اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار مهمات منسوب به ایران یقه رییس جمهور قبرس را گرفت!



 

 

انفجار مهمات منسوب به ایران یقه رییس جمهور قبرس را گرفت!

 

کمیته تحقیق حادثه انفجار انبار مهمات سلاح های توقیف شده ایرانی در قبرس رییس جمهوری قبرس را مسئول حادثه انفجار انبار مهمات که منجر به مرگ 13 تن شد ، شناخت.

پولیس پولیویو رییس کمیته تحقیق روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در نیکوزیا با تسلیم نتایج تحقیقات به دادستانی کل قبرس گفت که متاسفانه رییس جمهوری قبرس مسئول این حادثه است.

سه ماه پیش در جریان انفجار یک محموله توقیف شده از سوی دولت قبرس که در جزیره ای در جنوب این کشور و در نزدیکی یک نیروگاه نگهداری می شد 13 نفر کشته شدند.

این محموله مهمات که حاوی 98 کانتینر بود در انباری در نزدیکی یک نیروگاه برق در جزیره لیماسول در جنوب قبرس نگهداری می شد که به گفته رییس کمیته تحقیق این حادثه تنها 150 متر با نیرگاه اصلی این جزیره فاصله داشت و هر مسئولی تنها با دو دقیقه فکر کردن می توانست خطرناک بودن انبوه این مهمات در کنار این نیروگاه را تشخیص دهد.

پولیس پولیویو با اشاره به اینکه رییس جمهوری قبرس به واسطه تصمیم گیری اشتباه در این باره مسئول است افزود: نگهداری این مهمات مثل این بود که یک بمب ساعتی را در کنار یک نیروگاه نگهداریم.

وی افزود : نتیجه گیری من این است که مسئولیت این تراژدی متوجه رییس جمهوری است.

این مقام قبرسی خاطر نشان کرد که مسئولیت رییس جمهوری قبرس در این حادثه مستقیم ، "ویژه و جدی" بوده است.

در واکنش به اظهارات مسئول کمیته تحقیق حادثه انفجار مهمات توقیف شده در جزیره لیماسو قبرس " دمیتریس کریستوفیاس " رییس جمهوری قبرس با رد اظهارات رییس کمیته تحقیق گفت که اظهارات وی درباره متهم کردنش خارج از دایره صلاحیت اوست.

گفتنی است در پی حادثه 3 ماه گذشته انفجار در جزیره لیماسول قبرس وزرای خارجه ، دفاع و فرمانده گارد ملی قبرس از سمت های خود استعفا دادند و حالا با سخنان جدید رییس کمیته تحقیق این شخص رییس جمهوری قبرس است که به عنوان مهم ترین متهم در کانون توجه قرار گرفته است.

در فوریه سال 2009 دولت قبرس با ادعای اینکه یک کشتی حامل مهمات که از ایران عازم بندری در سوریه با پرچم قبرس بوده را توقیف کرده اعلام کرد که این کار در چارچوب قطعنامه های تحریمی شورای امنیت و برای جلوگیری از صدور سلاح از ایران به دیگر کشورها صورت گرفته است.

رییس کمیته تحقیق می گوید که نگهداری این سلاح ها به مدت بیش از دو سال و نیم در مکانی که بنا به ادعای او بارها درباره خطناک بودن آن به مقامات هشدار داده شده بود ، عملی خطا بوده و بیشترین مسئولیت این مساله متوجه رییس جمهوری قبرس است.

نتایج یافته های کمیته تحقیق غیر الزام آور است و مسولیتی قانونی را متوجه رییس جمهوری نمی کند.../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
رییس جمهور آینده ایران!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر استانی به لرستان/رییس‌جمهور:ـ ایران امروز یك جغرافیا نیست، یك راه و فكر است



 

 

سفر استانی به لرستان

 

رییس‌جمهور گفت:‌ علت فشارهای دشمنان در موضوع هسته‌ای به خاطر این است كه می‌خواهندجلوی تجلی اندیشه ایرانی را بگیرند و نگذارند كه دنیا بفهمد با این اندیشه می‌توان هم دنیا را ساخت و هم مسیر تعالی و رشد الهی را طی كرد.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دكتر محمود احمدی‌نژاد روز پنج‌شنبه در دومین روز سفر خود به لرستان در جمع مدیران این استان ادامه داد: صرفنظر از حوادثی كه در یكی دو ماه اخیر اتفاق افتاده است، یك جریان عظیم در بدنه جوامع ایجاد شده است و در حال حركت به سوی بازگشت به خط اصیل الهی و انسانی است و انقلاب ما مقدمه آن اتفاق عظیم است كه پیامبران وعده آن را داده بودند. آن اتفاق آخری كه وعده داده بودند شروع شده است و ما در دل آن اتفاق آخر هستیم و فرصت خدمت‌گزاری را یافته‌ایم و باید قدر آن را بدانیم.

