اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما : بحران ایران راه حل نظامی ندارد



 

 

اوباما : بحران ایران راه حل نظامی ندارد

 

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی در برنامه شبکه تلویزیونی " CNBC " آمریکا ایده حمله نظامی اسراییل یا آمریکا برای حل بحران اتمی ایران را راهی ایده آل ندانست .

به گزارش عصر ایران و به نقل از بی بی سی رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با ادعای اینکه  دستیابی ایران به سلاح اتمی یک  مشکل واقعی  است ، افزود که  او تصور نمی کند که اقدام نظامی توسط اسرائیل یا آمریکا "راهی ایده آل" برای حل بحران باشد.

اوباما افزود : "اینکه ایران یک سلاح اتمی در اختیار داشته باشد یک مشکل واقعی خواهد بود. ما شدیدترین تحریم ها تا به امروز را علیه ایران وضع کردیم، که تاثیر هم گذاشته است."

رییس جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد : "ما همچنان درها را به روی راه های دیپلماتیک برای حل این موضوع باز می بینیم. فکر نمی کنیم که جنگ میان اسرائیل و ایران یا گزینه های نظامی راهی ایده آل برای حل این مساله باشد. اما همه گزینه ها را همچنان حفظ می کنیم."

اوباما در عین حال گفت  که تحریم های بین المللی شاید هرگز در قانع کردن ایران به عقب نشینی از برنامه هسته ای اش موفق نباشد.

پیش از این اظهار نظر اوباما کالین پاول وزیر امور خارجه اسبق آمریکا نیز طی اظهاراتی در یک شبکه تلویزیونی آمریکا گفته بود که فکر نمی کند در آینده نزدیک اسراییل یا آمریکا قصد حمله به ایران را داشته باشند .

پاول در مصاحبه خود گفت که شاید رهبران آمریکا با وجودی که در راه اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران قدم ببر می دارند ، متقاعد شوند که تحریم ها نمی تواند ایران را از مسیر هسته ای اش بازدارد .

اوباما این اظهارات را در حالی بیان کرده که محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران نیز که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد به نیویورک سفر کرده در اظهار نظری  خواستار مذاکره بدون پیش شرط درباره موضوع هسته ای با گروه 5+1 شده است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اوباما.مامیتوانیم توان نظامی ایران را سریع از بین ببریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما: گزینه نظامی مسأله هسته‌ای ایران را حل نمی‌کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی , توافق هسته ای ایران

رئیس‌جمهور آمریکا گفته گزینه نظامی تنها برنامه هسته‌ای ایران را کند خواهد کرد و کمکی به حل آن نخواهد کرد.

به گزارش فارس، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته گزینه نظامی حتی با مشارکت آمریکا مشکل برنامه هسته‌ای ایران را حل نمی‌کند.

وی در این مصاحبه که مشروح آن روز سه‌شنبه پخش خواهد شد گفت که او می‌تواند اثبات کند که یک توافق قابل راستی‌آزمایی با ایران بهترین راه برای مهار برنامه‌های هسته‌ای این کشور خواهد بود.

اوباما گفت: «فکر می‌کنم من بتوانم نه بر اساس امیدواری بلکه بر اساس حقایق و تحلیل نشان دهم که بهترین راه برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای، توافق هسته‌ای قاطع است.»

او افزود: «راهکار نظامی، آن (برنامه هسته‌ای ایران) را درست نخواهد کرد، حتی اگر آمریکا در عملیات نظامی مشارکت کند. این راهکار تنها برنامه هسته‌ای ایران را کند و نه حذف خواهد کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا احتمال دارد اسرائیل بدون اطلاع آمریکا به ایران حمله پیشگیرانه کند، گفت: «در این باره گمانه‌زنی نمی‌کنم. چیزی که می‌توانم به مردم اسرائیل بگویم این است من نگرانی‌ها و ترس‌های شما را درک می‌کنم.»
 

اخبار سیاست خارجی - فارس