اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اهدای راکت به احمدی‌ نژاد، مشکل‌ ساز شد


پدر تنیسور‌ ایرانی‌الاصل تیم ملی زنان فرانسه گفت: موضوع تقدیر از رئیس‌جمهور برایمان گران تمام شد اما من هیچ وقت از این اقدام پشیمان نیستم.

خبرگزاری فارس: پدر تنیسور‌ ایرانی‌الاصل تیم ملی زنان فرانسه گفت: موضوع تقدیر از رئیس‌جمهور برایمان گران تمام شد اما من هیچ وقت از این اقدام پشیمان نیستم.

ارسلان رضایی در خصوص آخرین وضعیت دخترش، ارغوان رضایی که مدت‌ها است از دوران اوج خود فاصله گرفته است،گفت: در حال حاضر ارغوان با یک مربی‌ صربستانی که از دوستانم محسوب می‌شود و خودمان آن را انتخاب کرده‌ایم، تمرینات اختصاصی خود را در جزیره موریس که در این فصل از سال آب و هوای مطلوبی دارد، آغاز کرده است.

*حاشیه‌ها از زمانی آغاز شد که به احمدی‌نژاد راکت هدیه کردیم!

وی با بیان اینکه قرار است ارغوان از این پس وقت بیشتری را برای تمرینات تنیس که حرفه و شغل او محسوب می‌شود، صرف کند، در خصوص مشکلاتی که در گذشته با دخترش داشته‌ است، ادامه داد: تمام حاشیه‌هایی که در این مدت شنیده می‌شد، به خاطر این بود که در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری به احمدی‌نژاد 2 عدد راکت تنیس هدیه کردیم و همین موضوع باعث ایجاد حواشی برای ما شد، البته این موضوع از سوی ما تأیید شده است، اما از نظر خیلی‌ها امری غیرمنطقی بود. پس از این موضوع خودی و غیرخودی ضربات زیادی به ما زدند.

رضایی یادآور شد: شخصاً به چنین رئیس جمهوری افتخار می‌کنم، چرا که بسیار با شهامت و پردل و جرأت است، اما پس از این اتفاق مردم یک جور دیگر به ما نگاه کرده و طعنه و کنایه‌های زیادی را می‌زنند.

*تقدیر از احمدی‌نژاد برایمان گران تمام شد

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از تقدیری که در گذشته در خصوص احمدی‌نژاد انجام داده است احساس پشیمانی می‌کند یا خیر؛ گفت: به هیچ وجه از این موضوع پشیمان نیستم و اتفاقاً خیلی هم خوشحالم، اما این موضوع برایمان بسیار گران تمام شد و باعث شد ضربات زیادی را متحمل شویم. با این حال من هیچ وقت از این اقدام پشیمان نیستم.

*هیچ دختری از پدرش شکایت نمی‌کند

پدر ارغوان رضایی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه موضوع شکایت دخترش از وی به کجا رسید و آیا اصولاً این شکایت از پایه و اساس درست بود یا خیر؛ تأکید کرد: هیچ شکایتی در کار نبود و روزنامه‌نگاران فرانسوی این بحث را از خودشان در آوردند، در صورتی که هیچ دختری از پدرش شکایت نمی‌کند.

*روزنامه‌نگاران فرانسوی به دنبال انتقام از دخترم بودند


وی در مورد اینکه گفته بود فرانسوی‌ها ارغوان را مجبور به شکایت از من کرده‌اند، گفت: روزنامه‌نگاران فرانسوی و مخالفان با سوءاستفاده از موقعیت ارغوان و مواردی که در گذشته در خصوص اهدای راکت‌ها به احمدی‌نژاد اتفاق افتاده بود، چنین صحبت‌هایی را در حالی مطرح کردند که به هیچ‌وجه به دنبال سیاست نبوده و نیستیم، چراکه سیاست به ما ارتباطی ندارد. آنها برای اینکه از اقدام گذشته ما انتقام بگیرند، این مسائل را برای دختری که تمام وقت و زندگی‌اش را برای ورزش گذاشته است، مطرح کردند و معتقدم که به هیچ وجه حق ارغوان این نبود. آنها هر چه که لیاقت خودشان بود به ما گفتند در صورتی که ما هیچ زمان این حرف‌ها را نزدیم.