 

رییس‌جمهور افزود: امروز ساخت یك سد،‌ یك ورزشگاه و یا یك ساختمان یك حركت انقلابی است، چون دشمنان ما وقتی این كارها را انجام می‌دهند آن را به عنوان سند حقانیت اندیشه خود معرفی می‌كنند. آنها تبلیغ كرده‌اند كه با انقلابی كه در ایران اتفاق افتاده است كشور ما دیگر امكان رسیدن به قله‌های علم و پیشرفت را ندارد، حالا اگر ما كاری كنیم كه نشان دهیم ملتی با آرمان‌های الهی حركت كرده است و دنیا را ساخته است، منطق آنها با شكست مواجه می‌شود.

 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشكلات پیش روی استان لرستان برای رشد و پیشرفت گفت: ما باید تلاش كنیم در استان لرستان فاصله‌ها جبران شود، من نسبت به پیشرفت این استان حساسیت دارم چون این مردم استان همواره مورد بغض مستكبران بوده‌اند و سركوب و تحقیر شده‌اند چرا كه روحیه استكبارستیزی و طاغوت ستیزی داشته‌اند، بر همین اساس باید تلاش كنیم فاصله ایجاد شده در عمران و آبادانی در این استان نسبت به سایر نقاط كشور جبران شود. این استان نیاز به جهش دارد و كار كنید تا بتوانید این جهش را ایجاد كنید.

 

رییس جمهور خطاب به مدیران استان لرستان یادآور شد:‌ برای ساختن این استان یكی از نكات اساسی نگاه مدیران است؛ شما كجا را هدف قرار داده‌اید؟ اگر هدف‌تان پایین باشد فرصت فعالیت برای مردم كم می‌شود، اهداف‌تان را بالا بگیرید تا فضای تصمیم‌گیری‌ها باز شود و فرصت‌ها و استعدادها شكوفا شود. باید تصویری از این استان نشان دهید كه هركس آن را می‌بیند مجذوب شود. فضای كار و تلاش را پرنشاط كنید و با تشكیل جلسات راه‌های افزایش سرمایه‌گذاری در این استان را پیدا كنید، به نظر من در عرض چند سال می‌توان در این استان جهش ایجاد كرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیران این استان تاكید كرد كه مردم‌دار باشند و گفت:‌ مردم ما را سر كار آورده‌اند، دستگاه‌های اجرایی باید پناهگاه مردم باشد، ما نوكر مردم هستیم و عناوین ما اعتباری است. واقعیت این است كه مردم ما را استخدام كرده‌اند تا برایشان كار كنیم، اگر چنین احساسی داشته باشیم دیگر نمی‌توانیم وقتی كار هست بنشینیم و استراحت كنیم. با این نگاه می‌بینیم كه چگونه مشكلات برطرف می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در ادامه با تاكید بر این مهم كه البته باید برای مسائل كلان استان برنامه‌ریزی كرد، خاطرنشان كرد: اما نباید برنامه‌ریزی ما را از رسیدگی به مسائل و مشكلات مردم غافل كند، مشكلات مردم را مشكلات خود بدانیم و برای حل آنها تلاش كنیم، گاهی مشكلات یك خانواده با 300 هزار تومان برطرف می‌شود. هم‌چنین ممكن است سرنوشت تحصیلات یك دانشجو به چندصد هزار تومان شهریه‌ای باشد كه ندارد بدهد، می‌توان با صرفه‌جویی بسیاری از این مسائل را برطرف كرد. چه كسی می‌گوید بودجه كم است؟ اگر بودجه كم است چرا دائم دكورها و ماشین‌ها عوض می‌شود. نیت خود را صاف كنید می‌بینید كه محدودیت منابع مالی حل می‌شود، كسی كه برای خدا و با اخلاص حركت كند منابع مالی تابع او می‌شود.

 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌كه شما می‌خواهید استان را بسازید چه الگویی دارید؟ گفت:‌ الگویی كه هم اكنون به ما معرفی می‌كنند همان الگوی توسعه است كه غربی‌ها آن را دنبال می‌كنند. یعنی قرار است ما هم مثل آنها شویم این همان استعمار فرامدرن است. اگر ما می‌خواهیم كه مثل آنها شویم بدبخت هستیم.

 

وی ادامه داد: هم اكنون در آمریكا در برخی ایالت‌ها تظاهرات، تحصن و اعتراض وجود دارد، اما اجازه نمی‌دهند این خبرها پخش شود. طوری وانمود می‌كنند كه آنجا بهشت برین است. البته برای سرمایه داران بهشت است؛ آیا ما می‌خواهیم به جایی برسیم كه خانواده‌های ما مثل آنها شوند؟ آیا ما می‌خواهیم به جایی برسیم كه مملكت‌مان را به دست صهیونیست‌ها بدهیم؟ البته چنین نیست؛ ما به دنبال جامعه مهدوی هستیم پس روش‌هایمان هم با آنها فرق دارد.

