اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما: به رأی مثبت کنگره برای جنگ با سوریه مطمئن هستم/پاریس در صورت رأی منفی کنگره در سوریه مداخله نظامی نمی‌کند



رأی مثبت کنگره برای جنگ با سوریه

 اوباما: به رأی مثبت کنگره برای جنگ با سوریه مطمئن هستم

باراک اوباما ضمن درخواست از کنگره آمریکا برای انجام رای‌گیری فوری در خصوص حمله نظامی علیه سوریه نسبت به رای مثبت کنگره درباره حمله به سوریه ابراز اطمینان کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین، من مطئمن هستم که کنگره آمریکا به حمله نظامی علیه سوریه رای می دهد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: ما استراتژی گسترده برای کمک به مخالفان سوری داریم.

اوباما همچنین خواستار رای گیری فوری کنگره درباره اتخاذ تصمیمات علیه سوریه شده است.
وی با ادعای اینکه بشار اسد از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است، گفت: هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه، قدرت بشار اسد در استفاده از سلاح های شیمیایی را کاهش می دهد.
رئیس جمهور آمریکا به مسئولان ارشد کنگره گفت: بشار اسد باید بهای استفاده از سلاح های شیمیایی را بپردازد.

وی در ادامه افزود: اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه محدود خواهد بود و هرگز جنگ آمریکا در عراق و افغانستان تکرار نخواهد شد.

 حمایت رهبران مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام نظامی علیه سوریه

جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حرب جمهوری خواه و نانسی پلوسی، رهبر فراکسیون دمکرات ها در مجلس حمایت خود را از اقدام نظامی در سوریه اعلام کردند

به گزارش انتخاب، این دو نفر که روز سه شنبه در جلسه ای با باراک اوباما شرکت کرده بودند، افزودند که به نظر آنها اعضای کنگره به رئیس جمهوی اجازه اقدام نظامی در سوریه را خواهد داد.

رهبران مجلس نمایندگان همچنین گفتند حمله شیمیایی حکومت سوریه نمی تواند بی پاسخ بماند و تنها آمریکاست که توانایی متوقف کردن بشار اسد را دارد و لازم است متحدان آمریکا بدانند که واشینتگتن در مواقع ضروری در کنار آنها خواهد بود.

 

اولاند: پاریس در صورت رأی منفی کنگره در سوریه مداخله نظامی نمی‌کند

رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد در سوریه به راه‌حل سیاسی دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس جمهور فرانسه بار دیگر ادعاها درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را تکرار کرد اما گفت به راه حل سیاسی در این کشور معتقد است.

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری با همتای آلمانی‌اش گفت برلین و پاریس امیدوارند در سوریه به راه حل سیاسی دست پیدا کنند.

وی ادعا کرد کسی که در سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده مشخص است و دنیا باید به او واکنش نشان دهد.

وی تأکید کرد که فرانسه به مسئولیت خودش در قبال آنچه به زعم وی استفاده از سلاح‌های شمیایی در سوریه است، واکنش نشان خواهد داد.

آقای اولاند اضافه کرد ائتلافی از آمریکا، کشورهای اروپایی و کشورهای عربی باید تشکیل شوند و به این اقدامات دولت سوریه واکنش نشان دهند.

این اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حالی مطرح شده که نتایج تحقیقات کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره حمله شیمیایی در سوریه هنوز اعلام نشده است.

رئیس جمهور فرانسه گفت ما برای اقدام نظامی در سوریه منتظر رأِی کنگره آمریکا خواهیم ماند. وی گفته پاریس در صورتی که کنگره رأی منفی به اقدام نظامی بدهد در سوریه مداخله نظامی نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در سخنرانی کاخ سفید اعلام کرد اگرچه می‌تواند بدون مجوز کنگره به سوریه حمله کند اما تصمیم دارد برای اقدام نظامی در سوریه از کنگره اجازه بگیرد.

فرانسه پس از رأی منفی پارلمان بریتانیا به همراهی با آمریکا در اقدام نظامی در سوریه، اعلام کرد واشنگتن را در اقدام نظامی تنها نخواهد گذاشت.

پارلمان انگلیس روز پنجشنبه 7 شهریور در اقدامی غیرمنتظره به طرح پیشنهادی آقای «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس برای دخالت نظامی در کشور سوریه به عنوان پاسخی به ادعاهای استفاده دولت این کشور از سلاح‌های شیمیایی رأی منفی داد.