*رسانه‌ها هر چه دلشان خواست نوشتند

رضایی در ادامه گفت و گو با فارس، افزود: وقتی یک روزنامه فرانسوی از ارغوان انتقاد می‌کند که چرا گردنبند نقشه ایران را به گردنش انداخته است و چرا نقشه فرانسه را بر گردن نمی‌اندازد، باعث ایجاد اختلاف می‌شود. تمام این حرف‌ها را از خودشان ساخته‌اند و همین موارد باعث شد تا از 2 روزنامه فرانسوی از جمله «پاریزین» شکایت کنم. نکته جالب اینکه من از آنها شکایت کردم، نه ارغوان از من. فرهنگ ایرانی ما را وادار می‌کند تا مواردی را رعایت کنیم که متأسفانه این موارد از سوی دیگران رعایت نمی‌شود و همین موضوع باعث شد تا روزنامه‌نگاران فرانسوی و رسانه‌هایی فارسی زبان در خارج از ایران هر چه دلشان می‌خواهد بنویسند.

*اگر ارغوان شکایت کرده است، چرا دادگاهی برگزار نمی‌شود؟

وی تأکید کرد: زمانی که از روزنامه‌های فرانسوی شکایت کردم، آنها هیچ پاسخی برای شکایت من نداشتند و تنها استدلال آنها این بود که چرا ارغوان نقشه ایران را به گردنش می‌اندازد. حتی به همین دلیل بود که شایعه شکایت ارغوان از من را هم به راه انداختند. حال سؤال من این است که اگر ارغوان از من شکایت کرده باشد، نباید دادگاهی به آن رسیدگی کند؟ پس چرا تا این لحظه که 2 سال از این موضوع می‌گذرد، هیچ دادگاهی برگزار نشده است؟

*منصور بهرامی از دخترم خواست تا از من شکایت کند!


ارسلان رضایی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی بین من و دخترم وجود ندارد، گفت: تنها اشتباهی که ارغوان مرتکب شد این بود که زندگی حرفه‌ای‌اش را با زندگی شخصی دخالت داد، در غیر این صورت هیچ مشکلی بین ما نیست و هیچ وقت هم نبوده است. این در حالی است که فرد خائنی مثل منصور بهرامی با وجود خیانت به مملکت از دخترم خواست تا از من شکایت کند تا دیگر من دنبالش نروم. من از شما سؤال می‌کنم که آیا این درخواست درست است؟

*هدف ارغوان از همان روز اول، نفر شماره یک تنیس زنان بود

وی در مورد دلایل افت ارغوان گفت: از زمانی که دخترم بازی تنیس را آغاز کرد، هدفمان رسیدن وی به رتبه یک زنان جهان بود اما متأسفانه از زمانی که این مشکلات را ایجاد کردند، تمرینات وی افت کرده و یک مقدار وزنش زیاد شد. با این حال ارغوان دوباره در تلاش است تا به شرایط خوب گذشته بازگردد. ارغوان در حالی در حال حاضر نفر 168 جهان است که تا نفر شانزدهم و یک قدمی رسیدن به 10 بازیکن زن برتر تنیس برتر جهان فاصله داشت.

رضایی در مورد برنامه‌های آینده دخترش گفت: وی باید تا یک ماه دیگر در مسابقاتی که با عنوان رقابت‌های زمستانی پاریس در این شهر برگزار می‌شود، شرکت کند.

*ارغوان به یک شرط می‌تواند به دوران اوجش بازگردد

پدر ارغوان رضایی افزود:‌ دخترم در حال حاضر زیر نظر مربی صربستانی تمرین می‌کند و به خوبی او را زیر نظر داریم، البته اینکه در ورزشی مانند تنیس بخواهیم همیشه در دوران اوج و آمادگی بالا قرار داشته باشیم، بسیار سخت و دشوار است. ما به بازگشت ارغوان به دوران اوج گذشته‌اش امیدواریم به شرطی که مانند گذشته خوب تمرین کند.

*برای کمک به تیم ملی تنیس، شایسته از من خواست صبر کنم

رضایی در مورد اینکه آیا از فدراسیون ایران با وی یا دخترش در تماس هستند یا خیر به خبرنگار فارس گفت: احترام خاصی برای مسئولان فدراسیون تنیس ایران قائلم. در گذشته صحبت‌هایی مبنی بر کمک به تیم ملی تنیس ایران با سعیدلو، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی انجام داده بودم که متأسفانه این موضوع با رفتن سعیدلو و آمدن عباسی به وزارت ورزش همراه بود. در این مدت دو نامه را برای عباسی نوشته و به وی اعلام کرده‌ام که در صورت تمایل‌شان، این امکان برای من وجود دارد تا به تیم ملی تنیس ایران کمک کنم.

