اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما از همه بابت آزادی تشكركرد، جز ایران!



 

 

 

باراك اوباما، رییس جمهوری آمریكا، روز چهارشنبه در بیانیه ای از آزادی جاشوا فتال و شان بائر، دو شهروند آمریكایی بازداشتی در ایران استقبال كرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جاشوا فتال و شان بائر از طریق یك هواپیمای خطوط هوایی عمان وارد فرودگاه مسقط شدند و پدر جاشو فتال گفته است:«هر دو خوشحال، سلامت و سرحال هستند.»

باراك اوباما در بیانیه خود از آزادی این دوشهروند امریكایی از زندان در ایران استقبال كرده و گفته است:«من از  آزادی شین بائر و جاش فتال از  زندان در ایران  استقبال می كنم و بسیار خوشحالم كه آنها به خانواده های و عزیزانشان پیوسته اند.»

باراك اوباما همچنین از سلطان قابوس بن سعید، سلطان عمان، جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق و مقامات دولت سوئیس و همه كسانی كه درآزادی این دو شهروند آمریكایی در ایران نقش داشته اند تشكر كرده است.

در همین حال، خانواده های جاشوا فتال و شان بائر، در بیانیه ای ضمن ابراز خوشحالی از آزادی فرزندانشان از اقدامات سلطان قابوس بن سعید، سلطان عمان،  و همه كسانی كه در راستای ازادی این شهروندان آمریكایی در ایران فعالیت كرده اند، تقدیر و تشكر كرده اند.

این خانواده ها همچنین گفته اند به همراه سارا شورد به عمان سفر كرده اند تا از جاشوا و  شان استقبال كنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه علاوه بر خانواده های این شهروند آمریكایی و سارا شورد، سفیر آمریكا در عمان نیز برای استقبال از این دو  به فرودگاه مسقط آمده بود.../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
‫تشکر مهمان شبکه «من ‌و تو» از سردار سلیمانی و شهید حمید تقوی بابت کمک به آزادی عراق‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست اوباما از ایران برای آزادی "عابدینی"



اخبار,درخواست اوباما از ایران برای آزادی


اخبار سیاست خارجی - درخواست اوباما از ایران برای آزادی "عابدینی"

سعید عابدینی شهروند ایرانی-آمریکایی قبل از سال 1385 کلیسای خانگی داشته و پس از آن به خارج رفته است. او در اوایل مهر ماه سال 91 یعنی هنگامی که به ایران بازگشت در منزل پدری‌اش، بازداشت شد.

رئیس‌جمهور آمریکا خواستار آزادی سعید عابدینی، شهروند ایرانی آمریکایی زندانی در ایران شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، باراک اوباما روز پنج‌شنبه در مراسم سالانه موسوم به صبحانه با نیایش ملی در واشنگتن خواستار آزادی سعید عابدینی، شهروند ایرانی آمریکایی زندانی در ایران شد.

باراک اوباما همچنین خواستار آزادی کنت ‌بی، تبعه آمریکایی زندانی در کره شمالی شد.

اوباما آزادی دین را رکن سیاست خارجی آمریکا قلمداد کرد و از چین، برمه، رژیم صهیونیستی، سرزمین‌های فلسطینی، سوریه و جنوب سودان به عنوان مناطقی نام برد که دولت آمریکا از رژیم‌های حاکم در آنها خواسته است، به اعتقادات مختلف احترام بگذارند.

باراک اوباما افزود: ایالات متحده همکار‌ی‌های مهم اقتصادی و استراتژیک خود با کشورهایی که با استانداردهای آمریکا همخوانی ندارند را همچنان حفظ خواهد کرد اما در عین حال تأکید کرد که دولت او به فشار برای تحمل دیگر عقاید در این کشورها ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، سعید عابدینی شهروند ایرانی-آمریکایی قبل از سال 1385 کلیسای خانگی داشته و پس از آن به خارج رفته است. او در اوایل مهر ماه سال 91 یعنی هنگامی که به ایران بازگشت در منزل پدری‌اش، بازداشت شد.

عابدینی در اوایل بهمن ماه 91 به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی، از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد که در نتیجه اعتراض به این رای، پرونده به شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع و این شعبه نیز رای دادگاه بدوی را تایید کرد. 

اخبار سیاست خارجی  - ایسنا