به دنبال اعلام این خبر روز جمعه 8 شهریور گزارش‌هایی از مخالفت دست‌کم ده عضو ائتلاف ناتو، از جمله انگلیس با دخالت نظامی در سوریه منتشر شد.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.
سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.

 

 


 

 


ویدیو مرتبط :
مداخله نظامی کردستان در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصاحبه اوباما با شبکه های خبری: امیدوارم موضوع سوریه از راه غیرنظامی حل شود/ به این زودی شاهد رأی‌گیری کنگره نیستیم



موضوع سوریه,حمله به سوری

در مصاحبه با «فاکس نیوز»
اوباما: امیدوارم موضوع سوریه از راه غیرنظامی حل شود

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به پیشنهاد جدید روسیه درباره سوریه تأکید کرد که مسیر دیپلماتیک را دنبال می‌کند و امیدوار است مسئله سوریه از راه غیرنظامی حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» با اشاره به پیشنهاد جدید روسیه درباره سوریه تأکید کرد که مسیر دیپلماتیک را دنبال می‌کند و امیدوار است مسئله سوریه از راه غیرنظامی رفع شود.

اوباما به شبکه «فاکس نیوز» درباره این پیشنهاد روسیه گفت: ما مسیر دیپلماتیک را دنبال می‌کنیم و من مشتاقانه امیدوارم که این فرایند به شیوه غیرنظامی رفع شود.

بر اساس این گزارش، اوباما قرار است امشب درباره سوریه سخنرانی کند و امروز صبح نیز قرار است در کنگره برای نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا صحبت کند.

اوباما و مشاورانش همچنین قرار است گزارش‌هایی را برای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است در خصوص اقدام نظامی علیه سوریه ارائه کنند.

 

در مصاحبه با «ای بی سی نیوز»
اوباما: به این زودی شاهد رأی‌گیری کنگره درباره حمله به سوریه نیستیم

رئیس جمهور آمریکا گفت که با پیشنهاد جدید روسیه به این زودی شاهد رأی‌گیری کنگره درباره حمله به سوریه نیستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز» درباره رأی‌گیری کنگره در خصوص پیش‌نویس اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کرد: پیش‌بینی نمی‌کنم که شما در این هفته یا در آینده نزدیک شاهد رأی‌گیری کنگره درباره پیش‌نویس حمله به سوریه باشید.

وی سپس به دلایل این گفته خود پرداخت و گفت: دلیل اول پیشنهاد جدیدی است که روسیه مطرح کرده مبنی بر آنکه دولت بشار اسد، سلاح‌های شیمیایی خود را تحت کنترل جامعه بین‌الملل قرار دهد.


در مصاحبه با شبکه «پی بی اس»
اوباما: مقاومت با اقدام نظامی در سوریه را درک می‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا به شبکه پی بی اس تصریح کرد که مقاومت‌ها با اقدام نظامی در سوریه را بعد از سال‌ها جنگ عراق و افغانستان درک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» در مصاحبه با شبکه «پی بی اس» آمریکا گزارش کرد که بعد از سال‌ها جنگ عراق و افغانستان، مخالفت‌های امروز با اقدام نظامی در سوریه را درک می‌کند.

اوباما تأکید کرد که قصد دارد به کنگره و مردم آمریکا بگوید که قصد دارد یک حمله نظامی محدود با هدف کاهش ظرفیت‌های تسلیحاتی اسد انجام دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا به این شبکه گفت: من به آنها توضیح می‌دهم که سوریه همچون جنگ عراق نیست، همچون جنگ افغانستان و حتی لیبی نیست. قرار نیست نیروی نظامی در این کشور مستقر کنیم و جنگ زمینی راه بیاندازیم.

رئیس‌جمهور آمریکا به شبکه «پی بی اس» تصریح کرد که درباره این موضوع با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کرده است و تأکید کرد: قصد من در تمام این فرایند، حصول تضمین این مطلب است که استفاده بی‌رحمانه از سلاح‌های شیمیایی که ما شاهد آن بودیم، بار دیگر رخ ندهد.

بر اساس این گزارش، اوباما قرار است امشب درباره سوریه سخنرانی کند و امروز صبح نیز قرار است در کنگره برای نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا صحبت کند.

اوباما و مشاورانش همچنین قرار است گزارش‌هایی را برای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است در خصوص اقدام نظامی علیه سوریه ارائه کنند.
فارس