وی ادامه داد: متأسفانه شایسته رئیس فدراسیون تنیس در این خصوص هیچ اقدامی انجام نداد و همان زمان به من گفت صبر کنم تا با من تماس بگیرند.

*اگر سر آقایان شلوغ است، دیگر مزاحم‌شان نمی‌شوم


رضایی گفت: پس از نامه‌ای که به عباسی دادم از وی هیچ خبری نشد و پس از آن موضوع را از سجادی پیگیری کردم که از معاون وزیر هم خبری نشد و به نظر می‌رسد آقایان سرشان شلوغ است و نخواستم بیش از این مزاحمشان شوم.

*دخترم از فدراسیون تنیس فرانسه ناراحت است

رضایی در خصوص حضور دخترش در تیم ملی تنیس زنان فرانسه عنوان کرد: ارغوان طبق قوانین باید برای فرانسه بازی کند چرا که اگر یک تنیس‌باز در قالب تیم ملی یک کشور به میدان برود، دیگر نمی‌تواند تا پنج سال تغییر ملیت بدهد. البته وی پس از درگیری‌هایی که به وجود آمد با فدراسیون تنیس فرانسه مشکلاتی دارد و از بابت مسائل گذشته از آنها ناراحت است.

وی افزود: مشکلاتی که فدراسیون تنیس فرانسه بین من و ارغوان به وجود آورد، باعث شد تا دخترم از این موضوع به شدت ناراحت و دلخور باشد.

*ارغوان دعوت به تیم ملی را نپذیرفت!


ارسلان رضایی یادآور شد: پس از دعوت ارغوان به تیم ملی تنیس زنان فرانسه که برای حضور در مسابقاتی که یک ماه آینده برگزار می‌شود، انجام شده است؛ دخترم این درخواست را نپذیرفته و اعلام کرده است بازی نمی‌کند چرا که آمادگی لازم برای حضور در تیم ملی را ندارد که البته این دلیل واقعی نیست و دلیل واقعی‌اش مشکلاتی است که فدراسیون تنیس فرانسه و خبرنگاران فرانسوی برای ارغوان به وجود آورده‌اند.

پدر ارغوان رضایی در این خصوص تأکید کرد: پس از اینکه کاپیتان تیم زنان فرانسه برای حضور ارغوان با وی تماس گرفت، دخترم به وی اعلام کرد که مصدوم است و حضور در تیم ملی را نپذیرفت.


ویدیو مرتبط :
ماجرای اهدای مدال سوریان به احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظام ، ظرفیت تحمل احمدی نژاد را دارد ولی عزل او هم مشکل ساز نخواهد بود/ بحث "تحمل نظام" در حوزه اختیارات رهبری است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حمیدرضا ترقی :

نظام ، ظرفیت تحمل احمدی نژاد را دارد ولی عزل او هم مشکل ساز نخواهد بود/ بحث "تحمل نظام" در حوزه اختیارات رهبری است

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی معتقد است نظام جمهوری اسلامی ایران، در چند ماه آینده نیز ظرفیت تحمل احمدی نژاد را دارد ولی اگر هم قرار بر عزل احمدی نژاد باشد، مشکلی برای نظام پیش نخواهد آمد.

وی در گفتگو با عصر ایران می گوید تقابل بی نظیر احمدی نژاد و لاریجانی در جلسه استیضاح وزیر کار، نقطه اوج اختلافات اصولگرایان بود و از این به بعد، این اختلافات دیگر در چنین سطحی آشکار نخواهد شد.

***

*وزیر کار دولت احمدی نژاد با بالاترین رای ممکن در تاریخ استیضاح وزرا در جمهوری اسلامی، از کار برکنار شد. دلیل این رای بالا را چه می دانید؟

حرفهای تنش زای احمدی نژاد موجب این رای بالا شد و گر نه مجلس بر اساس حرفهای وزیر کار، بنا نداشت رای به برکناری وزیر بدهد.

*احمدی نژاد چرا این حرفها را در مجلس و در جلسه استیضاح وزیر کار بیان کرد که شانس ابقای وزیرش به صفر برسد؟

من فکر می کنم این اقدام احمدی نژاد یک برنامه از قبل طراحی شده بود و این طور نبود که او بدون توجه به تبعات کارش، این کار را انجام داده باشد.

