اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولویت‌های سال ۹۳ آموزش و پرورش اعلام شد



اخبار,اخبار اجتماعی,اولویت‌های سال ۹۳ آموزش و پرورش


اخباراجتماعی - اولویت‌های سال ۹۳ آموزش و پرورش اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش، اولویت‌های سال ۹۳ این وزارتخانه را اعلام کرد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس به اولویت‌های سال 93 این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت: حدود 750 مسئله را در آموزش و پرورش در این مدت شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: این مسائل را طبقه‌بندی و اولویت‌گذاری کردیم و به چهار اولویت رسیدیم که شامل ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش و توسعه مشارکت همه‌جانبه است که اینها اولویت‌های‌مان در سال 93 خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: قبل از پیشنهاد بودجه وزارت آموزش و پرورش به مجلس، این موارد را در لایحه دولت پیش‌بینی کردیم و مجلس احکام را تصویب کرد.

وی به امکانات در نظر گرفته شده برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز نیز اشاره کرد و بیان داشت: قریب به 100 هزار کلاس درس را برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز تجهیز کردیم و این علاوه بر خانه‌های معلم و مراکز دیگر بود؛ ضمن اینکه کیفیت کار نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود.
اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
آموزش و پرورش و تحصیلات دانشگاهی در ایران - سال ۱۳۵۰

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام اولویت‌های جدید حج سال ۹۳



اخبار,اخبار اجتماعی, حج سال ۹۳


اخبار اجتماعی - اعلام اولویت‌های جدید حج سال۹۳

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۶۰ درصد از ظرفیت‌های حج سال ۹۳ تکمیل شده است گفت: با توجه به ظرفیت‌های خالی موجود در کاروان‌های حج سال آینده اولویت‌های جدید برای ثبت نام‌ از امروز اعلام می‌شوند.

سعید اوحدی گفت: تا کنون ۶۰ درصد از ظرفیت‌های حج سال آینده تکمیل شده است و با توجه به ظرفیت‌های خالی موجود در کاروان‌های حج سال آینده اولویت‌های جدید برای ثبت نام‌ها از امروز اعلام می‌شود.

به گزارش فارس ،وی ادامه داد: در استان تهران ۵۰ درصد ظرفیت‌ تکمیل و در استان دیگری مانند استان گلستان ۹۵ درصد ظرفیت تکمیل شده است بنابراین اعلام اولویت‌های جدید بستگی به ظرفیت‌های خالی موجود در استان‌ها دارد.

افزایش ۱۰ درصدی هزینه‌های عتبات عالیات
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص قیمت‌های اعزام به عتبات عالیات در دوره جدید گفت: با توجه به مذاکراتی که با بانک مرکزی داشتیم، بانک مرکزی ارز مبادلاتی را بابت عتبات عالیات از سال آینده به سازمان حج و زیارت نمی‌دهد و بنابراین هزینه‌های اعزام به عتبات عالیات با قیمت ارز آزاد محاسبه خواهد شد اما تلاش سازمان حج و زیارت بر این است که با مدیریت منابع نقدینگی افزایش نرخ ارز در قیمت‌ها تأثیر زیادی نداشته باشد.

وی اظهار داشت: اما در خصوص حج و عمره بانک مرکزی به دلیل سپرده‌گذاری‌های مردم همچنان ارز مبادلاتی را به حج و عمره تخصیص می‌دهد.

اوحدی افزود: پیش بینی ما این است که در حدود ۸ تا ۱۰ درصد قیمت‌های عتبات عالیات افزایش داشته باشد و البته هتل‌ها را در عتبات عالیات نیز دسته بندی می‌کنیم تا زائران بر اساس خدماتی که به آنها ارائه می‌شود هزینه پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: نقل و انتقال فیش‌های حج تمتع آزاد است و همانطور که پیش بینی می‌شد عرضه و تقاضا هم اکنون متعادل شده است و روز گذشته فیش‌های عمره مفرده در بازار آزاد در حدود یک میلیون و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان معامله شده است.
اخبار اجتماعی - فارس