اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت شد



اخبار روز ایران,سازمان حج و زیارت

اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی سعید اوحدی را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب کرد.

متن حکم علی جنتی به شرح زیر است: نظر به سوابق علمی و تجربیات ارزشمند جنابعالی در حوزه حج و زیارت و گردشگری به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب می شوید.

امید می رود با استعانت از خداوند متعال و هماهنگی کاری با نماینده محترم ولایت فقیه در آن سازمان و بهره گیری از کلیه نیروهای کارآمد و با تجربه در جهت تقویت و گسترش امور حج و زیارت , بهره گیری بهینه از امکانات مالی سازمان و ارائه خدمات خالصانه به حجاج، معتمرین و زائران عتبات مقدسه موفق و موید باشید./خبر انلاین


ویدیو مرتبط :
گریه رئیس سازمان حج و زیارت بخاطر حادثه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس سازمان حج و زیارت: عربستان هنوز حکم دو مامور متخلف فرودگاه جده را اجرا نکرده؛ فعلا پرواز عمره نخواهیم داشت



اخبار,اخباراجتماعی , حادثه فرودگاه جده

متاسفانه مجموعه اجرایی دولت عربستان به رغم وعده مدیران ارشد آن کشور و با توجه به اینکه دو جلسه دادگاه آن دو مامور انجام شده، هنوز حکم این دو پلیس را اجرا نکرده‌اند و قطعا اگر حکم اجرا نشود و رأی دادگاه صادر نشود، برنامه‌ای برای عمره نخواهیم داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت، پرداخت غرامت به آسیب دیدگان حادثه فرودگاه جده را به شدت تکذیب کرد. او همچنین اعلام کرد که باتوجه به اجرا نشدن حکم دو مامور خاطر عربستانی، سازمان حج و زیارت هنوز برنامه‌ای برای اعزام حاجیان ایرانی به حج عمره ندارد.

به گزارش تیک  مهندس سعید اوحدی صبح امروز (پنجشنبه) در برنامه پیک بامدادی رادیو ایران ضمن تکذیب شایعه کاهش سهمیه حجاج ایرانی گفت: بر اساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی سهمیه حجاج کشورها یک هزارم جمعیت آنها است که البته در دو سه سال گذشته به دلیل اجرای طرح توسعه مسجدالحرام سهمیه حج همه کشورهای اسلامی کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص روند صدور ویزای زائران حج بیان کرد: خوشبختانه تاکنون روادید کلیه زائران مدینه قبل صادر شده است.

وی در خصوص نحوه تخصیص پروازهای حج به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و سعودی، کفت: بر اساس تفاهم‌نامه کمیسیون مشترک دو کشور که به تصویب دولت و مجلس نیز رسیده است، ۵۰ درصد پروازهای حج به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و نیمی از پروازها به شرکت هواپیمایی سعودی تعلق می‌گیرد که البته از آنجایی که شرکت هواپیمایی سعودی توان انجام نیمی از پروازها را ندارد بخشی از پروازهای مربوط به آن توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌گیرد.

اوحدی همچنین اعلام کرد: ۶۲ درصد پروازهای حج امسال مدینه قبل است که این اقدام رضایت زائران را در پی داشته است.

رئیس سازمان حج در خصوص صدور ویزای الکترونیک برای زائران حج، عنوان کرد: امسال همه خدماتی که به زائران ارائه می‌شود در قالب نرم افزاری تحت عنوان «مسار الکترونیکی» ارائه می شود که ایران جز معدود کشورهایی است که در بهره‌برداری از این نرم افزار موفق بوده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هفته گذشته مشکل جزئی در صدور ویزای زائران پیش آمد که همکاران ما در بخش ویزا ۲۴ ساعته تلاش کردند تا مشکل مرتفع شود.

ارائه سیم کارت رایگان به زائران
وی به مشکلات سیم کارت‌های عربی که زائران در سال‌های گذشته در حج برای تماس با ایران تهیه می‌کردند اشاره کرد و گفت: مبلغ این سیم کارت‌ها و تعرفه تماس آنها گران بود و امسال طی تفاهم‌نامه‌ای که با دو شرکت ایرانسل و رایتل داشته‌ایم، این دو شرکت به زائران سیم کارت رایگان ارائه می‌دهند که هزینه تماس آن یک چهارم تا یک پنجم سیم کارت‌های عربی است و هزینه اینترنت آن نیز رایگان است که زائران از همین امروز می‌توانند با مراجعه به مدیران کاروان‌ها سیم کارت‌های خود را دریافت نمایند.

67 قلم از اقلام تدارکاتی حج محصولات داخلی است
رئیس سازمان حج و زیارت درباره تغذیه و اقلام تدارکاتی حج گفت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تهیه حداکثری مایحتاج تدارکاتی زائران از داخل کشور، امسال و سال گذشته تا ۳۰۰ درصد افزایش تهیه اقلام تدارکاتی از داخل کشور را داشته‌ایم و امسال در حج برای حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی ۶۷ قلم کالا از داخل کشور تهیه می‌شود.

اوحدی خاطرنشان کرد: از سال گذشته چمدان‌هایی برای بار به زائران ارائه می‌شود که با طراحی و تهیه این چمدان‌ها تا یک سوم بار زائران کاهش یافته است.

وی در خصوص خرید سوغات از سوی زائران و سیاست گذاری در این خصوص افزود: دو مجموعه در داخل کشور در این خصوص اعلام آمادگی کردند تا در فرودگاه‌های ۱۹ گانه حج با مشارکت بخش خصوصی فروشگاه‌هایی برای تهیه سوغات برپا شود که در فرودگاه‌های مشهد، تبریز و ارومیه این فروشگاه‌ها راه اندازی شده است.

تعلیق سفرهای عمره
رئیس سازمان حج در خصوص تعلیق سفرهای عمره تصریح کرد: متاسفانه مجموعه اجرایی دولت عربستان به رغم وعده مدیران ارشد آن کشور و با توجه به اینکه دو جلسه دادگاه آن دو مامور انجام شده، هنوز حکم این دو پلیس را اجرا نکرده‌اند و قطعا اگر حکم اجرا نشود و رأی دادگاه صادر نشود، برنامه‌ای برای عمره نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مسئولیت این مساله به معاونت کنسولی وزارت امور خارجه سپرده شده است، توضیح داد: معاونت کنسولی دستگاه دیپلماسی کشور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسول ایران در جده با جدیت پیگیر مسائل هستند و در راستای صیانت از حقوق زائران انتظار ما این بود که حکم این دو مأمور خاطی هر چه زودتر اجرا شود.

پرداخت غرامت به آسیب دیدگان حادثه فرودگاه جده شایعه است
اوحدی در ادامه صراحتا شایعه پرداخت غرامت به آسیب دیدگان حادثه فرودگاه جده را بشدت تکذیب کرد و گفت: اخیرا دیداری را با خانواده این دو نوجوان باهوش و شجاع ایرانی داشته‌ایم.

رئیس سازمان حج در خصوص بیماری‌های واگیردار در حج توضیح داد: قطعا فضای حج با عمره متفاوت است، زائران از اقصی نقاط دنیا با فرهنگ‌های مختلف به حج می آیند و با توجه به ازدحام جمعیت و گرد و خاک ناشی از ساخت و سازهای اطراف حرم، بهتر است زائران از ماسک استفاده کنند و حتما پیش از صرف غذا دست‌های خود را شستشو دهند.

عفونت چشمی در زائران شایع‌تر است
وی با بیان اینکه خدمات پزشکی ایران در حج قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، به عفونت‌های چشمی زائران در موسم حج اشاره کرد و گفت: مشاهده شده که زائران به ویژه در ایام تشریق به علت اینکه دست‌های آلوده خود را به چشمشان می‌مالند، دچار مشکل عفونت‌های چشمی شده‌اند.

رئیس سازمان حج در ادامه گفت: امسال متوسط سن زائران ایرانی ۵۸ سال و نیم است که یکسال جوان‌تر از سال گذشته است که البته ۷۰ درصد زائران ما بالای ۵۰ سال هستند.

وی در ادامه ضمن تأکید به زائران بر رعایت مسائل بهداشتی به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌ها گفت: زائران اگر داروی خاصی را مصرف می‌کنند، حتما در سفر نسخه انگلیسی داروی خود را همراه داشته باشند.

اوحدی با اشاره به ساخت و سازهای مسجدالحرام به زائران توصیه کرد: از آنجایی که از آخرین ایستگاه اتوبوس زائران تا مسجدالحرام یک کیلومتر فاصله است، زائران قبل از سفر خود را برای پیاده‌روی‌های این چنینی آماده کنند.


 اخبار اجتماعی  -  تیک