*یکی از اتهامات همیشگی برخی روزنامه نگاران، اختلاف افکنی آنها بین مسئولان قوا بود. آیا با توجه به نوع و سطح درگیری روسای سه قوه، اصلاً نیازی هست که روزنامه نگاران پروژه ای برای ایجاد اختلاف بین سران قوا طراحی کنند؟

روزنامه ها در تشدید این مشکل و پررنگ کردن آن بی تاثیرنیستند ولی خود آقایان هم باید مراقب باشند تا با رفتارشان مستندی به دست کسانی که نبال ایجا تفرقه هستند، ندهند.

*با توجه به واقعه اخیر در مجلس، بحث تحمل نظام در قبال رفتارهای تحریک کننده احمدی نژاد بیش از پیش مطرح شده است. به نظر شما نظام تا کی می تواند این سلوک سیاسی احمدی نژاد را تحمل کند؟

بحث تحمل نظام در حوزه اختیارات رهبری است. باید دید با توجه به مشکلات داخلی و شرایط بین المللی، رهبری تا چه حد می توانند این رفتار احمدی نژاد را تحمل کنند. ولی در مجموع سعه صدر نظام خیلی بالاتر از این حرفهاست.

*آیا احمدی نژاد با ادامه این روند می تواند تا پایان مهلت مقرر زمامداری اش دوام بیاورد؟

بالاخره تلاش می شود که این دولت به سرانجام برسد ولی اگر هم نرسد، ما خیلی نگران نیستیم که مشکلی در کشور پیش آید. طبیعتاً اگر کسی به دنبال غیرعادی کردن اوضاع کشور باشد، در پازل دشمن بازی می کند و نظام کاملاً از عهده حل این نوع مسائل برمی آید.

*یعنی شما الان کنش های فعلی احمدی نژاد را بخشی از پازل دشمن می دانید؟

برخی از رفتارها کنشی است و برخی هم واکنشی. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که نماینده ها علیه دولت بتازند و مرتب چوب لای چرخ دولت بگذارند و دولت هم هیچ واکنشی نداشته باشد.از سوی دیگر، دولت هم نمی تواند نمایندگان را نادیده بگیرد و انتظار داشته باشد که مجلس هیچ واکنشی نشان ندهد. به هر حال، هر دو نهاد در شرایط فعلی در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری کوتاهی می کنند.

*روزنامه کیهان در سرمقاله دوشنبه اش، رد پای جریان فتنه را هم در واقعه اخیر مجلس دیده بود. به نظر شما این تحلیل درست است؟

بله؛ چون بعضی از افرادی که در ماجرای اخیر مجلس، نقش تحریک کننده را داشتند، عواملی بودند که از فتنه خط می گرفتند.

*منظورتان علی مطهری است؟      

حالا من دیگر نمی خواهم از کسی اسم ببرم؛ ولی افرادی که به نفع استیضاح وزیر کار موضع گرفتند و در روز استیضاح هم در مجلس حرف زدند و ارتباطاتی هم با اصلاح طلبان داشتند، در تشدید این فضا موثر بودند.

*کدام استدلال موافقان برکناری وزیر، استدلال "اهل فتنه" بود؟

ما عموماً از آنها استدلالی نشنیدیم. وقتی مبنای یک استدلال محکم نیست، به بقیه استدلال هم نمی توان توجه کرد!

*چرا سعید مرتضوی این همه برای دولت احمدی نژاد اهمیت دارد؟

این دعواها فراتر از بحث آقای مرتضوی است.

*آبشخور اصلی این دعواها کجاست؟

عدم توجه به حدود اختیارات و استقلال قوا، عامل اصلی این دعواهاست. هم دولت و هم مجلس به استقلال یکدیگر لطمه می زنند. آقای مرتضوی این وسط  یک بهانه است. به نظر می رسد که ما الان یک مشکل ساختاری برای تعریف استقلال و اختیارات قوای حکومتی در کشورمان داریم. من فکر نمی کنم مرتضوی اهمیت ویژه ای برای احمدی داشته باشد.

