اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام باند بزرگ تولید شیشه در شهریار



 

انهدام باند بزرگ تولید شیشه در شهریار

 

۱۰ عضو باندی كه با راه اندازی كارگاهی در شهرستان شهریار موادمخدر (شیشه) تولید می كردند، دستگیر شدند و ۶۵ كیلو شیشه و مواد اولیه مربوط به تولید آن كشف و ضبط شد.

متهمان پس از تولید مواد مخدر (شیشه) آن را در اختیار یك مرد تاجر قرار می دادند تا آن را به مالزی انتقال دهد.

به گزارش «جام جم»، اوایل آذر امسال ماموران مبارزه با موادمخدر شهرستان شهریار از طریق گزارش مردمی باخبر شدند تعدادی از قاچاقچیان با تشكیل باندی، در زمینه تولید و فروش موادمخدر (شیشه) فعالیت می كنند.

ماموران تحقیقات خود را در این رابطه آغاز و محل فعالیت آنها را در شهریار شناسایی كردند.

آنها ، قاضی طاووسی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار را در جریان فعالیت اعضای این باند قرار دادند.

۲ ماه تلاش برای دستگیری قاچاقچیان

با هماهنگی قضایی و تشكیل پرونده تحقیقات ادامه یافت و بعد از ۲ ماه مخفیگاه سوداگران مرگ در كارگاهی واقع در سه راهی فردوسیه شهریار شناسایی شد.

ماموران در قالب چند تیم عملیاتی شامگاه چهارشنبه گذشته طی هماهنگی قضایی با دادستان شهریار، وارد كارگاه شدند.

ماموران با ورود به محل مشاهده كردند قاچاقچیان سوله ای را تبدیل به كارگاه تولید موادمخدر (شیشه) كرده و در حال بسته بندی مواد هستند كه ۱۰ مرد را در این رابطه دستگیر كردند.

در بازرسی از این كارگاه ۶۵ كیلو موادمخدر (شیشه) تولید شده و ۲۵ تا ۳۰ كیلو مواد اولیه تولید آن كشف و ضبط شد.

در تحقیق از اعضای این باند معلوم شد آنها مالك این محل را به بهانه تولید قطعات صنعتی فریب داده و آنجا را اجاره كرده اند.

با تحقیق از متهمان مشخص شد آنها پس از تولید شیشه، آن را در اختیار یك تاجر قرار داده اند تا از طریق وی، محموله های مواد مخدر از طریق كشتی به مالزی منتقل شود.

ردپای مرد تاجر

در ادامه بازجویی از این ۱۰ متهم معلوم شد محموله كشف شده قرار بود بزودی در یكی از بنادر كشور تحویل مرد تاجر شود.

بنا بر این گزارش، با دستور قضایی قاضی طاووسی، دادستان عمومی و انقلاب شهریار، پرونده در اختیار قاضی سعیدنژاد، معاون دادستان و سرپرست دادسرا قرار گرفت.

تحقیقات ماموران برای دستگیری مرد تاجر و دیگر اعضای فراری این باند ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
کنترل نا محسوس تعقیب باند بزرگ مواد مخدر(شیشه و کراک) استان گلستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام باند بزرگ جاعلان اسناد و عناوین دولتی



اخاذی تحت پوشش مامور

انهدام باند بزرگ جاعلان اسناد و عناوین دولتی

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 14 عضو یک باند بزرگ جعل عنوان و اسناد دولتی در شهر تهران و حومه آن خبر داد و به تشریح جزئیات پرونده این متهمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر سرهنگ عباسعلی محمدیان رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ عصر دوشنبه از دستگیری اعضای 14 نفره یک باند بزرگ جعل عنوان واسناد دولتی در شهر تهران خبر داد و گفت: با دریافت شکایت‌های متعدد از سوی شهروندان تهران در خصوص این که افرادی با جعل عنوان و اسناد دولتی خود را مامور معرفی کرده و از آنان اخاذی و بعضا کلاهبرداری می‌کردند، اقدامات تیم‌های کارآگاهان اداره مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران‌ بزرگ برای شناسایی و بازداشت متهمان آغاز شد.

