تا 22 مهرماه سال جاری موکول شود .