 

رییس‌جمهور در ادامه تاكید كرد: ما به دنبال الگوی اسلامی ایرانی هستیم؛ اسلامی به این مفهوم كه هدف و الگویمان اسلامی باشد و ایرانی به این مفهوم كه با روش‌های ایرانی كشور را بسازیم، كه البته بحث دیگری وجود دارد به نام اسلام ایرانی كه آن را در جای دیگری باز خواهم كرد.

 

وی ادامه داد: مفهومی كه ما از ولایت می‌شناسیم بر اساس فهم ایرانی از اسلام است، نتیجه این فهم از اسلام در طول 1400 سال فردی مانند امام خمینی است، در حالی كه نتیجه اسلام دیگران نتیجه دیگر است.

 

احمدی‌نژاد در ادامه گفت:‌ در همین استان لرستان 5 هزار سال پیش تمدن وجود داشته است و بقایای ساختمان‌ها و اماكن آنها وجود دارد، روش ایرانی متكی بر ابتكارات ایرانی و استفاده از منابع طبیعی است.

 

وی گفت: البته تصویب شده است كه تعدادی كارخانه به این استان بیاید، اما صنایع مادر و كارخانه‌ها به تنهایی نمی‌توانند مشكل اشتغال را حل كنند، باید به صنایع پایین دست توجه كرد. از محیط زیست لرستان مثل جنگل‌های بلوط به خوبی می‌توان برای اشتغال‌زایی استفاده كرد. شما با تشكیل جلسات و استفاده از صاحب نظران كشاورزی استان را با روشن‌های جدید متحول كنید شما می‌توانید الگوهای جدید بسازید و ارائه دهید.

 

احمدی‌نژاد گفت:‌ باید از استعدادها، ‌فهم و روش‌های خود استفاده كنیم و البته از فناوری‌ها نیز بهره ببریم و الا در غیر این صورت اگر صدها سال هم بدویم باز هم از غربی‌ها عقب خواهیم بود، در تمام عرصه‌ها همین طور است، حتی در عرصه سیاسی هم تا وقتی از مسیر آنها تبعیت می‌كنیم از آنها عقب هستیم، آنها حق وتو دارند و ما باید این نظامات را بهم بزنیم، در عین حال اعلام می‌كنیم كه اهل تعامل هستیم.

 

رییس‌جمهور در پایان گفت: از مدیران استان انتظار دارم كه همت كنند و الگوی ایرانی را ارائه دهند.

 

ایران امروز یك جغرافیا نیست، یك راه و فكر است

 

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور در ادامه سفر استانی خود به لرستان در دیدار با منتخبین و فرهیختگان استان با تاكید بر ساختن ایران گفت:‌ ایران امروز یك جغرافیای خاص نیست، یك قوم و طائفه نیست، بلكه یك پرچم و نماد یك راه و فكر است، ملت ایران در جهان به فرهنگ، هنر، شجاعت، ایمان، همبستگی و تمدن شناخته می‌شود و نشنیده‌ایم كه كسی بگوید نام ایران تداعی كننده جنگ، تجاوز و اشغال باشد.

 

رییس‌جمهور گفت:‌ آن حقیقتی كه بشر در طول تاریخ به آن نیاز داشته است فرهنگ متعالی است، اندیشه ماركسیستی تمام شده است و اندیشه اومانیستی نیز نتوانسته است این نیاز را برطرف كند.

 

وی ادامه داد: اندیشه اومانیستی ناجوانمردانه‌ترین و خشن‌ترین جنگ‌های تاریخ را رقم زد و در یك قرن گذشته بیش از 100 میلیون انسان را به كشتن داد، و سنگین‌ترین تبعیدهای تاریخ را اعمال كرد و تعابیر فریبنده و زیبا انسان‌ها را درجه بندی كرد و گفت یك دسته كشورها توسعه یافته‌اند و یك دسته در حال توسعه و با استفاده از همین حرف‌ها، بزرگترین غارتگری‌های تاریخ را انجام داد.

 

احمدی‌نژاد در ادامه با انتقاد از نظام سرمایه‌داری گفت:‌ آنها با یك جابه جایی نرخ ارز میلیاردها دلار به جیب می‌زنند و كسری بودجه‌شان را با برداشت از جیب ملت‌ها جبران می‌كنند، غارتگری‌ها و كشتارهایشان در تاریخ بی‌نظیر است، اما پیشرفت‌های بشری را پشتوانه صحیح بودن تفكرات خود اعلام می‌كنند و آن را سند حقانیت اندیشه‌های خود می‌دانند. بر همین اساس معتقدم ما باید برای این‌كه نشان دهیم اندیشه ما می‌تواند بشر را به سمت تعالی رهنمون شود باید با كار و تلاش عرصه‌های علمی را فتح كنیم.