محمدیان افزود: همزمان با جمع‌آوری اطلاعات و اسناد پیرامون این جاعلان، اطلاعاتی را که شهروندان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و مراکز انتظامی درباره این متهمان در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می‌دادند، نیز جمع‌آوری شد. 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، تیم‌های پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با همکاری و هماهنگی‌های انجام شده به تحقیق در این زمینه پرداخته و دستگیری این افراد به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت. 

محمدیان ادامه‌ داد: در تحقیقات مشخص شد که این متهمان و جاعلان به صورت هماهنگ و شبکه‌ای اقدام به جعل اسناد و عنوان‌های دولتی کرده و در اکثر موارد اسناد جعلی را در اختیار خلافکاران و متخلفان دیگر قرار می‌دادند. 

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات و بررسی‌های ماموران در 23 مهرماه امسال نتیجه داد و به صورت همزمان در سه نقطه از شهر تهران و حومه آن طی عملیات‌های انجام شده 14 عضو این باند جعل اسناد شناسایی و بازداشت شدند. رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام‌ کرد: در بازرسی‌ از محل‌های پاتوق این افراد مشخص شد که این جاعلان اقدامات خود را در خانه‌های استیجاری انجام داده و بسیارحرفه‌ای اقدام به جعل می‌کردند که طی عملیات انجام شده اسناد، مدارک و تجهیزات قابل توجهی از پاتوق‌های شناسایی شده این جاعلان کشف و ضبط شد. 

سرهنگ محمدیان توضیح ‌داد: در حال حاضر کلیه این افراد و جاعلان دستگیرشده در بازجویی‌ها به جرایم خود اعتراف کرده و با جمع‌آوری شکایت شاکیان و کسانی که به نوعی تحت کلاهبرداری و اخاذی از سوی آنان قرار گرفته‌اند، پرونده به دادسرای جرایم جنایی ارجاع شد. 

این مقام انتظامی افزود: شهروندانی که در محدوده‌های شمال و غرب تهران به این روش (جعل عنوان و اسناد) مورد کلاهبرداری و اخاذی قرار گرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به اداره آگاهی تهران بزرگ، موضوع شکایت خود را مطرح کنند. وی با اشاره به این موضوع که هر گونه سوء‌استفاده از مدارک مجعول جرم محسوب می‌شود، گفت: اقدامات خلافکارانه این جاعلان، خود باعث ایجاد جرمی دیگر می‌شد؛ به طور مثال زمانی که این اسناد در اختیار خلافکاران دیگر قرار می‌گرفت، آنان با سوءاستفاده از آن اقدام به جعل عنوان، کلاهبرداری و گاهی اقدام به آدم‌ربایی برای اخاذی می‌کردند که این خود جرمی جدا از جعل اسناد است و به صورت ویژه به آن رسیدگی می‌شود. 

این مقام ارشد انتظامی  ضمن هشدار به شهروندان در خصوص برخورد با جاعلان و مامورنماها تاکید کرد و گفت: علیرغم تاکید و هشدارهای پلیس در خصوص ماموران قلابی، متاسفانه شاهد هستیم که گاهی اوقات شهروندان بدون درخواست کارت شناسایی معتبر وحکم‌قضایی تسلیم خواسته‌های غیرمنطقی مامورنماها می‌شوند در صورتی که پلیس تاکید دارد صرف همراه داشتن البسه و تجهیزات نظامی دلیل بر ماموربودن نیست بلکه ماموران وظیفه‌شناس پلیس علاوه بر همراه داشتن کارت شناسایی، دارای حکم‌ قضایی و انتظامی برای اقدامات خود هستند. 

وی در این خصوص که چگونه شهروندان می‌توانند مامورنماها را از پلیس تشخیص دهند، گفت: معمولا مامورنماها چهره‌هایی نامتعارف داشته و همواره اشتباهاتی را در نصب علایم، اتیکت‌ و همچنین رعایت شئونات رفتاری و اجتماعی می‌کنند علاوه بر این که شهروندان می‌توانند پیش از هر اقدامی مشخصات مامورانی را که به آنان مراجعه می‌کنند، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 استعلام کنند.

 محمدیان در پایان اظهار داشت: کسانی که تحت پوشش مامور، خواسته‌های غیرمنطقی ازشهروندان دارند، بی‌شک مامورنما هستند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به پلیس 110 یا نزدیک‌ترین مرکز انتظامی گزارش دهند./مهر