*شما نقدتان را به رفتار احمدی نژاد در جلسه استیضاح گفتید. به رفتار و گفتار علی لاریجانی هم نقدی دارید؟

مدیریت آقای لاریجانی در جلسه استیضاح خوب بود ولی به نظر می رسد که هیات رئیسه از ابتدا باید مانع از برگزاری جلسه استیضاح می شد. با توجه به شناخت موجود از روحیات آقای احمدی نژاد، آقای لاریجانی باید پیش بینی می کرد که نتیجه جلسه استیضاح، مغایر توصیه مقام معظم رهبری، یعنی حفظ آرامش کشور و نکشاندن اختلافات مسئولان به میان جامعه و مردم، است.

*به نظر می رسد با این اوضاع و احوال، در انتخابات ریاست جمهوری، دعواهای شدید تری بین اصولگرایان رخ خواهد داد.

نه، فکر نمی کنم. به نظر نمی رسد دعوا بیش از این بالا بگیرد. این اوج دعوا بود! به اعتقاد من، دعوا بعد از این فروکش خواهد کرد.

*این دعوا در دهه فجر، نشانه چه می تواند باشد؟

برداشت های مختلفی می توان کرد ولی به هر حال نقد درونی، نقدهای بیرونی را کمی کاهش می هد. من فکر نمی کنم  این دعوا در این شرایط، خیلی آسیب زا باشد. البته مردم بر اساس آنچه که در مجلس دیدند، توفیق بیشتری در شناخت جریان های سیاسی پیدا می کنند و میزان گرایش آنها به افرادی که بخواهند مثل آقای احمدی نژاد رفتار کنند، بسیار کاهش می یابد.    

*علی لاریجانی از "بگم بگم"های احمدی نژاد انتقاد کرد. اگر اصولگرایان در همان مناظره انتخاباتی سه سال پیش، نوع برخورد احمدی نژاد را نقد می کردند، آیا امروز شاهد تکرار چنین رفتاری از سوی وی بودیم؟

در آن مقطع خود مقام معظم رهبری بالاترین نقد را در نماز جمعه به احمدی نژاد داشتند. این طور نبوده که اصولگرایان در نقد آن رفتار احمدی نژاد کوتاهی کرده باشند. اصولگرایان رفتار احمدی نژاد در مناظره با میرحسین موسوی را نقد کردند. احمدی نژاد در مجلس هم مثل همان مناظره عمل کرد. این عادت رفتاری احمدی نژاد است. یعنی چیزی نیست که با یک نقد اصولگرایان برطرف شود.  

*ولی واکنش اصولگرایان در قبال مناظره ها و آنچه در مجلس رخ داد ، یکسان نبود.

فضای انتخابات فضای ویژه ای است. ممکن است شما به آیین نامه مناظره ها ایراد داشته باشید. ممکن است در آیین نامه مناظره های انتخاباتی اشکالاتی وجود داشته باشد ولی این اشکالات به طور کلی رفع شده اند.

*اما اصل مساله، اشکال اخلاقی است نه اشکال آیین نامه ای.

بله، ولی شما فکر می کنید در همه مناظره های این سال های اخیر، اخلاق کاملاً رعایت شده است؟ چند شب پیش آقایان عسگراولادی و شریعتمدای با هم مناظره کردند و همه مسائل اخلاقی را هم رعایت کردند. این نشان می دهد اصولگرایان بلدند درست مناظره کنند.

واقعه اخیر مجلس علیرغم یکدست شدن قدرت در کشور رخ داد. آیا اصلاً یکدست شدن قدرت به صلاح کشور است؟

اگر یک جناح در قدرت باشد ولی ناقد باشد و واجد تقوای جمعی، و حق نظارت بر خودش را از خودش نگیرد، هیچ اشکالی ندارد.خطر در جایی است که هیچ نظارت و انتقادی نسبت به  عملکرد خودشان نداشته باشند. متاسفانه در دولت های گذشته، همه از هم تعریف می کردند ولی در این دولت بیشترین نقد از سوی اصولگرایان به خود اصولگرایان وارد شد. این نشان می دهد که اگر یک جریان سیاسی منتقد خودش باشد، یکدست شدن قدرت هیچ مشکلی برای کشور ایجاد نمی کند.

پس باید هشت سال دیگر هم به اصولگرایان فرصت داده شود تا با چهره ای به غیر از احمدی نژاد، کشور را اداره کنند.

دقیقاً؛ بله ، اصولگرایان باید با کسی کشور را اداره کنند که معایب و نقاط ضعف احمدی نژاد را نداشته باشد./عصرایران