 

وی ادامه داد: دشمنان از ساختن كشور ما عصبانی می‌شوند، چرا كه می‌دانند كه ساختن ایران و فتح قله‌های علم و پیشرفت می‌تواند پشتوانه اندیشه ما برای حركت انسان به سمت تعالی باشد و پرچم توحید و عدالت را در جهان بالا ببرد.

 

رییس‌جمهور گفت:‌ آنها قرن‌ها تبلیغ كرده‌اند كه هیچ كشوری در سایه ارزش‌های الهی به جایی نمی‌رسد و وقتی ایران خلاف این نظر را اثبات كند، آنها عصبانی می‌شوند.

 

رییس‌جمهور با بیان این‌كه باید جامعه نمونه و الگویی را بسازیم، گفت:‌ امروز هر قدم در راه سازندگی كشور برداریم پیام نجات بخش الهی به جهان صادر كرده‌ایم. امروز ایران در كانون توجهات ملت‌های هوشمند و صاحب نظر است، چرا كه اندیشه‌های ماركسیستی و اومانیستی نتوانسته‌اند مشكلات بشر را حل كنند و دنیا به دنبال یك راه جدید است. ما باید در عرصه‌های علمی نشان دهیم كه بهترین هستیم و مخالفت غربی‌ها با پیشرفت‌های ما برای جلوگیری از انتشار اندیشه‌های الهی نظام ما است.

 

احمدی‌نژاد در ادامه عوامل ساختن ایران را توكل بر خدا، همدلی و همراهی، كار و تلاش و هدفمندی در مسیر پیشرفت دانست و گفت:‌ ساختن كشور باید در جهت روشنی باشد، استعمار نو الگویی از توسعه به جهان ارائه كرده است كه اگر آن را عملی كنیم در نهایت شبیه خودشان خواهیم شد، اما سوال این است كه آیا ما می‌خواهیم مثل آنها شویم؟ آیا آنها به سعادت و پیشرفت رسیده‌اند؟ در كشور آنها مفاهیمی مانند اخلاق و خانواده از بین رفته است. از نظر آن‌ها زندگی یك فرد با سگ و یا گربه هم زندگی یك خانواده است، آیا ما می‌خواهیم مثل آنها شویم؟ هم اكنون در آمریكا 80 میلیون فقیر وجود دارد و تعریف فقر در آنجا با كشور ما متفاوت است. در آنجا اگر كسی یك هفته حقوق نگیرد از زندگی ساقط می‌شود آیا ما می‌خواهیم به اینجا برسیم؟ روشن است كه ما چنین چیزی نمی‌خواهیم. ما می‌خواهیم جامعه‌ای بسازیم كه در آن عدالت وجود داشته باشد.

 

احمدی‌نژاد تاكید كرد: البته عدالت ابتدای راه است، با عدالت می‌توان امكان و فرصت رشد برای افراد جامعه ایجاد كرد تا تك تك افراد جامعه شكوفا شوند. ما می‌خواهیم جامعه‌ای بسازیم كه در آن محبت و عشق وجود داشته باشد و انسان‌ها دارای احترام و كرامت انسانی باشند. ما می‌خواهیم مردم مانند نظام سرمایه‌داری، كارگر و سرمایه‌دار نباشند و این‌ها از سایه توحید و یگانه‌پرستی قابل تحقق است.

 

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد تصریح كرد:‌ تمام این ویژگی‌هایی كه گفتم متعلق به جامعه مهدوی است، جامعه‌ای كه انسان كامل و عادل مطلق در آن حاكم باشد و ما برای رسیدن به این جامعه باید الگوی خود را مشترك كنیم، و با روش‌های ابتكاری و خلاقیت‌های ایرانی به سمت این الگو حركت كنیم.

 

وی گفت: روش ایرانی به مفهوم بهره‌گیری از منابع طبیعی با بهره‌وری بالا و استفاده از بهترین اندیشه‌هاست، ایرانی‌ها وقتی اسلام را هم پذیرفتند به اصل و حقیقت آن پرداختند.

 

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه امروز ایران را با الگوی اسلامی ایرانی بسازیم، گفت: انتظار من از فرهیختگان، نخبگان و صاحب‌نظران این است كه جمع‌های خود را تشكیل دهند و روی عرایض من بحث كنید، اگر این سخنان اشكال داشت آن را به من انتقال دهید، اگر حقیقت داشت تلاش كنید لرستان الگوی سازندگی اسلامی ایرانی را بسازد. ملت لرستان از كانون‌های اصلی تمدن آفرینی در ایران هستند، پس می‌توانند مثل گذشته در ساختن این الگو پیشتاز باشند./ایسنا