اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام خانه فساد زنان جمهوری آذربایجان در آستارا



 

انهدام خانه فساد زنان جمهوری آذربایجان در آستارا

 

 

مرزبان و فرمانده هنگ مرزی آستارا از كشف و انهدام خانه فساد سه تبعه زن جمهوری آذربایجان در آستارا خبر داد...

مهدی شهیدی امروز در گفت‌وگو با فارس در آستارا با اشاره به چگونگی كشف و انهدام این خانه فساد اظهار داشت: یك زن تبعه جمهوری آذربایجان كه دارای پاسپورت ایرانی و آذربایجانی بود، به عنوان سركرده این خانه فساد در امر ورود و خروج زنان آذری به ایران فعالیت داشت.

وی افزود: ماموران اطلاعات هنگ مرزی آستارا با انجام كارهای شناسایی و اطلاعاتی در یك عملیات غافلگیرانه خانه فساد این زن را در منطقه عباس‌آباد آستارا كشف و پاكسازی كردند.

شهیدی ادامه داد: از سركرده این خانه فساد به هنگام عبور از مرز زمینی آستارا 70 گرم تریاك كه به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، كشف و ضبط شد.

وی كشف و ضبط هفت بطری مشروبات الكلی خارجی، ابزارآلات مستهجن و ضدفرهنگی، سی‌دی‌های غیرمجاز و ماهواره را از دیگر اقدام‌های هنگ مرزی آستارا در ارتباط با خانه فساد مذكور عنوان كرد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با اشاره به سوءاستفاده این زن تبعه جمهوری آذربایجان از پاسپورت ایرانی برای ازدواج با یك مرد ایرانی بیان داشت: این زن كه در امر حمل و توزیع مواد مخدر و ورود دختران جوان به ایران فعالیت داشت، به عنوان متهم اصلی دستگیر و با تشكیل پرونده تنظیمی تحویل مقامات قضایی شده و از آنجا نیز روانه زندان ویژه زنان شد.

وی با اشاره به وضعیت دیگر متهمان زن آذربایجانی خاطرنشان كرد: متهمان دیگر زن كه اغفال شده بودند از كشور اخراج شدند.

شهیدی هوشیاری و تلاش مرزبانان نیروی انتظامی در پاسداری از مرزها و صیانت از امنیت و آرامش جامعه را ستودنی خواند.

وی تصریح كرد: ماموران جان بر كف مرزبانی منطقه مرزنشین آستارا تلاش می‌كنند تا با یك دیده‌بانی مناسب از ارزش‌ها، اصول دینی و اعتقادی ایران اسلامی دفاع كرده و اجازه فرصت‌طلبی به عوامل ضربه زننده به امور اجتماعی و روانی جامعه را ندهند.

شهیدی در ادامه به ورود زائران داغستانی به آستارا برای حضور در مناسك حج اشاره كرد و افزود: با هماهنگی مسئولان حوزه مرزبانی و گمركی آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان خدمات شبانه‌روزی به این زائران در حال انجام است.... / منبع:farsnews

 



ویدیو مرتبط :
فساد دانشجویان ایرانی در هند و جمهوری آذربایجان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمهوری آذربایجان 12 زندانی ایرانی را از مرز زمینی آستارا تحویل داد (+عکس)



12 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان، روز شنبه با حضور جمعی از مقامات مرزبانی و قضایی دو کشور، تحویل مسئولان ایرانی شده و از گمرک مرزی آستارا به کشورمان منتقل شدند.

انتقال این زندانیان بر اساس موافقت نامه مبادله مجرمان بین دو کشور انجام شد که طی آن 11 مرد و یک زندانی زن ایرانی دربند جمهوری آذربایجان، تحویل مسئولان قضایی و سیاسی ایران شدند.

زندانیان ایرانی تحویل داده شده بلافاصله توسط یک دستگاه مینی بوس به زندان حویق در حدفاصل شهر آستارا و تالش منتقل شدند تا پس از طی مرحله قرنطینه بهداشتی و سلامت ، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی مرتبط شوند.

رئیس زندان شهرستان آستارا هنگام تحویل این زندانیان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، ایجاد شرایط برای ملاقات خانواده زندانیان و اجرای قانون عادلانه در حق این افراد را از جمله اهداف انتقال زندانیان دربند جمهوری آذربایجان ذکر کرد و گفت: امیدواریم ایرانیان در کشورهای همجوار کارهایی را که منجر به دستگیری و زندانی شدن می شود ، انجام ندهند.

جمشید آستینه افزود: این افراد اغلب در آذربایجان به اتهام حمل و خرید و فروش مواد مخدر زندانی شده بودند.

وی بیان کرد: قرار است این افراد مابقی دوران محکومیت خود را در زندان های داخل کشورمان سپری کنند.

انتقال امروز زندانیان ایرانی از جمهوری آذربایجان به عنوان نخستین مرحله در سال جاری محسوب می شود.

انتقال زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان در پی گسترش مناسبات سیاسی دو کشور در چند سال اخیر تسریع شده است.

هم اکنون حدود 160 نفر از ایرانیان در زندان های جمهوری آذربایجان دوران محکومیت خود را طی می کنند.

شهرستان مرزی آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا