اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین انیمیشن از نحوه تکامل صورت در جنین


اولین انیمیشن براساس اسکنهای صورت گرفته از رشد جنین نحوه تکامل صورت انسان را درون رحم مادر نشان می دهد.

خبرگزاری مهر: اولین انیمیشن براساس اسکنهای صورت گرفته از رشد جنین نحوه تکامل صورت انسان را درون رحم مادر نشان می دهد.

یک برنامه مستند بریتانیایی که با عنوان " داخل بدن انسان" پخش می شود، اولین تصاویر انیمیشنی را از نحوه رشد و شکل گیری صورت انسان نشان می دهد.

این ویدئو نشان می دهد که چگونه بخشهای مختلف صورت انسان رشد می کند و سه ماه پس از شکل گیری جنین چون قطعات یک پازل به هم متصل می شوند.



اولین ویدئوی انیمیشن از نحوه شکل گیری صورت

مایکل موزلی از برنامه مستند " داخل بدن انسان" که این انیمیشن را پخش کرده اظهار داشت: سه بخش اصلی این پازل در قسمت بالایی لب به یک دیگر می رسند و شیار بالای لب را ایجاد می کنند.

این کلیپ 30 ثانیه ای مدل های سه بعدی را از رشد صورت براساس اسکنهای صورت گرفته در سه ماه اول رشد جنین در کنار هم قرار داده است.

دیوید بارکر محقق گرافیست اظهار داشت: شکل گیری بینی و دهان برای ساخت این ویدئو بسیار دشوار بوده است.



صورت چشمها، دهان را شکل می دهد و شکل دهی به بینی را آغاز می کند



در این تصویر صورت قابل تشخیص شده است

این ویدئو 30 ثانیه ای تصاویری از مدلهای سه بعدی را برای نشان دادن نحوه رشد صورت نشان می دهد.

براساس اظهارات این گرافیست، شکل گیری صورت با سه مشخصه اصلی که درحال حرکت هستند نوعی حرکات موزون پیچیده از صفحات بافتی است.

براساس گزارش نیو ساینتیس، صفحات بافتی که گودی بالای لب را تشکیل می دهند می تواند بلند، کوتاه، عمیق یا کم عمق باشد و تمام این مسائل به آرایش ژنتیکی فرد بستگی دارد.

عدم موفقیت در ایجاد این گودی فرد را لب شکری می کند و صاف بودن این بخش از صورت نشان دهنده سندروم جنین الکلی است.      


ویدیو مرتبط :
تکامل جنین مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت نخستین انیمیشن شكل‌گیری صورت جنین در رحم!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ساخت نخستین انیمیشن شكل‌گیری صورت جنین در رحم!

نخستین انیمیشن چگونگی شكل‌گیری صورت جنین درون رحم مادر ساخته شد.

ایسنا:صورت انسان همیشه به این زیبایی نبوده است؛ نخستین انیمیشن چگونگی شكل‌گیری صورت جنین درون رحم مادر نشان‌دهنده پیچیدگی این فرایند است.

این فیلم كه برای مجموعه "درون بدن انسان" ساخته شده، مبتنی بر اسكن‌های گرفته شده از جنین انسان طی بازه زمانی بین یك تا سه ماه پس از لقاح است.

 

برای تولید این اثرعلمی، مجسمه‌های مجازی طی مراحل مختلف تولید شدند و سپس با ترسیم حاصل از ارتباط دادن صدها نقطه به نقاط مربوطه بر روی مدل‌های دیگر تركیب شدند.

دیوید باركر گرافیست حاضر در این پروژه بر این باور است كه ساخت مجسمه‌های بینی و سقف دهان دشوارترین بخش طرح مزبور بود زیرا تشكیل آن‌ها شامل یك روند پیچیده رشد و تلفیق صفحات بافتی در حال حركت است.

 

نگاه دقیق به انیمیشن تولید شده از آن حكایت دارد كه صورت از سه مشخصه اصلی تشكیل شده كه در جای خود در حال چرخش هستند و در فیلتروم یعنی گودی بالای لب بالایی با یكدیگر تلاقی پیدا می‌كنند.

این تحول در یك زمان دقیق روی داده و تاخیر در آن می‌تواند به یك لب یا سقف دهان شكاف‌دار بینجامد./ایسنا